2009-10-28, 18:24
Medlem
FantaBurks avatar
Fick felmeddelande när jag försökte installera adobe cs4 master collection som sa att minimum krav är SP3. Men jag vill helst inte installera det, då jag har sett massa trådar/inlägg om problem från det. Det går att trycka continiue, så kan man med säkerhet alltså att installera/köra CS4 utan SP3 eller kommer det inte funka?

Om nej, så räcker denna lösning som någon annan skrev i en tråd om gta iv som även kräver SP?:
Citat:
Step 1: Run Regedit by Clicking on Start -> Run , type in regedit and press enter
Step 2: Make a backup of your registry (just in case)
Step 3: Browse to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contr ol\Windows"
Step 4: Modify the value of "CSDVersion" from "0x00000200" (SP2) to the Windows XP SP3 value of "0x00000300"
Step 5: Close registry editor
Step 6: Reboot
Step 7: Start GTA and freakin enjoy it already!

Tacksam för svar
Citera
2009-10-28, 18:27
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Fick felmeddelande när jag försökte installera adobe cs4 master collection som sa att minimum krav är SP3. Men jag vill helst inte installera det, då jag har sett massa trådar/inlägg om problem från det. Det går att trycka continiue, så kan man med säkerhet alltså att installera/köra CS4 utan SP3 eller kommer det inte funka?

Om nej, så räcker denna lösning som någon annan skrev i en tråd om gta iv som även kräver SP?:

Tacksam för svar

Fungerar finfint att installera CS4 utan SP3.
Citera
2009-10-28, 18:37
Medlem
FantaBurks avatar
Okej, tack Det ville man höra!

Tänkte iofs just om det kanske är värt med att installera SP3 bara... Har ju ändå formaterat nyligen (inte riktigt några program eller liknande installerade) så ifall SP3 skapar massa problem så kan man ju formatera igen bara... Detta kanske bör googlas!

P.S. Denna är rätt eller (kör SP2 änglish just nu):
http://www.microsoft.com/downloads/d...8-1e1555d4f3d4

Vill gärna höra från fler ifall det finns någon som haft problem med att köra Adobe CS4 på SP2.
Citera
2009-10-28, 18:59
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Okej, tack Det ville man höra!

Tänkte iofs just om det kanske är värt med att installera SP3 bara... Har ju ändå formaterat nyligen (inte riktigt några program eller liknande installerade) så ifall SP3 skapar massa problem så kan man ju formatera igen bara... Detta kanske bör googlas!

P.S. Denna är rätt eller (kör SP2 änglish just nu):
http://www.microsoft.com/downloads/d...8-1e1555d4f3d4

Vill gärna höra från fler ifall det finns någon som haft problem med att köra Adobe CS4 på SP2.

Jag har (nästan) inte upplevt några problem med SP3, förutom en burk som blådumpade direkt efter installationen, men det var något skumt med burken innan.

Det är rätt länk, annars borde du ha den i windowsupdate.

Jag har kört CS4 ett bra tag på en XP burk med SP2, har bara inte blivit av att jag slängt på SP3. CS4 rullar på bra, så för min del är det problemfritt.
Citera
2009-10-28, 19:17
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Jag har (nästan) inte upplevt några problem med SP3, förutom en burk som blådumpade direkt efter installationen, men det var något skumt med burken innan.

Det är rätt länk, annars borde du ha den i windowsupdate.

Jag har kört CS4 ett bra tag på en XP burk med SP2, har bara inte blivit av att jag slängt på SP3. CS4 rullar på bra, så för min del är det problemfritt.

Blådumpa? Blue Screen of Death? Sådant går att fixa med en formatering eller? Har två partitioner just nu, Inget viktigt på C:, så det är ok om jag behöver formatera om den. Men vill inte bli av med D: filerna pga ett test av SP3
Citera
2009-10-28, 22:00
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Blådumpa? Blue Screen of Death? Sådant går att fixa med en formatering eller? Har två partitioner just nu, Inget viktigt på C:, så det är ok om jag behöver formatera om den. Men vill inte bli av med D: filerna pga ett test av SP3

En formatering fixar en blådump i detta fall.

Jag bootade iof upp på Win XP cd:n preppad med SP3 med nlite, körde sedan reparation från den och maskinen kom snällt upp.

Det som ligger på D: är det ingen fara med, se bara till att det är C: som du formaterar och lägger in XP på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in