2009-10-28, 23:47
Medlem
Handskaknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Och vad gör motståndarna i den här tråden? Ingenting. Precis vad som kommer att få er att förlora den här striden om Sverige. Ni sitter inne på ett forum och berättar om era åsikter istället för att försöka förändra.
En sak i taget. Det är först nu som politiska aktioner och engagemang kan börja komma på fråga. Internet har förblivit utanför PK:s fängslen, så "lipandet" har haft nytta. Som sagt - nu går det att handla, och få folk att faktiskt lyssna.
Citera
2009-10-29, 01:20
Medlem
Detta kan inte tolereras
Citera
2009-10-29, 01:52
Medlem
Galenzos avatar
Källarmoskén ifråga är inte bara your average mosque under ground heller. Där finns tydliga kopplingar till hårdföra islamister och inte minst våldsförespråkande jihadister om martyrskap, med terrordömda kompisar i bagaget...

Ännu värre är att Tobias Billström lovordade källaren när han var där i sept. Men då visste han inte om kopplingen.

Tänkte hålla inne med detaljerad info här och istället posta allting på bloggarna imorgon.

Ska även skicka iväg material till både kommunstyrelsen, byggnadsnämnden och herr Billströms kansli. Detta ska vi sätta stopp för!!
Citera
2009-10-29, 08:14
Medlem
JanneJosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudpac
Jo det är sant. Men är det verkligen värt det?

Nej naturligtvis inte jag var ironisk.
Citera
2009-10-29, 08:21
Medlem
genseriks avatar
Nej,det är ingen bra idé! Den är kontraproduktiv ur integrationssynpunkt. Vill de ha muslimsk center är de välkomna att åka tillbaka till sina hemländer. Sverige har inte råd att finansiera subkulturer eller som i detta fall enklaver. Vad blir nästa steg? Särlagstiftning? Och därefter? Självstyre?
Detta måste motarbetas på varje plan.
Citera
2009-10-29, 08:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Vi har (tyvärr) religionsfrihet i detta landet. Vad är problemet?
Hade ni gnällt lika mycket om några thailändska buddister hade smällt upp ett tempel?
Citera
2009-10-29, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Det intressanta är ju att det är det här som alla "rasister" har påpekat i 40 år nu, att det inte blir någon mångkultur av att ta in en arabisk monokultur som håller sig för sig själv. Ja förutom när deras ungdomar går ut för att bränna, våldta, råna och skända. Men jag tror inte det riktigt var den "berikningen" våra politiker hade tänkt sig?

Araberna, med sin terror-religion Islam, kommer aldrig att anpassa sig till vårt samhälle och det liv vi lever här. VI får anpassa oss till deras. Eller lida.

I helvete heller. I Sverige finns det Svenska lagar, och dom är till för att följas. Klarar inte lösket det kan dom packa sin jävla väska, ta sin kameljävel och krypa tillbaka under sin jävla sten dom kommer ifrån. (Eller sin jävla moské för den delen)

Jag blir så jävla förbannad när jag läser sånt här!
Hur fan kan vi ha låtit det gå så långt?
Citera
2009-10-29, 09:21
Medlem
genseriks avatar
Nej, jag hade antagligen inte gnällt då. Det är ett faktum att det är skillnad på de olika grupperna, den ena anpassar sig lätt och den andra vägrar anpassa sig utan kolonialiserar eller ska vi kalla det parasiterar.

Mitt absoluta nej till detta förslag baserar sig också på kostnader. Hur mycket kommer det att kosta oss att bygga och driva? Hur mycket kommer sedan den ytterligare segregering som detta kommer att leda till att kosta oss? Det är då bättre att de flyttar tillbaka till sina naturliga habitat!
Citera
2009-10-29, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vi har (tyvärr) religionsfrihet i detta landet. Vad är problemet?
Hade ni gnällt lika mycket om några thailändska buddister hade smällt upp ett tempel?

Men nu är det ju liksom inget litet problem det handlar om.
Hoppas inte att du är en av många fegSvenskar (ja, jag är etnisk Svensk själv, men är trött på allt jävla hyckleri och rövslickeri om att multukulti är så jävla bra) som kört huvudet i sanden och är verklighetsfrånvarande.
Citera
2009-10-29, 09:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Men nu är det ju liksom inget litet problem det handlar om.
Hoppas inte att du är en av många fegSvenskar (ja, jag är etnisk Svensk själv, men är trött på allt jävla hyckleri och rövslickeri om att multukulti är så jävla bra) som kört huvudet i sanden och är verklighetsfrånvarande.
Nej, jag är inte det minsta feg. Sverige är till för svenskar, men vi har trots allt religionsfrihet. Därför har dom full rättighet att utöva sin religion.
Sådan är den härliga demokratin!
Citera
2009-10-29, 09:31
Medlem
Neroxxs avatar
Ser inte detta som något direkt positiv, dels för att jag är emot religion överhuvudtaget.
Men vi har religionsfrihet i Sverige så det är bara att inse.

Om de nu vill ha detta så ska det ske utan något som helst stöd från staten/kommuen.
Enligt mig så ska inte staten/kommuner stödja religion alls.
Vi som skattebetalare får ju isåfall betala för detta bygge.

Kyrkoskatten har de ändrat till det bättre även fast jag tycker det är rätt fult. För det finns fortfarande en del som inte vet om att man kan slippa den.
Senast redigerad av Neroxx 2009-10-29 kl. 09:34.
Citera
2009-10-29, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej, jag är inte det minsta feg. Sverige är till för svenskar, men vi har trots allt religionsfrihet. Därför har dom full rättighet att utöva sin religion.
Sådan är den härliga demokratin!

Då är jag med på hur du menar.
Fan ta religionsfriheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in