2009-10-28, 18:01
Medlem
mudpacs avatar
Den muslimska föreningen i Helsingborg vill lämna moskén på Rusthållsgatan och satsa på ett stort islamskt center.

Där ska det förutom en moské finnas allt från bibliotek, dagis och skola för årskurs 1-9 till frisör, butiker och restauranger med mat från Mellanöstern. Föreningen Ahel al-Sunnah hoppas kunna börja arbeta på sin vision snart.

Det ska vara lätt för ungdomar att ta sig dig. Och vi behöver ju ett stort område, kanske 10 000 kvadratmeter, säger Mohamed Hélaoui.

http://lokaltidningen.se/article/200...910289965/1086

Ska helsingborg bli likadant som Malmö ? Några helsingborgare som har något att tillägga?

Kommentera gärna artikeln.
Citera
2009-10-28, 18:08
Medlem
expanderbatongs avatar
Förstår inte poängen med att Muslimer ska fjärma sig får samhället.

Det är ju faktiskt Sverige de bor i men de får givetvis göra som de vill men det är mkt kontrapruduktivt i långa loppet.
Citera
2009-10-28, 18:10
Medlem
Handskaknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expanderbatong
Förstår inte poängen med att Muslimer ska fjärma sig får samhället.

Det är ju faktiskt Sverige de bor i men de får givetvis göra som de vill men det är mkt kontrapruduktivt i långa loppet.
Det viktigaste är väl inte att det är fritt, utan att det blir bra för alla i det långa loppet? Kontraproduktivt, ja som bara tusan...
Citera
2009-10-28, 18:13
Medlem
Alltså jag har aldrig haft något emot muslimer i sig, de jag lärtkänna personligen har alla varit trevliga och jag är välallmänt PK.

Men nu när man stöter på enökad islamisering själv så är man ju långt ifrån positiv.

Mitt förnuft säger att alla ska kunna utöva sin religion fritt men mina känslor säger dra åt helvete för jag vill inte ha skiten här.
Citera
2009-10-28, 18:16
Medlem
Handskaknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enredigen
Mitt förnuft säger att alla ska kunna utöva sin religion fritt men mina känslor säger dra åt helvete för jag vill inte ha skiten här.
Dina känslor har mer rätt än du kanske tror...

Konsekvenserna på sikt kan bli allvarliga om inte islamiseringen stoppas nu (vilket den lyckligtvis verkar bli).
Citera
2009-10-28, 18:17
Bannlyst
Nej fyfan, jag är trött på skolning av nya terrorister.
Citera
2009-10-28, 18:18
Medlem
kess avatar
Det är väl bra?

Araberna kan gå till sina skolor och dom kan hänga på detta muslimska centret, alla slipper dom och alla blir glada
Citera
2009-10-28, 18:20
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Det är väl bra?

Araberna kan gå till sina skolor och dom kan hänga på detta muslimska centret, alla slipper dom och alla blir glada

Tills det visar sig att dom konspirerat och helt plötsligt tagit över landet för att vi låtit dom hålla på med sitt.
Citera
2009-10-28, 18:20
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handskakning
Dina känslor har mer rätt än du kanske tror...

Konsekvenserna på sikt kan bli allvarliga om inte islamiseringen stoppas nu (vilket den lyckligtvis verkar bli).

Jag tycker det är bra med islamisering, då den är enkelt att bekämpa genom att ge varje invandrarfamilj information ---> INTERNET Enda problemet är att vi importerar mkt slödder, hade vi istället importerat invandrare med hög akademisk kompetens hade alla tjänat på detta. Vi verkar importera mkt tjuvar och pack tyvärr, men dom kan man faktiskt låta utvisa.

USA borde fatta att det inte är bomber som skall släppas på muslimerna utan datorer som hade internet på arabiska.

Information får religionens power att självdö. Precis som vi i Sverige inte springar i kyrkan längre sen vi blev upplysta , samma kommer hända med muslimerna när de får tillgång till information. Det är därför regimerna i dessa länder håller folk borta från internet etc.
Citera
2009-10-28, 18:23
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfbitch
Tills det visar sig att dom konspirerat och helt plötsligt tagit över landet för att vi låtit dom hålla på med sitt.

Nej då, det är bättre att dom håller sig till sina egna skolor och kvarter så slipper vi övriga människor odjuren
Citera
2009-10-28, 18:30
Medlem
zoloftchiques avatar
Kristallkulan

Nej Helsingborg skall inte bli vad Malmö är idag utan mycket värre. Det gäller förövrigt Malmö också. Situationen som råder idag är ju inte slutmålet utan bara ett steg på vägen till det mångkulturella samhället.

Nu är inte det hela världen då Helsinborg pga av sin geografi är sveriges mest segregerade stad. Jag var på bishop arm's i lördags och jag tyckte att ölen var i dyraste laget 60-70kr. Men det slog mig efteråt att jag inte såg en enda blatte...jag antar att socialbidragen inte räcker till det
Citera
2009-10-28, 18:30
Medlem
Securions avatar
Det intressanta är ju att det är det här som alla "rasister" har påpekat i 40 år nu, att det inte blir någon mångkultur av att ta in en arabisk monokultur som håller sig för sig själv. Ja förutom när deras ungdomar går ut för att bränna, våldta, råna och skända. Men jag tror inte det riktigt var den "berikningen" våra politiker hade tänkt sig?

Araberna, med sin terror-religion Islam, kommer aldrig att anpassa sig till vårt samhälle och det liv vi lever här. VI får anpassa oss till deras. Eller lida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in