Citat:
Ursprungligen postat av RadicalKick
Ja, religiösa friskolor är något konstigt. Och sverige är knappast kristet, utan i huvudsak ateistiskt. Jag tycker att alla ska få religionsundervisning på lika villkor. Sen vet jag inte vilka "vi" skulle vara som ville införa apartheidundervisning, men det är självklart förbjudet att utestänga någon från en skola på grund av personens etnicitet.
Givetvis är sverige generellt ateistiskt, men vi räknas fortfarande som ett kristet land. Att bygga en Moske och skola för muslimer här fyller ingen mening för integration överhuvudtaget.
apartheidundervisning vet jag inte heller vilka "vi" skulle vara. Ja , det är det säkert. En kristen skola får nog inte så många ansökningar från araber ,och en islamsk skola får nog inte så många ansökningar från en Svensk eller västerlänning eller vad det nu må vara. Det problemet är nästan inte relevant. Problemet är för mig att man vill bygga ett eget samhälle i det svenska, på det sättet slippa att deras barn/släktingar vad det nu må vara blir integrerade.