2009-10-28, 17:51
Medlem
God kväll allihopa.

Tjenna , som problemet lyder har tror jag problemet ligger i min processor. Jag tog bort grafikortet för att rensa fläkten från damm. Sen starta jag datorn och allt funka som de skulle. Sen såg jag att fläkten på processorn var oskå väldigt dammig. Jag plocka bort den blåste ur den och när jag skulle på mig ivrig som jag är klantat mig och börjt någrta av dom miljonerna "piggarna" tror de som är fel. men nu har jag fått på processorn och när jag startar datorn så lyser de rött där fram men de brukar lysa blå/rött. pluss att skärmen inte startar typ powerknappen lyser oranget på skärmen(no signal) frågan är om processorn är helt körd och måste köpa ny eller vad kan problemet va? typiska är att jag ska lana nu..

Skulle vara glad för ett eller flera berättande och seriösa svar!!!
Citera
2009-10-28, 18:44
Medlem
hembränts avatar
Ajdå. Man måste vara försiktig när man pillar i en dator. Speciellt inte böja de små pinnarna på processorn.

Är du väldigt stadig på handen, och gillar att pilla så kan du ju försöka böja tillbaka dom så de står rakt. Men böjer du för mycket, så går dom av.

Går en av, så kan du i princip slänga den processorn. Du kanske kan få det på garantin, men det känns inte så.

Lycka till
Citera
2009-10-30, 12:19
Medlem
tack för svaret , tror så också , har fått dit allt nuy men när jag startar datorn bara piper de .. aja blir nog till att köpa en ny processor
Citera
2009-10-30, 12:44
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laffytaffymordi
tack för svaret , tror så också , har fått dit allt nuy men när jag startar datorn bara piper de .. aja blir nog till att köpa en ny processor

Kolla upp vad just ditt pip betyder. Har du riktigt riktigt Riktigt tur så kan det ju vara något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in