Jag tankte testa Win7, men jag har inga tomma DVD-skivor hemma, och lat som jag ar tankte jag att det sakert var enklare att installera det fran USB-sticka an att ga ner och kopa en skiva. Dessutom kan jag ju dra in det pa min netbook via USB-sticka om jag fick det att fungera...
Nar man googlar sa hittar man tonvis av sidor som sager att man ska anvanda sig av diskpart, enda problemet ar att jag inte lyckades hitta min USB-sticka dar overhuvudtaget, sa det tipset funkade inte. Sedan laste jag om nagot HP USB format-verktyg som man skulle formatera stickan med for att sedan anvanda sig av xcopy <cd>:\*.* <usb>\*.* /<cd> /<usb> (<cd> respektive <usb> ersatts alltsa med enhetsbokstaven, sa for mig sag det ut sahar: xcopy f:\*.* e\*.* /f /e). Det fungerade daremot inte att boota med denna losning...
Da har Microsoft en losning, namligen ett ISO-Tool som man kan anvanda om man har laddat ner en ISO fran deras hemsida. Det ska tydligen fungera felfritt, men min iso ar ju inte riktigt ren, sa det fungerade inte heller...
Efter en liten tids letande hittade jag sa programmet winsetupfromusb. Det kunde inte varit enklare...
Sa om ni har problem med de tips jag hade problem med, testa
http://www.filestube.com/4f8be9777b9...USB-0-2-1.html helt enkelt.
Nu ska vi bara se om det fungerar att installera