2009-10-28, 12:38
Medlem
KchefenLs avatar
min flickvän har jobbat hela morgonen med ett excell dokument som råkade stänga ner utan att spara. observera att hon inte döpt dokumentet till ngt utan bara stängt, svarat nej på frågan om hon vill spara.

finns det hopp för hennes förmiddagsjobb eller är det bara att göra om

hon har inte timemachine
Citera
2009-10-28, 12:41
Medlem
Cement112s avatar
Nästan helt säker på att det är kört, tyvärr
Citera
2009-10-28, 13:00
Medlem
viggels99s avatar
Finns ju nått program där man kan få tillbaks förlorade mappar osv.

EDIT

http://www.tech-pro.net/how-to-recov...ted-files.html
där kanske det finns nått. lycka till!
Citera
2009-10-28, 13:20
Medlem
felstavadds avatar
Detta kanske funkar:
Saxade det från Words hjälpfunktion då jag inte har Excel inlagt men funktionen kanske är detsamma. För min del var det redan förvalt att den skulle "spara automatiskt" var 10 min så det kanske är det hos er med.

Jag sökte på "Återskapa" och fick följande:

Återskapa ett dokument som sparats automatiskt
Om du ska kunna återskapa arbete efter ett strömavbrott eller liknande måste du ha valt funktionen för automatisk återskapning innan felet inträffade. Du aktiverar funktionen genom att klicka på Alternativ på Word-menyn, klicka på Spara och markera kryssrutan Spara information för återskapning var:.
1. Starta om Microsoft Word.
Alla dokument som var öppna när strömavbrottet inträffade visas. Endast ändringar som du har gjort efter den senaste automatiska återskapningen förloras2. Om du vill kontrollera att återskapningsfilen innehåller önskad information innan du ersätter det befintliga dokumentet öppnar du det befintliga dokumentet och jämför informationen.
3. Klicka på Spara som på Arkiv-menyn.
4. Skriv det befintliga dokumentets namn i rutan Spara som.
5. Klicka på Spara.
6. När en fråga visas om huruvida du vill ersätta befintligt dokument klickar du på Ja.
7. Upprepa steg 2 till 6 för varje fil som du behöver återskapa.
Alla återskapade dokument som du inte sparar tas bort när du avslutar WordObs! Om en återskapningsfil inte öppnas, kan du ändå öppna den. Så här öppnar du en återskapningsfil.

Hoppas det löser sig. Ovanstående kan funka vid strömavbrott, dvs ofrivillga avbrott, nu "valde" ju din tjej att inte spara dokumentet så det kanske försvann helt och hållet.

Lycka till iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in