2009-10-28, 02:34
Medlem
Shadownisses avatar
Hej käre flashbackare!

För kanske ett år sen eller så slog jag på tvn och lyckades hamna mitt i disney channel. Såg att ett avsnitt av Musse Pigg skulle börja och tänkte att jag kunde kolla in det. Avsnittet visade sig vara mycket psykadeliskt och så vitt jag kommer ihåg skulle Musse åka/gå in i en annan värld som av nån egendomlig anledning hade en himla massa klockor överallt. Hur som helst skulle han där vara barnvakt åt två små barn vars mamma skulle iväg för kvällen. Kommer inte ihåg nu exakt vad som hände i avsnittet men jag drar mig till minnes att ungarna skulle vara i säng, eller nåt liknande, vid ett visst klockslag, men barnen lyckades rymma från Musse som därför behövde jaga efter dem runt hela denna klockfyllda stad. Medan Musse jagade barnen påmindes han samtidigt om den knappa tid han hade kvar innan barnen skulle sova genom en gigantisk klocka i staden som skrek ut: "klockan ääääääär ... *konstpaus* tretton minuter i åtta!!" ungefär varannan minut eller så.

Jag berättade om detta avsnitt för min vän som knappt trodde sina öron när han hörde hur sjukt detta verkade vara för att ha sänts på disney channel. Skulle gärna vilja återuppleva detta avsnitt och även visa det för min vän. Någon som har en aning om vad det var för nåt jag såg och hur jag kan få återuppleva det? Tack på förhand
Citera
2009-10-28, 03:30
Medlem
KraftSheriffens avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=411957
Citera
2009-10-28, 03:39
Medlem
Shadownisses avatar
Tack, jag provar där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera