2009-10-27, 19:37
Bannlyst
kan man joina och hoppa av direkt?
undrad men ej hittat nåt nån att freåga
tack!
Citera
2009-10-27, 19:46
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Varför vill du ansöka till PHS och hoppa av så fort du blir antagen?
Rent spontant låter det som en jävligt bra idé.
Citera
2009-10-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MullaDadulla
tack!

OM du väl kommer in efter de skriftliga testerna, fysen & samtalen, och sedan väl blir antagen. Japp, då kan du hoppa av.( gör det så blir det större chans att jag kommer in )
Citera
2009-10-27, 20:03
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcakez
OM du väl kommer in efter de skriftliga testerna, fysen & samtalen, och sedan väl blir antagen. Japp, då kan du hoppa av.( gör det så blir det större chans att jag kommer in )

Amen to that! Gör detsamma du också roflcakez! Teoretiskt sett gör det också att jag har större chans att komma in!

Men ärligt TS. Självklart kan du hoppa av, du tror väl inte på fullaste allvar att dom håller dig kvar där mot din vilja?
Citera
2009-10-27, 20:09
Medlem
najass avatar
Övrigt --> Utbildning och Studier

/mod
Citera
2009-10-27, 20:38
Medlem
Feadogs avatar
Haha, vilken fråga. De flesta som vill in på PHS brukar inte tänka i de banorna. Tilläggas bör att PHS har lägre intagningsratio än Juilliard School of Performing Arts i New York. Det låg väl på 4,4% (7800 sökande, 350 platser) innan de sänkte till 140 platser den här omgången. Jag förstår att man ångrar sig, men känns det inte lite dumt att söka och räkna med att hoppa av?

Min bakgrund är att jag väntar på besked till PHS. Var på C.T i Kristianstad för ett par månader sen, men jag tror inte jag kommer tacka ja till platsen om jag nu skulle få den (vilket verkar ytterst osannolikt nu i alla fall). Jag satsar på juristprogrammet nu.
Citera
2009-10-28, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MullaDadulla
tack!

du kommer ändå inte in så..
Citera
2009-10-28, 01:30
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
du kommer ändå inte in så..
Klart att han gör, före alla er andra, han är ju invandrare.
Citera
2009-10-28, 13:04
Medlem
Tänkte hoppa in i tråden och ställa några frågor.
Finns det något krav på hur länge man måste ha haft körkort om man söker in till polishögskolan? Om man är smått färgblind, kommer det bli ett problem?
Citera
2009-10-28, 13:11
Bannlyst
Nu vill jag inte att nån gör påhopp för sin avundsjuka.

Sverige gav den möjligheten och vissa tog tag i schansen som alla skulle göra.

http://lt.se/nyheter/1.591491

Genom en åtta veckor lång utbildning och sedan civilt arbete inom polisen i 13 månader fick 17 deltagare chansen att bekanta sig med polisväsendet.

Med den korta kursen så fick dom ´´intensiv´´ kurs eller ?
Citera
2009-10-28, 20:37
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexx
Tänkte hoppa in i tråden och ställa några frågor.
Finns det något krav på hur länge man måste ha haft körkort om man söker in till polishögskolan? Om man är smått färgblind, kommer det bli ett problem?

Är du färgblind så är det tyvärr kört. Det är strikt krav på fullgott färgséende.

Citat:
Ursprungligen postat av Protesmannen
Nu vill jag inte att nån gör påhopp för sin avundsjuka.

Sverige gav den möjligheten och vissa tog tag i schansen som alla skulle göra.

http://lt.se/nyheter/1.591491

Genom en åtta veckor lång utbildning och sedan civilt arbete inom polisen i 13 månader fick 17 deltagare chansen att bekanta sig med polisväsendet.

Med den korta kursen så fick dom ´´intensiv´´ kurs eller ?

Jag tror du har missförstått vad det här projektet handlar om. Det är inte så att invandrare har fått en intensivutbildning och 13 månaders praktik och sen blev poliser. De som fick anställning blev civilanställda (sitta i reception, vakta arrest, tvätta bilar, etc), de blev inte poliser. Sen står det att 4 st. blev poliser, dvs. de blev antagna och genomförde polisutbildningen som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in