2009-10-27, 17:16
Medlem
2big4yous avatar
Tänkte investera i antingen en Crosstrainer eller motionscykel och använda den dom dagar jag inte är på gymmet.
Vilken tror ni är bäst,vad gäller konditionsträning??
Citera
2009-10-27, 17:57
Medlem
Beror nog på vad för crosstrainer det är. Jag hade kört på cykeln om det inte är en typ av längdskidåkningsmaskin som menas med crosstrainern. Det vore rätt coolt.
Citera
2009-10-27, 18:06
Medlem
Windiss avatar
oops dubbel post
Citera
2009-10-27, 18:07
Medlem
Windiss avatar
Om du nu statsar på att öka konditionen så skulle jag nog föreslå dig att köpa ett par ordentliga joggingskor istället. Ut och spring istället så får de bättre resultat, och samtidgt så kastar du inte iväg pengar i onödan.
Citera
2009-10-27, 18:11
Medlem
klasklätters avatar
Jag gillar crosstrainern mycket mer än cykeln. Roligare med intervaller osv på den än vad det är på cykeln. Kan med fördel ställas framför tv'n också så kan du kolla på Cops medans du tränar!
Citera
2009-10-27, 18:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Om du nu statsar på att öka konditionen så skulle jag nog föreslå dig att köpa ett par ordentliga joggingskor istället. Ut och spring istället så får de bättre resultat, och samtidgt så kastar du inte iväg pengar i onödan.

Tanken är att den ska kompletera min konditions och fettförbrännings träning.
Jag är inte den som drar ut och springer kl.05:30 i januari med -20c och
driv is.
Citera
2009-10-27, 19:32
Medlem
Tja, denna videon tar upp vilka maskiner som är bäst för kondition.

http://scoobysworkshop.com/cardio.htm
Citera
2009-10-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tanken är att den ska kompletera min konditions och fettförbrännings träning.
Jag är inte den som drar ut och springer kl.05:30 i januari med -20c och
driv is.

Tycker du gör rätt i att köpa något kan använda hemma. Jag har själv en jäkligt bra cykel som jag använder som komplement. Använder den ofta och finns egentligen ingen anledning att inte köra då jag ser ett avsnitt av valfri serie samt ett avsnitt futurama. Brukar välja en serie som jag ser när jag enbart sitter på cykeln och ser den bara när jag cyklar - blir det extra spännande blir det några extra timmar i veckan.
Senast redigerad av Jaaanke 2009-10-27 kl. 19:55.
Citera
2009-10-27, 20:10
Medlem
Köp den som du tror att du kommer att använda mera. Oftast blir crosstrainers/motionscyklar endast till dyra klädställningar.
Citera
2009-10-28, 18:14
Medlem
Cykel

Jag tycker cykeln är bättre. Har svårt att träna med rejält tempo på crosstrainer. Kanske har dålig teknik, vad vet jag. Men cykeln tycker jag är perfekt för hård kondisträning. Can't go wrong med en cykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in