2009-10-27, 02:55
Medlem
thestiffs avatar
Hej! Har tänkt köra dubbla skärmar med två olika grafikkort. Antar att det ena är integrerat (Standard VGA Graphics Adapter [Display adapter] /enligt Belarc Advisor, men enligt Fujitsu Siemens ska det vara ett ATI Radeon 1200~) och det andra grafikkortet är ett GeForce 8500GT. GeForce-kortet ligger på bordet framför mig, för när jag pluggar i det så försvinner möjligheten att använda det integrerade, som jag kör ifrån nu. Det funkar helt okej att streama videos och kolla på film, men inte spel... det är vad det andra kortet ska vara till.

Så... problemet är att mitt GeForce-kort helt tar över och det integrerade går varken att hitta eller använda om GF-kortet sitter i. Har inga fler platser för kort i datorn, så det här måste lösas.
Kör Vista Ultimate.

Tacksam så in i bomben för all hjälp jag kan tänkas få.
Pussar kramar och tackar!
Citera
2009-10-27, 05:11
Medlem
Hardflameboys avatar
jag undrar varför du tvunget måste använda båda korten? kan du inte bara använda det bästa av dom finns grenadapters till att köra 2 skärmar på samma kort
Citera
2009-10-27, 05:14
Medlem
thestiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardflameboy
jag undrar varför du tvunget måste använda båda korten? kan du inte bara använda det bästa av dom finns grenadapters till att köra 2 skärmar på samma kort

Finanskris. Plus att jag vill kunna köra t ex VLC med en film på en skärm och ett spel/jobba på den andra.
Citera
2009-10-27, 05:18
Medlem
Hardflameboys avatar
har varit inne o rotat på olika sidor och svaren som står skrivna där säger att man inte kan ha en skärm på vart kort.
Citera
2009-10-27, 05:19
Medlem
thestiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardflameboy
har varit inne o rotat på olika sidor och svaren som står skrivna där säger att man inte kan ha en skärm på vart kort.

Länkar? Jag vägrar tro det, med tanke på att jag varit inne i BIOSen och kladdat och där har det i flera olika alternativ nämnts att man kan ha flera kort.
Citera
2009-10-27, 05:25
Medlem
Hardflameboys avatar
http://www.tomshardware.co.uk/forum/...2960_29_0.html
läste vidare på olika länkar vissa säger att det bara fungerar om man har 2 likadana kort och andra säger att man ska kunna "klona" korten hur det nu ska gå till. Kan en hel del om hårdvara men detta har jag dock aldrig pillat med.
Men sen å andra sidan vad kör du för processor och ramminne?
Citera
2009-10-27, 05:30
Medlem
thestiffs avatar
Intel Dual Core 3 gig
4gb ram
Citera
2009-10-27, 05:32
Medlem
Hardflameboys avatar
okej jag har slut på resurser för tillfället. men jag ska kolla vidare om du inte hittar någon lösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in