• 1
  • 2
2009-10-26, 21:14
Medlem
Jag och sambon har en bebis på 8 månader och vi funderar på att köpa ett litet hus med strandtomt. Nu har 2 släktingar vi pratat med om huset varit jätteoroliga och tycker inte vi ska köpa det för att det kan hända en olycka med den lille när han blir gammal nog att börja springa runt i trädgården/nere vid vattnet.
Är väldigt överraskad att dom reagerar så starkt, självklart förstår jag att det finns en risk men vi kommer ju inte precis låta honom springa runt själv utan uppsyn ändå? stängsel/staket går att sätta upp osv, för mig känns det helt enkelt inte som ett så stort problem att man borde fundera på att inte köpa ett hus som annars passar oss perfekt

skulle vara intressant att höra era tankar
Citera
2009-10-26, 21:17
Medlem
sommarlovs avatar
Elstängsel eller koppel.

Nä skämt å sido.
Tänk vad van ert/era barn blir vid vatten!
Citera
2009-10-26, 21:18
Medlem
Ode-Ns avatar
Äh, man får väl ha ansvar över barnen? Det är väl farligt att bo vid en väg oxå, men man får lära barnen att inte va på vägen och springa. Samma sak med vattnet.
Citera
2009-10-26, 21:21
Medlem
stilltons avatar
låter ju fullständigt vansinnigt. klart som tusan ni kan ha ett hus vid vattnet. barn är inte helt störda i huvudet heller..
Citera
2009-10-26, 21:31
Medlem
Fitipaldis avatar
Men va? Jag som hade fått för mig att man inte fick ha strandtomter

OnT: Klart ni kan, det gäller väl att hålla koll på barnet, menar, det är ju hur mycket som helst som är skadligt för ett litet barn, och allt kan man inte gardera sig mot.
Citera
2009-10-26, 21:42
Moderator
Psilosophers avatar
Att du överhuvudtaget ställer frågan gör mig lite orolig. Mer för dig än för barnet. För hela mänskligheten, faktiskt.
Citera
2009-10-26, 21:52
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orka33
Text

Du tänker rätt. Förstår mig inte på den här trenden att skydda barnen från allt farligt som finns i världen. USA är ett skräckexempel där pedofilhysterin är ännu värre. Media pumpar ut skräckhistorier. Det är knappt att 15-åringar får gå till skolan själva.

Faktum är att det är farligt att leva. Risker är en del av livet. Ju tidigare man förstår det desto bättre kan man hantera det.
Citera
2009-10-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Elstängsel eller koppel.

Nä skämt å sido.
Tänk vad van ert/era barn blir vid vatten!

haha, ok tack för svaren. skönt höra

tråkigt du måste ha psilosopher
Citera
2009-10-26, 22:01
Medlem
ABBORREs avatar
Men...
Bor man nära vatten och har en liten brygga....
Mamma Ulla och Pappa Björn grillar och tar några öl.
Telefonen ringer Ulla svarar, Björn fattar inte att man måste ha tändvätska på kolen, så han går in i garaget och hämtar det.
Lille Albin har lärt sig att gå, och han gör det bra, han ser en fiskmås på bryggan så han går dit, å 123 så är han i vattnet, han kan inte simma
Men å andra sidan så kan det hända om du har en lite plastpool från RUSTA på tomten
Citera
2009-10-26, 22:03
Medlem
Snövits avatar
Finns saker på tomten som kan utgöra en fara för barn så ska man bara vara medveten om att det blir mer jobb för en själv att ha uppsikt.
Citera
2009-10-26, 22:28
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orka33
tråkigt du måste ha psilosopher
Kanske lite... dock önskar jag dig lycka till med parveln. Tjo!
Citera
2009-10-26, 22:38
Medlem
Det kan gå+ väldigt fort när jag var liten hade jag en kompis som miste sin lillebror på följande vis. Telefonen ringde pappan svarade pratade max nån minut under den tiden hade sonen som var i 2-3 års åldern hunnit smita ut och försvinna. De hade en bäck rann över tomten. Grabben hittades drunknad ett par km från hemmet. Det var vår och mycket vatten i bäcken. Jag och min bror var väldigt olydiga och busiga barn. Vår tomt gränsade också till en bäck. De vi köpte huset av var missionärer i afrika och skulle flytta dit permanet. De var i maskopi med våra föräldrar när vi var och tittade på huset och lurade i mig att de hade planterat ut krokodiler i ån. Den myten vidarebefodrade jag till lillbrorsan när han blev större. Vi genomskådade inte tricket fören vi började skolan och blev retade för att vi påstod att det fanns krokodiler i ån hemma, men då hande vi redan lärt oss att simma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in