2009-10-26, 19:40
Medlem
Kan någon komma med förslag på en enkel lösning för att snabbt kunna börja spela upp filmer med mplayer i helskärm på en sekundär skärm?

Jag kör Debian Lenny, med ett Nvidia-kort.

Som jag har det just nu är jäkligt bökigt. Upplösningen på TV:n är 1360x768 och på skärmen är det 1680x1050. Jag kör clone-läge på skärmarna, med panning.
Sen har jag ändrat config-filen så mplayer startar alla filmklipp i storlek 1360x768, varefter jag måste flytta pekaren exakt så att mplayer täcker hela TV:n.

Det är verkligen den enda lösningen jag har lyckats med! Hur gör folk egentligen?
Citera
2009-10-26, 20:29
Medlem
Undvik clone-läge. Kör twin-view eller xinerama i stället.
Citera
2009-10-28, 10:40
Medlem
Jag har en xorg.conf-fil som bara använder min projje, och jag ersätter xorg i /etc/X11/ varje gång jag ska kolla på film, och startar om X (Ctrl-alt-backspace). Sen är det bara att köra full screen på mplayer för att det ska fylla upp. Sen har jag en xorg.conf för vanliga skärmarna som jag ändrar tillbaka till när jag inte ska kolla på film längre.
Om du istället kör twin-view är det bara att köra full screen på den skärm du vill änvända, så fyller den upp den skärm där spelaren är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in