2009-10-26, 18:56
Medlem
Tjena.

Har udner en tid nu haft problem med photoshop som jag inte lyckats lösa, googlat i veckor inte hittat problemet.

Allt jag gör får rätt så suddiga kanter. Skriver jag en vanlig text så är kanterna pixliga och suddiga. Nu helt plötsligt när jag gjorde en helt vanlig svart fyrkant med rundande hörn så blev det som typ en grå skugga runtom, mest överdelen.

Hjälp

Kanske inte förklarat så bra så om ni inte förstår problemet kan jag försöka förklara bättre.

Edit: Ok.. Det är nått fel med zoomen märkte jag, det är när jag zoomar in och gör fyrkanten som den blir så retarded men inte annars.. Alltså jag kan göra den och sedan zooma in lika mycket och då är det inga problem.

Hur FAN kan zoomen påverka..
Senast redigerad av Saint91 2009-10-26 kl. 19:09.
Citera
2009-10-26, 19:09
Medlem
Kaustis avatar
Posta screenshot fåse.
Citera
2009-10-26, 19:14
Medlem
Har du provat att ändra inställningarna?
Går ju att välja mellan, sharp och smooth när man skapar
text till exempel. Så kort sagt, har du provat olika inställningar?

\\ Query
Citera
2009-10-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av query
Har du provat att ändra inställningarna?
Går ju att välja mellan, sharp och smooth när man skapar
text till exempel. Så kort sagt, har du provat olika inställningar?

\\ Query

Ja men det gäller allt, nu t.ex när jag gjorde en Fyrkant och sedan la över en cirkel på halva fyrkanten och fyllde cirkeln med gradient så blev d typ grått igen runt cirkeln så man såg linjerna av cirkeln på fyrkanten, om du fattar.

Edit: Nu fyllde jag cirkeln med bara svart färg för å se om det blev skillnad, fortfarande en jävla grå kontur runt cirkeln lite här å där.. Gah!

Om du inte fattar vad jag menar så tänk dig en svart fyrkant med en svart cirkel som täcker halva fyrkanten, då bör man inte se outlines av cirkeln på den del som täcker fyrkanten men man gör det! Man ser grått runt hela cirkeln, typ som om den fadar ut lite, suddigt.

Snälla hjälp någon, förstör hela photoshop för mig, inte kunnat hålla på i månader.

Edit2: Ok nu är jag trött på det här, testar installera om PS.
Senast redigerad av Saint91 2009-10-26 kl. 19:43.
Citera
2009-10-26, 19:49
Medlem
Skulle just typ föreslå ex. en ominstallation.
Eftersom det nästan måste vara någon inställning
som blivit fel någonstans.

Hoppas det löser sig!
\\ Query
Citera
2009-10-26, 19:56
Medlem
hönsmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saint91
Ja men det gäller allt, nu t.ex när jag gjorde en Fyrkant och sedan la över en cirkel på halva fyrkanten och fyllde cirkeln med gradient så blev d typ grått igen runt cirkeln så man såg linjerna av cirkeln på fyrkanten, om du fattar.

Edit: Nu fyllde jag cirkeln med bara svart färg för å se om det blev skillnad, fortfarande en jävla grå kontur runt cirkeln lite här å där.. Gah!

Om du inte fattar vad jag menar så tänk dig en svart fyrkant med en svart cirkel som täcker halva fyrkanten, då bör man inte se outlines av cirkeln på den del som täcker fyrkanten men man gör det! Man ser grått runt hela cirkeln, typ som om den fadar ut lite, suddigt.

Snälla hjälp någon, förstör hela photoshop för mig, inte kunnat hålla på i månader.

Känns som om du har "Feather" (Svenska photoshop="Ludd") påslaget
Citera
2009-10-26, 20:13
Medlem
systems avatar
Men vad fan.. Hålla på och installera om då det troligen är en felaktig inställning någonstans? Ge er.

Posta en skärmdump förihelvete.
Citera
2009-10-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Men vad fan.. Hålla på och installera om då det troligen är en felaktig inställning någonstans? Ge er.

Posta en skärmdump förihelvete.
Precis.

Prova först med att trycka Alt+Control+Shift (Windows) eller Option+Command+Shift (Mac OS) när du startar Photoshop för att sätta alla inställningar till "default".
Citera
2009-10-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saint91

men herregud vi har ju sagt åt dig att posta screen, dessutom finns det nån grej i ps som gör om allt till default instöllningarna så man slipper installera om
Citera
2009-10-27, 21:33
Medlem
han sparar väl på för låg upplösning och i jpg-format
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här