2009-10-29, 12:35
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ni är så söta, jag förstår att en ny klubb som er behöver söka efter rivalitet men vi har redan en rival och en annan klubb som ligger före er i pipen så.. Fråga SSK eller LHC om dom vill leka..
Hoppas att FBK går i graven hade varit skönt att slippa er och Håkan Loob.. som alltid är bruna om ansiktet när dom talar i pressen.

Mina största minnen måste vara lockouten, fiaskot mot vitryssland, os guldet och vändningen mot finland, vilken jävla match..
Citera
2009-10-29, 14:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Jag tror nog istället att FBK-syndromet är att försöka få så mycket uppmärksamhet som möjligt och tro att det är de mot hela världen. Så är det inte. Visst, det är alltid skönt att knäppa en av de största giganterna genom tiderna på näsan, men det är fan så mycket goare att skåpa ut LHC.

Haha, fan där slog du huvudet på spiken!

Alla tippar FBK sist..
Alla hatar Jonas Gustavsson..
Alla tycker illa om Jörgen Jönsson..
Citera
2009-10-29, 15:28
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Hoppas att FBK går i graven hade varit skönt att slippa er och Håkan Loob.. som alltid är bruna om ansiktet när dom talar i pressen.

Mina största minnen måste vara lockouten, fiaskot mot vitryssland, os guldet och vändningen mot finland, vilken jävla match..

Elitseriens mest framgångsrika klubb genom tiderna tror jag inte kommer gå i graven de närmsta åren. Dock kanske eran E4 rival LHC går åt det hållet. Helber har ju lipat i media flera gånger om hur dyr deras arena är.

Sen måste jag få fråga hur en person med HV-avatar har lockoutsäsongen som största minne? Trodde alla HV-fans hade glömt den. Eller var det så kul att se Frölunda, Färjestad och andra lag med härliga NHL-förstärkningar piska upp ett HV utan / med dåliga NHL-värvningar?
Citera
2009-10-29, 15:31
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sen måste jag få fråga hur en person med HV-avatar har lockoutsäsongen som största minne? Trodde alla HV-fans hade glömt den. Eller var det så kul att se Frölunda, Färjestad och andra lag med härliga NHL-förstärkningar piska upp ett HV utan / med dåliga NHL-värvningar?

Så någons starkaste minne måste alltid vara positivt? 9 av 10 som kommenterat här inne har ju med Vitryssland 2002 där en liten skitnation pissade Sverige i ansiktet.
Citera
2009-10-29, 15:36
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Så någons starkaste minne måste alltid vara positivt? 9 av 10 som kommenterat här inne har ju med Vitryssland 2002 där en liten skitnation pissade Sverige i ansiktet.

Detta beror på att FBK-are över lag vägrar inse så fort något går emot, det kallas verklighetsflykt och kan liknas vid att strutsar stoppar huvudet i sanden så fort det blir lite jobbigt...
Citera
2009-10-29, 15:42
Medlem
Shiloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster

Sverige pissade sig själv i ansiktet mot Vitryssland, snarare.
Citera
2009-10-29, 15:47
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Detta beror på att FBK-are över lag vägrar inse så fort något går emot, det kallas verklighetsflykt och kan liknas vid att strutsar stoppar huvudet i sanden så fort det blir lite jobbigt...

Tycker de flesta FBKare inte är sådana. Jag har i varje fall inga problem att erkänna om det går dåligt för FBK. Jag går inte och gömmer mig bara för att det går dåligt för dem..
Citera
2009-10-29, 16:26
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Tycker de flesta FBKare inte är sådana. Jag har i varje fall inga problem att erkänna om det går dåligt för FBK. Jag går inte och gömmer mig bara för att det går dåligt för dem..

Samtidigt undrar du hur en HV-supporter kan ha lockoutsäsongen som ett stort minne på 00-talet? Nu vet jag inte vad det är för värmländsk logik som används, men den får gärna förklaras....
Citera
2009-10-29, 16:29
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Samtidigt undrar du hur en HV-supporter kan ha lockoutsäsongen som ett stort minne på 00-talet? Nu vet jag inte vad det är för värmländsk logik som används, men den får gärna förklaras....

För det första är jag ingen värmlänning.

Sen går det ju självklart att erkänna att saker och ting har gått dåligt men att man snabbast möjligt vill glömma det. Hänger du med?
Citera
2009-10-29, 16:40
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
För det första är jag ingen värmlänning.

Sen går det ju självklart att erkänna att saker och ting har gått dåligt men att man snabbast möjligt vill glömma det. Hänger du med?

Jag hänger med, men man kan ju ha lite realism och verklighetsförankring när man blickar tillbaka på ett helt decennium....
Citera
2009-10-29, 22:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Det jag tror att jag kommer minnas om 00-talet om man ser till de stora dragen och glömmer lag, spelare och matcher är följande:

Ekonomin blev mycket bättre i Elitserien
Arenorna kom till, TV-avtalen blev riktigt bra och lönerna sköt i höjden.
Som referens kan nämnas att i slutet av 90-talet tjänade Myllys mest i ligan då han hade en miljon om året. Idag finns det artistare som tjänar nästan trekvarts miljoner i månaden.

Förbundet tappade makt
På gott och ont har Hockeyligan blivit starkare i förhållande till Förbundet och det kan väl tillskrivas till att Förbundets starke man Rickard Fagerlund inte har ersatts.

NHL-flykten
Under 2000-talet så har det nästan blivit löjligt hur spelare som inte spelat en enda ES-match får kontrakt i NHL för att sedan skickas till farmen/Europa.

Nolltoleransen
Tyvärr, hockeyn har tappat mycket i underhållningsvärde på grund av dömeriet och förhoppningsvis så kommer man minnas 00-talet som ett misslyckat experiment på den här fronten istället för ett startskott till nåt som kommer bli varaktigt.
Citera
2009-10-30, 00:10
Medlem
Modos SM-guld 07 är givetvis väldigt stort för mig som Modoit. Det hade man väntat på. Känslan när det kom var nästintill obeskrivlig.
Hela Modos säsong 06/07 var väldigt bra. Jag kände redan under grundspelet att Modo skulle vinna guld. De var suveräna.. främst på hemmaplan.
"The heart of hockey" var verkligen i Foppaland det året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in