2009-10-26, 17:09
Medlem
veclocks avatar
1. Har XP på en hårddisk i datorn. Startar jag datorn från XP hittar datorn alla diskar. När jag startar upp från hårddisken som har W7 startas W7 och allt ser fint ut, förutom att en av diskarna inte hittas. Den disk som inte hittas har ej något att göra med nåt operativsystem, finns bara filmer, musik och sånt på den.

2. Testade installera Visual Studio, men installationen gick inte att slutföra helt. (Konstigt, ska väl inte hända på ett nyinstallerat OS?). Fick avinstallera det som installerats inklusive .NET (kanske det är orsaken till problemen som jag nämner nedanför; )

Efter det fick jag upp meddelanden "Windows Defender har slutat att fungera". Firefox kraschar 5 gånger i rad. Även fast jag avinstallerade allt .NET-grejs kom en ruta upp ".NET-någonting har slutat att fungera".

Till sist kommer the mighty blue screen upp på skärmen.
Vad ställde jag till med egentligen?

Please help!
Citera
2009-10-26, 23:02
Medlem
1. Är disken dynamisk? Isåfall kan det nog vara det som ställer till det, en dynamisk disk kan i princip bara läsas av den Windows installation där du skapat den. Syns disken i Disk Managern i Win7?

2. Vilken version av Visual Studio var det?

En del i Win7 är nog uppbyggt kring .Net, installera .Net 3.5 SP1 å se om det funkar bättre sen.
Citera
2009-10-27, 10:32
Medlem
veclocks avatar
1. Har nog löst problemet med det. Den disken var nämligen kopplad till ett RAID-kort, som bara hade sina drivrutiner installerade på XP, inte på W7. Därför syntes bara disken i XP.

2. Det var 10 beta. Kan orsaken till att Firefox kraschar och bluescreen samt Windows Defender "slutat fungera" vara orsaken till att jag avinstallerade .NET då?
Citera
2009-10-27, 13:04
Medlem
veclocks avatar
Firefox och Chrome kraschar när man försöker ladda ner något.
Behöver hjälp nu!

"Installationsfel" när man försöker installera .NET 3.5
Desperat försök att ordna allt genom att installera Visual Studio igen, men då dyker ett meddelande upp efter halva installationen "Windows installer har slutat att fungera".
Senast redigerad av veclock 2009-10-27 kl. 13:26.
Citera
2009-10-28, 11:58
Medlem
veclocks avatar
Har installerat om Windows 7 nu och alla program förutom Visual Studio,
men problemet kvarstår. Firefox har kraschat, och bluescreen har dykt upp.

Bluescreenen säger:
"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

MEMORY_MANAGEMENT

If this is the first time you 've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any windows updates you might need.

If problem continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart
your computer, presss F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000001A (0x0000000000005003,0xFFFFF789C0000000, 0x0000000000007177, 0xFFFFF980165DF109)

Collecting data for crash dump: ...
[...]"

Kom igen, vet ingen???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in