2009-10-26, 17:09
Medlem
veclocks avatar
1. Har XP p en hrddisk i datorn. Startar jag datorn frn XP hittar datorn alla diskar. Nr jag startar upp frn hrddisken som har W7 startas W7 och allt ser fint ut, frutom att en av diskarna inte hittas. Den disk som inte hittas har ej ngot att gra med nt operativsystem, finns bara filmer, musik och snt p den.

2. Testade installera Visual Studio, men installationen gick inte att slutfra helt. (Konstigt, ska vl inte hnda p ett nyinstallerat OS?). Fick avinstallera det som installerats inklusive .NET (kanske det r orsaken till problemen som jag nmner nedanfr; )

Efter det fick jag upp meddelanden "Windows Defender har slutat att fungera". Firefox kraschar 5 gnger i rad. ven fast jag avinstallerade allt .NET-grejs kom en ruta upp ".NET-ngonting har slutat att fungera".

Till sist kommer the mighty blue screen upp p skrmen.
Vad stllde jag till med egentligen?

Please help!
Citera
2009-10-26, 23:02
Medlem
1. r disken dynamisk? Isfall kan det nog vara det som stller till det, en dynamisk disk kan i princip bara lsas av den Windows installation dr du skapat den. Syns disken i Disk Managern i Win7?

2. Vilken version av Visual Studio var det?

En del i Win7 r nog uppbyggt kring .Net, installera .Net 3.5 SP1 se om det funkar bttre sen.
Citera
2009-10-27, 10:32
Medlem
veclocks avatar
1. Har nog lst problemet med det. Den disken var nmligen kopplad till ett RAID-kort, som bara hade sina drivrutiner installerade p XP, inte p W7. Drfr syntes bara disken i XP.

2. Det var 10 beta. Kan orsaken till att Firefox kraschar och bluescreen samt Windows Defender "slutat fungera" vara orsaken till att jag avinstallerade .NET d?
Citera
2009-10-27, 13:04
Medlem
veclocks avatar
Firefox och Chrome kraschar nr man frsker ladda ner ngot.
Behver hjlp nu!

"Installationsfel" nr man frsker installera .NET 3.5
Desperat frsk att ordna allt genom att installera Visual Studio igen, men d dyker ett meddelande upp efter halva installationen "Windows installer har slutat att fungera".
Senast redigerad av veclock 2009-10-27 kl. 13:26.
Citera
2009-10-28, 11:58
Medlem
veclocks avatar
Har installerat om Windows 7 nu och alla program frutom Visual Studio,
men problemet kvarstr. Firefox har kraschat, och bluescreen har dykt upp.

Bluescreenen sger:
"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

MEMORY_MANAGEMENT

If this is the first time you 've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any windows updates you might need.

If problem continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart
your computer, presss F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000001A (0x0000000000005003,0xFFFFF789C0000000, 0x0000000000007177, 0xFFFFF980165DF109)

Collecting data for crash dump: ...
[...]"

Kom igen, vet ingen???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in