Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-26, 13:52
  #1
Medlem
drkarloffs avatar
Jobbar som lärarvikarie i Stockholm dels genom en förmedling och dels direkt för en skola. Det förra ger 110 kr i timlön och det senare 135 kr i timlön (båda inklusive semesterersättning). Pluggar för övrigt det sista året till högstadielärare. Är detta ok lön? Är det alldeles för lite? Hur ser det ut annorstäders än Stockholm?
Citera
2009-10-26, 13:56
  #2
Medlem
Det är en helt okej timlön för vikarie. Jobbar själv uppe här i Gällivare till ett företag som är ute som mek i Lkab/Aitik. Utan alla underjordstillägg och allt sånt så sitter jag också på en stabila 110kr i timlön.

Övertid helger 100%, övertid på varddagar 50%.
Citera
2009-10-26, 14:09
  #3
Avstängd
Gudrun.Schymans avatar
Talar ni om lön per faktiskt arbetad timme eller lön per lektionstimme? Det är stor skillnad.

Senast jag jobbade som lärare fick jag 225 kronor per 60 minuters lektionstimme, vilket var riktigt dålig timlön med tanke på all för- och efterarbete med lektionsförberedelser, närvarorapportering,
provupprättande och provrättning.

Som timvikarie blev jag också arbetslös lovdagar och de dagar som var studiedagar för de ordinarie lärarna.
Citera
2009-10-26, 14:20
  #4
Medlem
Som heltidsanställd högstadielärarvikarie på vischan fick jag 18900:- i månaden. Rektorn sade att ingångslönen för högstadielärare då var 19600:-; det kan ju ha ändrats alternativt varit halvsant.

Jag var ämneslärare i tyska och delade klassföreståndarskapet för en åtta med en gympalärare. Exakt hur många lektionstimmar det var i veckan kommer jag inte ihåg, men det borde ha varit omkring 16-20 delat på svenska, tyska och engelska.
Citera
2009-10-26, 21:22
  #5
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drkarloff