Citat:
Ursprungligen postat av Duccedriver
Jag har både visa och maestro, visa bara för stora köp och uttag.
Normalt använder jag maestro eftersom det är säkrare, det kan bara användas online, blir det kopierat kan dom bara tömma kontot, och det kontot har jag bara hushållspengar på.
Några begränsningar har jag aldrig stött på, det funkar i hela världen, det är därför jag använder det bla. när jag reser, det är inte kul att få visat skimmat i ungern och inte kunna ta sig hem.
Blir kortet stulet kan dom inte använda det utan kod, man slipper risken för att bli bestulen av dom som inte är proffs.
Så har jag ett visa på firman, det använder jag vid inköp till företaget och sånt som maestro är begränsat på, tex. internetköp och uttag över 16000;-/vecka.
För hushållsbruk funkar ett maestro utmärkt, jag och min fru har var sitt på samma konto och betalar allt gemensamt med dessa.
Vi har valt det, kunde haft hur många kreditkort som helst men har ingen nytta av det.
Det är väl statusen det hänger på, eller?
instämmer med föregående talare. har andvänt maestro i ungefär 10 år och har på den tiden stött på 1 ställe som det inte fungerade på (och ska jag vara ärligt var det inte mitt problem utan kompisen som inte hade kontanter på sig och behövde andvända sitt kort. det var på gotlandsbåten och problemet var att deras kortterminal inte var uppkopplad).