• 2
  • 3
2009-12-13, 08:26
Medlem
skalman1973s avatar
Mrkligt ? Jag fick mitt mer eller mindre ptvingat av swedbank
Citera
2009-12-13, 12:46
Medlem
inget fel p maestro

Jag har bde visa och maestro, visa bara fr stora kp och uttag.
Normalt anvnder jag maestro eftersom det r skrare, det kan bara anvndas online, blir det kopierat kan dom bara tmma kontot, och det kontot har jag bara hushllspengar p.
Ngra begrnsningar har jag aldrig sttt p, det funkar i hela vrlden, det r drfr jag anvnder det bla. nr jag reser, det r inte kul att f visat skimmat i ungern och inte kunna ta sig hem.
Blir kortet stulet kan dom inte anvnda det utan kod, man slipper risken fr att bli bestulen av dom som inte r proffs.
S har jag ett visa p firman, det anvnder jag vid inkp till fretaget och snt som maestro r begrnsat p, tex. internetkp och uttag ver 16000;-/vecka.
Fr hushllsbruk funkar ett maestro utmrkt, jag och min fru har var sitt p samma konto och betalar allt gemensamt med dessa.
Vi har valt det, kunde haft hur mnga kreditkort som helst men har ingen nytta av det.
Det r vl statusen det hnger p, eller?
Citera
2009-12-13, 13:21
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duccedriver
Jag har bde visa och maestro, visa bara fr stora kp och uttag.
Normalt anvnder jag maestro eftersom det r skrare, det kan bara anvndas online, blir det kopierat kan dom bara tmma kontot, och det kontot har jag bara hushllspengar p.
Ngra begrnsningar har jag aldrig sttt p, det funkar i hela vrlden, det r drfr jag anvnder det bla. nr jag reser, det r inte kul att f visat skimmat i ungern och inte kunna ta sig hem.
Blir kortet stulet kan dom inte anvnda det utan kod, man slipper risken fr att bli bestulen av dom som inte r proffs.
S har jag ett visa p firman, det anvnder jag vid inkp till fretaget och snt som maestro r begrnsat p, tex. internetkp och uttag ver 16000;-/vecka.
Fr hushllsbruk funkar ett maestro utmrkt, jag och min fru har var sitt p samma konto och betalar allt gemensamt med dessa.
Vi har valt det, kunde haft hur mnga kreditkort som helst men har ingen nytta av det.
Det r vl statusen det hnger p, eller?

instmmer med fregende talare. har andvnt maestro i ungefr 10 r och har p den tiden sttt p 1 stlle som det inte fungerade p (och ska jag vara rligt var det inte mitt problem utan kompisen som inte hade kontanter p sig och behvde andvnda sitt kort. det var p gotlandsbten och problemet var att deras kortterminal inte var uppkopplad).
Citera
2009-12-14, 04:12
Bannlyst
G till en annan bank bara. Bankerna har olika villkor gllande visakort.
Citera
2009-12-16, 09:59
Medlem
Metafors avatar
SEB krver inte att du r 18 r fr att f ett VISA-kort. Dremot fr du inte Internet-tjnsterna om du inte r 18 r. Har du inte Internet-bank har du heller ingen anledning att ha VISA.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in