Citat:
Ursprungligen postat av Duccedriver
Jag har bde visa och maestro, visa bara fr stora kp och uttag.
Normalt anvnder jag maestro eftersom det r skrare, det kan bara anvndas online, blir det kopierat kan dom bara tmma kontot, och det kontot har jag bara hushllspengar p.
Ngra begrnsningar har jag aldrig sttt p, det funkar i hela vrlden, det r drfr jag anvnder det bla. nr jag reser, det r inte kul att f visat skimmat i ungern och inte kunna ta sig hem.
Blir kortet stulet kan dom inte anvnda det utan kod, man slipper risken fr att bli bestulen av dom som inte r proffs.
S har jag ett visa p firman, det anvnder jag vid inkp till fretaget och snt som maestro r begrnsat p, tex. internetkp och uttag ver 16000;-/vecka.
Fr hushllsbruk funkar ett maestro utmrkt, jag och min fru har var sitt p samma konto och betalar allt gemensamt med dessa.
Vi har valt det, kunde haft hur mnga kreditkort som helst men har ingen nytta av det.
Det r vl statusen det hnger p, eller?
instmmer med fregende talare. har andvnt maestro i ungefr 10 r och har p den tiden sttt p 1 stlle som det inte fungerade p (och ska jag vara rligt var det inte mitt problem utan kompisen som inte hade kontanter p sig och behvde andvnda sitt kort. det var p gotlandsbten och problemet var att deras kortterminal inte var uppkopplad).