• 1
  • 2
2009-10-26, 01:26
Bannlyst
Hej! Skulle va kul att höra hur länge ni har tagit droger? Jag kan börja, har tagit droger i 3 år. Har varit mkt de sista året dock och kmr bara bli mer antagligen.

Livet blir mer och mer destruktivt. Går i farsans fotspår, han har hållt på med droger i 30 år men han har varit nykter i 10 år nu. Så får se om jag ändrar inställning när jag blir 40 år också.

mvh
Senast redigerad av Gammel Man 2009-10-26 kl. 01:40.
Citera
2009-10-26, 02:21
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveless
Varför vill du leva ett destruktivt liv som du själv beskriver det som?

Patrask...

Håll dig till topic, men eftersom du inte tycker om droger så borde du nog bara ägna din tid till nåt annat än att störa folk.

Jag har brukat droger 12 år nu har många erfarenheter i bagaget och har gjort mycket jag ångrat. Men överlag har det varit 12 underbara år.
Citera
2009-10-26, 04:30
Medlem
Klart du ska köra om di gillar det, är fett skev med röka benso alkohol o coccilana just nu
Citera
2009-10-26, 07:33
Bannlyst
Har hållt på i 3 år, hade först bara testat cannabs, tjack och riktigt sjysst E(007)

Sedan ett år tillbaka har det blivit ytterligare 20 olika sorters droger, tyvärr blir ju dom mindre spännande men som tur är finns alkoholen
Citera
2009-10-26, 11:33
Medlem
likeithards avatar
Började droga vid 17-18, bästa beslutet jag någonsin tagit.

Vilket trist liv man hade haft annars, hade man inte drogat hade man väl varit en sån som längtar efter att gå till jobbet och träffa arbetskamraterna...
Citera
2009-10-26, 11:41
Medlem
-Gentlemen-s avatar
On and off i 7 år. Mest cb och alkohol såklart men även lite LSD, E samt
Amfetamin,Kola, benso och opiater vid några få tillfällen.
Även steroider i lumpen om det räknas :P

Jag kan utan problem säga att de bästa stunderna i mitt liv har varit på droger,
men även mina absolut sämsta och fruktansvärda minnen är när jag tagit.
Skulle jag leva en gång till skulle jag utan att tveka göra samma sak igen

Kan nog bli en intressant tråd dehär. Bra initiativ
Citera
2009-10-26, 11:56
Medlem
hoffmanintowns avatar
Började för 6årsen. Det har hänt mkt sen dess. Jag under större delen av den här tiden mått jävligt bra även fast jag just nu är i en svaka.
Citera
2009-10-26, 12:11
Medlem
-Gentlemen-s avatar
Lite intressant att veta varför ni började.

Jag började för att jag fick morfin när jag låg på sjukhus.
Jag tyckte det var så jävla gött att jag började använda
allt jag fick mina smutsiga små händer på. Sen hjälpte det ju
såklart att jag hade lite kontakter.

Jag fortsatte använda för det är ju trots allt så vackert och underbart.
Baksidan var ju att jag blev isolerad från de som hatar droger för att
mamma och pappa sa att det är farligt.
Dessutom bodde jag i en liten håla så jag blev i princip helt isolerad
och det är ju aldrig bra, speciellt inte när man har tillgång till knark.

Över lag skulle jag säga att där jag står nu är det ganska tydligt på vilka
sätt jag skiljer mig från mina jämnåriga. Jag är naturligtvis lite socialt stigmatiserad
och har inte speciellt mycket vänner, å andra sidan är dessa få otroligt bra.
Jag är till synes säkrare på vad jag vill, har kanske lite perspektiv på s.k. "rätt och fel"
och hur mycket hyckleri som pågår i folks huvuden, hur ovilliga gemene man är att
tänka utanför sina etablerade ramar.

Sådär, hoppas ni orkade läsa. Nu är det er tur
Citera
2009-10-26, 12:41
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Började droga vid 17-18, bästa beslutet jag någonsin tagit.

Vilket trist liv man hade haft annars, hade man inte drogat hade man väl varit en sån som längtar efter att gå till jobbet och träffa arbetskamraterna...

Kan man ens göra det?
Jag önskar absolut inte att jag började med drogerna iaf,
lika bra att inte veta hur gött det är.

10 år Nu..
Jag började för det var spännande, är en nyfiken idiot
Senast redigerad av EnTrevligPolis 2009-10-26 kl. 12:44.
Citera
2009-10-26, 13:39
Medlem
egoss avatar
Jag testade cannabis för första gången när jag var 15 och började röka mer intensivt vid 16-års ålder. Är 23 idag och har rökt nästan dagligen sen jag var 16. Har testat mycket andra preparat också och det jag har fastnat för förutom cannabis är tjack och benso, vilket jag numera inte tar längre. Håller mig enbart till rökat.
Det enda jag ångrar är att det blivit lite mycket kemiskt imellanåt men så länge jag håller mig till cannabis så ska allt bli bra. Missförstå mig rätt, jag har haft väldigt kul på många preparat men att fastna i ett slirigt tjack-missbruk är inget jag rekommenderar, inte benso heller för den delen. :S
Citera
2009-10-26, 15:37
Medlem
lowerCases avatar
5 år nu snart. Började efter 20års-gränsen vilket verkar vara väldigt konstigt i dessa kretsar

Mest CB, benso och opiater(kodein, tramadol, oxykodon, subutex). Har även smakat på Psykadeliska droger(svamp, 4-Acetoxy-DET, n-ethyl-2cb), lite stimulanter(concerta, MDPV, BZP, MDMA).
Citera
2009-10-26, 16:54
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammel Man
Hej! Skulle va kul att höra hur länge ni har tagit droger? Jag kan börja, har tagit droger i 3 år. Har varit mkt de sista året dock och kmr bara bli mer antagligen.

Livet blir mer och mer destruktivt. Går i farsans fotspår, han har hållt på med droger i 30 år men han har varit nykter i 10 år nu. Så får se om jag ändrar inställning när jag blir 40 år också.

mvh
Vet inte hur och vad jag ska räkna... Jag hoppar över att räkna in tiden i min barndom och räknar bara tiden på opioider som är runt 15 år snart. Men då var det bara Kodein i början, den längsta tiden av dessa snart 15 år. Sedan blev det fler och fler opioider då.

För mig är livet inte destruktivt alls. Vem vet hur det blir i framtiden... än så länge så är det inte det iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av -Gentlemen-
Lite intressant att veta varför ni började.
Varför jag började var nog av lite olika anledningar. Speciellt i barndomen, den tiden jag inte räknar. Anledningen till att jag började missbruka opioider var för att det kändes som... allt blev så satans bra på opioider! Det var så underbart helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in