2009-10-25, 22:24
Medlem
Hej,

Jag råkade på lite oflyt när jag skulle ge mig på att installera Ubuntu under gårdagen...

Efter att ha laddat hem installationsfilen och valt "Install inside Windows" började installationsfilen i sakta mak skapa en slags "skuggpartition" (eller något i den stilen - kan inte komma ihåg exakt vad det stod). Efter att näranog en halv evighet passerat och det börjat krypa i skinnet, hände det som inte får hända - strömmen gick och allt blev svart!

Döm av min förvåning när jag, efter att strömmen återvänt, fann att det datautrymme Ubuntu börjat allokera (~20gb) inte längre fanns att uppbåda på C:.

Jag har letat igenom disken efter bästa förmåga (med bl.a TuneUp's Disk explorer" -verktyg) , kört en systemåterställning och t o m startat installationsfilen på nytt (där visserligen "uninstall" fanns tillgängligt, men inte resulterade i någon synbar förändring på tillgänglig data)

Finns möjligtvis någon kunnig person här som har någon bra idé om hur jag skall kunna leta rätt på och eliminera datafanskapet?

P.S En kombo av tidsbrist och dålig fantasi; har inte kunnat hitta någon tråd med likartat ämnen - om sådan finnes mottages upplysningar därom tacksamt emot!
Senast redigerad av Holam 2009-10-25 kl. 22:26.
Citera
2009-10-26, 00:13
Medlem
sommarlovs avatar
Om du installerar inifrån Windows skapas så vitt jag vet bara en fil, som är hela Ubuntu.

Kör Scandisk.

Installera bara om igen.
Citera
2009-10-26, 00:18
Medlem
rdjs avatar
Om partitionerna ändrats så hittar du verktyg för sånt under Control Panel » Administrative Tools » Computer Management » Disk Management.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in