• 4
  • 5
2021-10-09, 23:53
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Jag är likadan. Brukar bli rätt bra. Brukar mest köra på de där avlånga jättepotatisarna för jag äter med skal och de har minst skal. Någon som vet vad sorten heter?

Ingen aning tyvärr, min första tanke är sötpotatis, men det är kanske fel?
Brukar också äta med skal, är ju mycket näring där, och så slipper man stå två hundra år och skala.
Citera
2021-10-09, 23:57
Medlem
StigAllans avatar
Om man är en aning kräsen så tjänar man en hel del på att lära sig vilka sorter som är mjöliga eller fasta.

En potatismos blir bättre på mjölig potatis tycker jag.
Men det är kanske roligt att göra mos på fast potatis?
Möjligt godare också, ska nog göra mos på mandelpotatis för de passar bara som kokt eller mos.
Men skivad råstekt mandelpotatis kanske funkar?
Citera
2021-10-09, 23:59
Medlem
dampskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight

Ingen aning tyvärr, min första tanke är sötpotatis, men det är kanske fel?
Brukar också äta med skal, är ju mycket näring där, och så slipper man stå två hundra år och skala.

Nä det är en riktig potatis och gul. Men formen är lite likadan. Dessa kan bli jättestora.

Jag gör mos på vad som. Men jag gillar tungt mos.

Sedan har vi ibland odlat potatis och det slår allt oberoende sort. Men då måste man borsta eller skala. Men i det fallet är det värt det. Vi har odlat mycket på hybridpotatis då vet man inte vad man får men de har varit skitgoda i vart fall.
Citera
2021-10-10, 00:01
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Nä det är en riktig potatis och gul. Men formen är lite likadan. Dessa kan bli jättestora.

Jag gör mos på vad som. Men jag gillar tungt mos.

Sedan har vi ibland odlat potatis och det slår allt oberoende sort. Men då måste man borsta eller skala. Men i det fallet är det värt det. Vi har odlat mycket på hybridpotatis då vet man inte vad man får men de har varit skitgoda i vart fall.

Aha, ja, jag ska erkänna mig okunnig inom området

Där ser man, har aldrig odlat egen potatis, kanske borde prova
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här