2004-01-19, 22:54
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Hade du skrivit "starkare drycker än mjölk" så hade du t.o.m varit fyndig

Damn! Det var så jag tänkte...men mitt undermedvetna styrde fingrarna.
Citera
2004-01-19, 23:28
Medlem
drinkmilks avatar
Jag har 1 kg kemiskt ren laktos (livsmedelskvalité alltså) om någon vill ha lite
Underligt med en sockerart som inte smakar sött. Laktos smakar verkligen ingeting!
Citera
2004-01-20, 18:34
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det skulle vara intressant att höra vilken föda som Stig-Allan intar.

Har ca 1 1/2 m kokböcker i bokhyllan och en receptdatabas i datorn på över 4500 recept.
Till det kommer kokböcker som jag lånar på biblioteket och recept som hittas på nätet.

Att istället börja suga på en kospene är så långt man kan komma från det goda livet.

Edit:
Var och kollade, det har blivit 2 m kokböcker.
Citera
2004-01-20, 18:42
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
StigAllan, varifrån kommer ditt hat mot mjölk/mjölkdrickare, härör det från skoltiden då du mobbade bondungar med skällsord som "jävla mjölkdrickare"? Känns ungefär som du är kvar där.

Att debatera för och nackdelar är ju helt ok, men att skriva att det hör hemma i krig (tillsammans med våldtäkter och massmord då?) är ju bara så enormt löjligt och enbart i syfte att provocera.

Tror nästan att regel 16 skulle kunna tillämpas här eftersom du inte ger upp utan fortsätter att ösa provocerande ord över alla oliktänkare.

Att du tror mitt avståndstagande för mjölkdrickning beror på mobbing, det är inte korrekt.
Mjölk är inte en dryck för vuxna människor, om ens man kan anse komjölk som dryck eller föda för andra än kalvar.

För din upplysning så var mjölken ett livsmedel som var inplanerat i beredskapen under krigen, numera har väl den beredskapen förpassats till historien, som tur är.

Vilka ord anser du som provocerande?
Jättebaby?
Citera
2004-01-20, 19:31
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Har ca 1 1/2 m kokböcker i bokhyllan och en receptdatabas i datorn på över 4500 recept.
Till det kommer kokböcker som jag lånar på biblioteket och recept som hittas på nätet.

Att istället börja suga på en kospene är så långt man kan komma från det goda livet.

Edit:
Var och kollade, det har blivit 2 m kokböcker.

Jag frågade inte hur många kokböcker du hade i bokhyllan utan vad du anser vara tjänlig föda när du nu ratat mjölk?

Dessutom behöver inte mjölkdrickare suga på kospene för att få i sig mjölk. Det finns i förpackingar nuförtiden.
Citera
2004-01-20, 19:49
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Jag frågade inte hur många kokböcker du hade i bokhyllan utan vad du anser vara tjänlig föda när du nu ratat mjölk?

Dessutom behöver inte mjölkdrickare suga på kospene för att få i sig mjölk. Det finns i förpackingar nuförtiden.

Du kan tydligen inte inse skillnaden mellan att i det "närmaste" suga på en kospene och innehavet av två meter kokböcker.

För att leva på mjölk så behöver man inga kokböcker eller egna ideeer!
Det behövs bara en spene och en sugande trut, eller som kultiverad mjölkdrickare, en pappersförpackning med mjölk och ett glas.
Utvecklingen går tydligen framåt!
Citera
2004-01-20, 21:13
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du kan tydligen inte inse skillnaden mellan att i det "närmaste" suga på en kospene och innehavet av två meter kokböcker.

För att leva på mjölk så behöver man inga kokböcker eller egna ideeer!
Det behövs bara en spene och en sugande trut, eller som kultiverad mjölkdrickare, en pappersförpackning med mjölk och ett glas.
Utvecklingen går tydligen framåt!

Och du verkar ha väldigt svårt att svara på en enkel fråga. Är det något som man ska anse vara kutym bland icke mjölkdrickande människor?

Och att innehavet av två meter kokböcker skulle utesluta en mjölkdrickande individ är ju klockrent. Du verkar vara en mästare i logik!
Citera
2004-01-20, 21:40
Bannlyst
Så tar vi och lugnar ner oss lite, tack
Citera
2004-01-20, 22:00
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
dessutom är det en skröna att mjölk hjälper till att bygga upp benstommen, vuxna människor saknar ett enzym som bryter ned mjölken till ett för vuxna användbart mineral. Barn upp till puberteten har detta enzym!

Och vilket enzym skulle detta vara?? Så du menar att kalciumet (och D-vitaminet) i mjölk är av en sådan beskaffenhet att kroppen inte kan ta upp det..?!

Bra försök...
Citera
2004-01-20, 23:10
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Och du verkar ha väldigt svårt att svara på en enkel fråga. Är det något som man ska anse vara kutym bland icke mjölkdrickande människor?

Och att innehavet av två meter kokböcker skulle utesluta en mjölkdrickande individ är ju klockrent. Du verkar vara en mästare i logik!

Att ägna två meter kokbok till att suga kospene verkar vara väldigt överdrivet.
När ett nyfött kalvbarn hittar till spenen så är en kokbok oväsentligt.

Kokböcker använder man till att utveckla sin kok-konst, sin fantasi och förhoppningsvis sin aversion till spensugande.
Citera
2004-01-21, 00:47
Medlem
BF_Swedens avatar
.....................
Citera
2004-01-21, 10:40
Medlem
Reine Röksvamps avatar
Mjölk är livet,dricker en liter om dagen.
Antar att min rikliga spermaproduktion beror på mjölkdrickandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in