2009-10-25, 18:32
Medlem
Possens avatar
Har problem med blinkande lysrör och jag kommer inte på vad felet kan vara. Jag har testat byta glimtändare och lysrör. Men saken är när det är tänt och lysrör blinkar så tar jag bort glimtändaren så lyser det som det ska. Vad är det som är fel??
Citera
2009-10-25, 18:42
Medlem
Har du kollat att det är rätt typ av glimtändare? Kan vara det, har själv råkat sätta i fel sort. Men är ingen expert så ser fram emot andra råd av någon som är kunnigare då det vore bra att lära sig!
Citera
2009-10-25, 22:17
Moderator
Tystnads avatar
Om glimtändaren är "kortsluten" dvs sönder brukar lysröret slockna och endast glöda svagt i ändorna.
Ev kan det var fel sort med isatt ,finns minst tre olika typer ,men den vanligaste 4-65W passar alla.

Ett blinkande lysrör beror nästan alltid på att det är utbränt ,men här säger du att detta är nytt ?
Märkligt.
Citera
2009-10-26, 05:52
Medlem
Possens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Om glimtändaren är "kortsluten" dvs sönder brukar lysröret slockna och endast glöda svagt i ändorna.
Ev kan det var fel sort med isatt ,finns minst tre olika typer ,men den vanligaste 4-65W passar alla.

Ett blinkande lysrör beror nästan alltid på att det är utbränt ,men här säger du att detta är nytt ?
Märkligt.

Lysröret är nytt och jag testade med 4-65W glimtändare
Citera
2009-10-26, 06:03
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Possen
Lysröret är nytt och jag testade med 4-65W glimtändare
Har du kollat om du har glimtändare för singel eller seriekoppling?
Mycket vanligt fel när man bara köper glimtändare utan att kolla.
Citera
2009-10-26, 08:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Märkligt.

Fail

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Har du kollat om du har glimtändare för singel eller seriekoppling?
Mycket vanligt fel när man bara köper glimtändare utan att kolla.

Correct

Glimtändare
Senast redigerad av epost72 2009-10-26 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in