2009-10-25, 12:47
Medlem
fizzles avatar
Efter https://www.flashback.org/showthread.php?t=1037661 kom jag och tänka på att, vad för nytta alls gör en tråd av denna sort?

-
Det blir inget diskussionsunderlag
Övriga användare kan inte ta del av informationen (lösningen)
Bara en användare får chansen att hjälpa till (troligen, pga privat-anledningen)

+
Användaren får hjälp

= (neutral)
Det tas privat i PM, men hur seriöst menat är det om man litar på första bästa som ber sig hjälpa till?

Vad ska man göra åt saken, sticky?
2000 personer har läst Läs detta först!-tråden sedan Maj i år, medan vanliga trådar kan gå upp till hundratals läsare på en vecka.
Medveten om att det finns oregistrerade användare som bara småkollar trådar, men ni ser vart det pekar åt.

Många av dessa trådar skulle istället vara inlägg i https://www.flashback.org/showthread.php?t=598405 , men allt funkar inte alltid som det ska.
Citera
2009-10-25, 12:50
Medlem
mixxils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
-
Övriga användare kan inte ta del av informationen (lösningen)

Personligen tycker jag att det är denna punkten som är den mest negativa.. Då jag antar att det finns fler nybörjare än experter här, även om det finns många väldigt duktiga personer..
Så anser jag att vill man ha hjälp här, så tycker jag att man kan visa resultatet och skriva hur man har gjort om det är någon som undrar...
Citera
2009-10-25, 12:55
Medlem
fizzles avatar
Personligen anser jag bristen i diskussionsunderlaget vara det mest negativa, ja jag rangordnade dem alltså.

Flashback är ett diskussionsforum..blabla, alla vet detta men verkar glömma det när det gäller att de sjävla ska ha hjälp snabbt.
Citera
2009-10-25, 12:59
Medlem
Pranchas avatar
B&GF > Flashback

/Mod

EDIT: Och så missar jag Flashback i rullgardinen, well done. Flytta gärna ut den.
Senast redigerad av Prancha 2009-10-25 kl. 13:01.
Citera
2009-10-25, 14:03
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Personligen anser jag bristen i diskussionsunderlaget vara det mest negativa, ja jag rangordnade dem alltså.

Flashback är ett diskussionsforum..blabla, alla vet detta men verkar glömma det när det gäller att de sjävla ska ha hjälp snabbt.

Just denna tråd var ju som gjord för papperskorgen, och jag klassar alla som "tar det över PM" som sådana. För som du säger, diskussionsmaterialet brukar dyka upp senare, genom att folk lägger upp sina bidrag som sedan kommenteras på, osv.

Vad ska man göra åt saken då? Jo, jag är ju ganska ny på min post, men jag tror inte att det finns så mycket mer att göra än vad de äldre moderatorerna redan gjort: Klistrat länksamling till de vanligaste ämnena, lägga upp ett allmänt meddelande och ständigt påpeka att de bör läsa den klistrade tråden vid låsningar.

Alla förstår inte att vi är här för att diskutera tyvärr, det är bara att acceptera och rapportera tråden.
Citera
2009-10-25, 14:09
Medlem
fizzles avatar
Förstår att det är en som att sitta i en sits som aldrig blir bekväm.

Håller väl med dig...man får förlita sig på RP's och uppmärksamma medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in