2009-12-13, 21:33
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline

Hur lnge har du lirat? lste att du snittat 290kr/h detta ret

Vad tror ni de bsta p CC som lirar 20/20 har fr winrate?

r det tilltet med hrlurar och dylikt?

Icke!
Citera
2009-12-13, 21:37
Medlem
pokergudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Har lirat poker i kanske 6-7 r, varit livereg i kanske 1,5-2 (mi
Skulle gissa p att det r 10-15 st p 20/20 som stabilt gr mer eller lika mycket plus som jag, men sen r det mnga som jag rknar som 50/50-lirare som ibland kommer ner och hlsar p, och d sjunker jag ju i min "ranking" en del.nns inte riktigt p rak arm nr jag brjade g s pass mycket att jag blev reg).

Man fr inte sitta med hrlurar, luva, keps eller solglasgon.

Det blev jag rligt talat frvnad av att hra Du vet mjligtvis inte varfr det r frbud p samtliga av dessa saker?
Citera
2009-12-13, 21:41
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerguden
Det blev jag rligt talat frvnad av att hra Du vet mjligtvis inte varfr det r frbud p samtliga av dessa saker?

Keps och luva fr att man ska kunna identifieras p kameror och s, hrlurar fr att minska risken fr fusk via handsfree och liknande. Solglasgon har jag ingen aning om varfr, ingen brush som gett mig ett bra svar p detta.

andra sidan tycker jag att det r rtt sknt att folk inte sitter och gmmer sig bakom iPod, glajor och luva, men det r mest fr att jag gillar att frska lsa folk och sjlv har ett brutalt stoneface.
Citera
2009-12-13, 22:48
Medlem
Disciplines avatar
Citat:
Har lirat poker i kanske 6-7 r, varit livereg i kanske 1,5-2 (minns inte riktigt p rak arm nr jag brjade g s pass mycket att jag blev reg).

Skulle gissa p att det r 10-15 st p 20/20 som stabilt gr mer eller lika mycket plus som jag, men sen r det mnga som jag rknar som 50/50-lirare som ibland kommer ner och hlsar p, och d sjunker jag ju i min "ranking" en del.

Okej, kul att hra, jag mste erknna att jag r imponerad och lite avundsjuk just nu. Man har hrt s otroligt mycket om onlineproffs men sllan ngot om folk som spelar mycket live.

Vet inte hur mycket du skulle kunna spela men, kanske inte alltid finns jttebra bord och s men lste som sagt att du snittade 290kr/h p ca 500h detta ret, det blir typ ~150k kr och ~50k/mnaden om man kan lira spass regelbundet som 8h per dag.

d poker och framfrallt livepoker r s sjukt kul s r de ju typ en drm jag har.

fr fan stta igng och spela istllet fr att skriva hr

Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Icke!
Citat:
Man fr inte sitta med hrlurar, luva, keps eller solglasgon.

Frsteligt men trkigt, p svartklubbarna kan det vara ganska hgljutt ibland, kan d vara sknt att stta p sig hrlurarna ibland och "varva ner" lite

Hur r ljudnivn p CC?
Citera
2009-12-13, 22:53
Medlem
dataSaras avatar
Citat:
Okej, kul att hra, jag mste erknna att jag r imponerad och lite avundsjuk just nu. Man har hrt s otroligt mycket om onlineproffs men sllan ngot om folk som spelar mycket live.

Vet inte hur mycket du skulle kunna spela men, kanske inte alltid finns jttebra bord och s men lste som sagt att du snittade 290kr/h p ca 500h detta ret, det blir typ ~150k kr och ~50k/mnaden om man kan lira spass regelbundet som 8h per dag.

d poker och framfrallt livepoker r s sjukt kul s r de ju typ en drm jag har.

fr fan stta igng och spela istllet fr att skriva hr

Frsteligt men trkigt, p svartklubbarna kan det vara ganska hgljutt ibland, kan d vara sknt att stta p sig hrlurarna ibland och "varva ner" lite

Hur r ljudnivn p CC?
Ang att lira med lurarna p, brukar det rcka med att se p markerna fr att se hur mkt ngon bettar utan att man ocks behver hra det? Knns som om man skulle kunna missa ngot.
Citera
2009-12-13, 23:05
Medlem
Disciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dataSara
Ang att lira med lurarna p, brukar det rcka med att se p markerna fr att se hur mkt ngon bettar utan att man ocks behver hra det? Knns som om man skulle kunna missa ngot.

Jag brukar kunna hnga med bra i satsningsrundorna, kan jag inte hnga med s fr man ju ta av dem.

Det jag missar r ju vad folk pratar om, vilket kan vara en nackdel givetvis.
Senast redigerad av Discipline 2009-12-13 kl. 23:08.
Citera
2009-12-14, 00:09
Medlem
pokergudens avatar
Citat:
Keps och luva fr att man ska kunna identifieras p kameror och s, hrlurar fr att minska risken fr fusk via handsfree och liknande. Solglasgon har jag ingen aning om varfr, ingen brush som gett mig ett bra svar p detta.

andra sidan tycker jag att det r rtt sknt att folk inte sitter och gmmer sig bakom iPod, glajor och luva, men det r mest fr att jag gillar att frska lsa folk och sjlv har ett brutalt stoneface.

Solglasgonen r ju rddaren i nden, eftersom folk d inte kan se exakt hur full man hunnit bli, vilket borde hjlpa
Citera
2009-12-14, 00:11
Medlem
dataSaras avatar
Citat:
Jag brukar kunna hnga med bra i satsningsrundorna, kan jag inte hnga med s fr man ju ta av dem.

Det jag missar r ju vad folk pratar om, vilket kan vara en nackdel givetvis.
Okej, dock tror jag att det kan vara en frdel att slippa ljudet, s kan man koncentrera sig p det visuella, ifall det brukar vara till ngon hjlp, tror dock att jag sjlv inte skulle palla lira med lurar!
Citera
2009-12-14, 00:51
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:

Hur r ljudnivn p CC?

Problemet r ju att det inte "alltid" finns bra bord. Jag spelar mest helger, och det r helt klart s att det r mest fisk dr d. Det r ofta mer action de andra dagarna, men vrdet r det inget prat om - lnehelg ger. Jag hade absolut inte haft det snitt jag har om jag spelat varje dag, och om jag ska vara rlig har jag varit lite medriggad ocks...

Ljudnivn p CC r ganska lg om man jmfr med Vegas eller random pub. Det r klart att folk tiltar och skriker till ibland, men ofta r det skn ljudniv.
Citera
2009-12-14, 00:52
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerguden
Solglasgonen r ju rddaren i nden, eftersom folk d inte kan se exakt hur full man hunnit bli, vilket borde hjlpa

Om man dricker mer n man spelar, ja!
Citera
2009-12-14, 00:54
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dataSara
Okej, dock tror jag att det kan vara en frdel att slippa ljudet, s kan man koncentrera sig p det visuella, ifall det brukar vara till ngon hjlp, tror dock att jag sjlv inte skulle palla lira med lurar!

Nr jag spelade i Vegas krde jag ofta med lur i ena rat p rtt lg volym. D slipper man skvalet, men kan hra det man vill. Testa det om du spelar p klubb/hemma, det r sknt.
Citera
2009-12-14, 02:22
Medlem
dataSaras avatar
Citat:
Nr jag spelade i Vegas krde jag ofta med lur i ena rat p rtt lg volym. D slipper man skvalet, men kan hra det man vill. Testa det om du spelar p klubb/hemma, det r sknt.
Spelat/spelar tyvrr inte live men fr prova p det ifall man hittar ngon mysig liten svartklubb o lira p.

Vad brukar det liras fr stakes p inofficiella stllen, 1/2 som minst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in