2006-07-15, 18:28
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammex
jag kommer precis från sös tunneln nu. de var ju bara ett långt räls som ledde till södra station. är det rätt? på ett ställe fanns det en glassgubbe utan huvud och två igenstängda dörrar och en massa ölburkar. på dörren var själva låset bort men det finns inget handtag så vi fick inte upp den. ska försöka mer senare. någon som vet hur man får upp dörren. tog en bild, lägger upp den när jag hittat kabeln till kameran.

Ja det är rätt.
Citera
2006-07-15, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Ja det är rätt.

själva låset och handtaget är borta på dörren. den måste kunna gå att öppma dörren. om man slår på dörren så blir det ett väldigt eko så det är något stort öppet rum där inne. måste komma in!
Citera
2006-07-15, 20:14
Medlem
Det där är "St:e Per-rummet" , den dörren stod alltid öppen förr. Men hur menar du, att du inte vet hur du ska öppna dörren för att handtag saknas? Ta en skruvmejsel, multiverktyg, baksidan av en polygrip och vrid upp. Vägen upp i husgrunderna får du leta efter längre fram, vet inte om stegen är kvar där heller så ni kanske borde ta med nån om ni hittar en.
Citera
2006-07-16, 00:40
Bannlyst
jag kom in där nu. hade inga verktyg alls med mig förra gången. vad är det för rum egentligen? jag vet ju historien om sankte per å majsan men vad har rummet byggts för? det finns ju en toalett och ett gigantiskt fyrkantigt "badkar". kan man på något sätt komma vidare därifrån? den andra dörren verkade ganska hard core att öppna men ska försöka med kofoten lite imorgon.
Citera
2007-09-28, 22:31
Medlem
.
Citera
2007-09-28, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoggimittiprick
Den ena dörren som det inte lyser under är en skitig luffar/supar håla med en toalett och minst 10 meter högt tak med en lucka högst upp den andra tog vi min kompis mobil kamera och filmade under med där var det en trappa,en jävligt lång sådan...

Föresten så får nån gärna bryta upp den andra "dörren" som det lyser under som egentligen är en fastsvetsad järn"bricka" (kom inte på ordet är jävligt trött :P) iallafall så lyckades vi bända upp den några centimeter till...

Ajuste! Den "dörren" där det lyser under finns det säkert en lampknapp som man kan tända alla nyuppsatta lampor i tunneln med för sladden går rakt igenom väggen in dit så skulle vara niice att kunna tända den ...

Och det där var värt att bumpa en över ett år gammal tråd för?

Skulle inte tro det...
Citera
2007-09-28, 23:17
Medlem
.
Citera
2007-09-28, 23:21
Bannlyst
Citat:
Föresten så får nån gärna bryta upp den andra "dörren" som det lyser under som egentligen är en fastsvetsad järn"bricka" (kom inte på ordet är jävligt trött :P) iallafall så lyckades vi bända upp den några centimeter till...

Vet du att du i samma textstycke både uppmanar till brott och erkänner brott?

Citat:
:P Ville bara säga och glömde kolla datumet :P kanske blir en liten diskussion nu iallfall :P

Lite OT kanske, men du är helt klart lite ivrig på att berätta saker, har vi ju sett bevis på tidigare...

edit: Fixade lite
Citera
2007-09-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adisbladis
Vet du att du i samma textstycke både uppmanar till brott och erkänner brott?

Lite OT kanske, men du är helt klart lite ivrig på att berätta saker, har vi ju sett bevis på tidigare...

Jo ska ta bort da...
Citera
2008-03-20, 11:54
Medlem
Ragge86s avatar
Nu kommer väl alla att bli förbannade bara för att jag drar upp en gammal tråd igen, men det har ju hänt förut så vafan.

Tänkte bara höra om spåret som ansluter till sös spåret är i bruk?
Va där i tisdags men gick bara dit där spåren möts, dels för att det va lite tidigt att smyga längre och dels för att jag inte visste om det skulle komma ett tåg susande.

Tacksam för svar.
Citera
2008-03-20, 16:37
Medlem
triängels avatar
Spåret som sedan delar av sig till sös-spåret är i bruk, ja. Med tanke på att man ser det komma på ett väldigt avstånd och det tar mindre än en sekund att kliva över rälsen tror jag dock inte att det är någon fara.
Citera
2008-03-20, 16:51
Medlem
Ragge86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triängel
Spåret som sedan delar av sig till sös-spåret är i bruk, ja. Med tanke på att man ser det komma på ett väldigt avstånd och det tar mindre än en sekund att kliva över rälsen tror jag dock inte att det är någon fara.

Well tänkte iofs Följa det, det ser inte ut att gå så mkt trafik där om man jämför beläggningen på det spåret och t.ex pendelspåren´.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in