2008-03-30, 19:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge86
Well tänkte iofs Följa det, det ser inte ut att gå så mkt trafik där om man jämför beläggningen på det spåret och t.ex pendelspåren´.

Spåren som går från Stockholm Södra och ner mot N Hammarbyhamnen används som oftast någon gång om året så det är ingen fara att traska längs dom spåren, när du kommer upp till Stockholm Södra däremot, då kommer du stöta på 5 minuterstrafik (beroende på dygnet självklart).
Citera
2008-04-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Spåren som går från Stockholm Södra och ner mot N Hammarbyhamnen används som oftast någon gång om året så det är ingen fara att traska längs dom spåren, när du kommer upp till Stockholm Södra däremot, då kommer du stöta på 5 minuterstrafik (beroende på dygnet självklart).
Var där nere häromkvällen, verkar som om de satt igen "utgången" vid Södra station med galler nuförtiden samt svetsat igen och reglat dörrar och annat.
Citera
2008-04-23, 10:36
Medlem
barbaskunks avatar
Jag och en kompis tog en promenad igenom nämnda tunnlar igår och i slutet vid det aktiva spårområdet finns detta
http://i277.photobucket.com/albums/k...63718d12_b.jpg
någon som vet vad det är till för?
Citera
2008-04-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbaskunk
Jag och en kompis tog en promenad igenom nämnda tunnlar igår och i slutet vid det aktiva spårområdet finns detta
http://i277.photobucket.com/albums/k...63718d12_b.jpg
någon som vet vad det är till för?

när jag var liten lurade någon i mig att det var "tält" för uteliggare.
Citera
2008-04-24, 14:47
Medlem
barbaskunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
när jag var liten lurade någon i mig att det var "tält" för uteliggare.

Hähä, det var det första jag tänkte också.

Någon annan sa att dom användes när det byggs tunnlar, till taket. Det var dock ingen expert på tunnelbyggande som sa detta.
Citera
2008-04-25, 09:01
Medlem
Ragge86s avatar
Det verkar iallafall som dom har lagt dit dom relativt nyligen.... när jag va där för ett par veckor sen låg dom inte där....
Citera
2008-04-25, 10:31
Medlem
lockbetets avatar
Någon som vet hur det är med väktare som brukar lura vid södra station?
Citera
2008-04-25, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Någon som vet hur det är med väktare som brukar lura vid södra station?

Vet att jag läst i metro att väktare jagat klottrare i tunneln på dagtid. Har även läst att det gamla ångloket för tågfantaster som går där då och då fick tvärstanna för att sedan glida in i en bänk som uteliggare lagt på spåret. Uteliggarna själva blev som tur inte skadade men sprang hals över huvud där ifrån!
Citera
2008-04-25, 13:14
Medlem
petser96s avatar
The guards do raids then and then, two station guards coming from the Sódra station and two CSG guys coming from the Sós tunnel. So if you see two men in orange vests getting down the platform, walk out of the used commuter tunnel, the fence is usually broken to the left as you climb up to street level.
PS. Writing in English because my Swedish is not so good, though I understand it
Citera
2008-04-25, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pizza Face
Vet att jag läst i metro att väktare jagat klottrare i tunneln på dagtid. Har även läst att det gamla ångloket för tågfantaster som går där då och då fick tvärstanna för att sedan glida in i en bänk som uteliggare lagt på spåret. Uteliggarna själva blev som tur inte skadade men sprang hals över huvud där ifrån!

Har aldrig varit med om varken väktare eller uteliggare där. Borde inte vara för svårt att bortförklara sig eftersom ena öppningen står helt öppen. Gäller bara att inte ha färg på händerna eller några caps skräpande i fickan så släpper nog vakterna en ganska snabbt.
Citera
2008-04-25, 22:49
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizza Face
haha rätt så nyligen blev jag jagad där på dag tid. Jag klottrar, dock klottrade jag inte vid det tillfället. Väktaren verkade dock inte så intresserad i att få tag på mig han gav upp efter dryga 30 meter.
Citera
2008-04-25, 22:58
Medlem
faixers avatar
när jag traska runt vid södra stationen så kom det en bil där det stod Signaljour, ingen aning om vad de gör. nån som vet? förövrigt så var min kompis upp på väg för stegen när de kom, har ingen aning om de tog den eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in