2009-10-24, 18:38
Medlem
martiness avatar
Tjena, kör numera med två skärmar ( en HDMI och en VGA) i utökat skrivbord vilket funkar fint, men när man drar igång ett spel på en ena så dör / blir den andra oanvändbar, vilket gör hela grejen med två skärmar ganska meningslös...

Försökte fixa detta genom att köra Windowed mode, men i det spelet jag lirar (HoN) kunde man då inte längre gå neråt när man drog musen mot nederkanten, ( eftersom när man kör i Windowed så får man en bar

http://img18.imageshack.us/img18/1181/baryw.png

längs upp som "trycker ner " nederkanten i spelet utanför skärmen.

Man kan inte heller dra och ändra i spelets kanter för att göra det hela lite mindre.

Finns det inget program eller liknande som kan antingen ta bort den "kanten" längst upp, eller ett program som gör att man kan köra fullscreen och typ genom ett knaptryck få över musen på andra skärmen så man kan surfa på den samtidigt?

Kör med Windows 7 ( Som förövrigt är jävligt gott )

Tack ! :=)
Citera
2009-10-24, 18:41
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Nu vet jag inte om det är så in Win7 men när jag trycker på windowstangenten när jag är inne i ett spel så växlas det till explorer (utan att tabba ner spelet) så man kan göra saker på andra skärmen.
Citera
2009-10-24, 19:01
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nu vet jag inte om det är så in Win7 men när jag trycker på windowstangenten när jag är inne i ett spel så växlas det till explorer (utan att tabba ner spelet) så man kan göra saker på andra skärmen.

Aha, nä då tabbas spelet ner, och då känns det också onödigt... :/
Citera
2009-10-25, 00:02
Medlem
vilken version av win 7 kör du ?
Citera
2009-10-25, 09:04
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
vilken version av win 7 kör du ?

Ultimate
Citera
2009-10-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Ultimate

Kolla om du inte kan skaffa "ultramon" super bra om man har 2 skärmar. Rekommenderar starkt! (Om det fungerar till Windows 7)
Senast redigerad av DavidD 2009-10-25 kl. 16:25.
Citera
2009-10-25, 20:17
Medlem
-ELF-s avatar
Om jag inte minns helt fel så kör min kusin med Ultramon och när han klickar med musen på andra skärmen så tabbas spelen ner.

Det är faktiskt en gej som M$ skulle kunna ta sig en titt på. Jag själv har bara en skärm, men man ska ju inte behöva tabba ner spelet om man har två skärmar och t.ex vill svara någon på msn.
Citera
2010-01-25, 19:45
Medlem
martiness avatar
Drar upp min gamla tråd nu. Men hatar själv trådar där TS in återkommer med resultatet.

Jag löste mitt problem genom att kryssa ur "Exclusive mode" på videoinställningarna i HoN.

Så har någon annan liknande problem så vet ni hur ni ska göra. Hejs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in