2009-10-24, 18:29
Medlem
Det är inte så att jag har sprängt dem eller något, utan de låter bara annorlunda. Jag brukade spela feta låtar förr i tiden, och basen kändes verkligen av. Nu när jag spelar samma låtar med samma volymer inställda, så verkar basen från baslådan vara mer distant. Alltså så som det låter när grannar spelar musik.

Basen är inte lika fet och tung längre, vad fan ska jag göra för att återställa detta?
Citera
2009-10-24, 18:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner med förutsättningar på datorhögtalare, men vem vet?

//Mod
Citera
2009-10-25, 21:15
Medlem
Kolla dina ljudinställningar. Vet inte vilket os du kör, men går o komma åt via kontrollpanelen i de flesta windowsversioner. Där finns en flik där du ställer vilken typ av högtalare/hörlurar du använder.

Inställningar/eq på ljudkortet ?
Citera
2009-10-25, 21:22
Bannlyst
gör som ovanstående skrev, ladda gärna ner någon annan musikspelare ex. winamp och testa där. Om du fick med något program till dina högtalare bör du också checka där.

Om inget fungerar, ominstallera högtalarna !
Citera
2009-10-26, 11:11
Bannlyst
OT men vill inte skapa en ny tråd om denna lilla fråga.
Ta tex en sån här uppsättning pchögtalare:

http://www.pixmania.se/se/se/316108/...-pulse-28.html

Kopplar man in den i hörlurar-uttaget i datorn? Alltså den gröna ringen på baksidan som alla känner till. http://ytterfors.se/misc/spcr/backside.jpg??

Går det bra att koppla in i en bärbar dators hörluraruttag då också? Jag har uppfattat det som allt kopplas in i baslådan sedan går en sladd från baslådan till detta uttag i datorn. Är hjag rätt ute?
Senast redigerad av Johan1025 2009-10-26 kl. 11:19.
Citera
2009-10-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
gör som ovanstående skrev, ladda gärna ner någon annan musikspelare ex. winamp och testa där. Om du fick med något program till dina högtalare bör du också checka där.

Om inget fungerar, ominstallera högtalarna !

Jag försöker uppdatera drivers för ljudet i windows, men det står att de redan är up to date.
DET ÄR OMÖJLIGT, då det står att mina drivers är från 2006!!

För fan, hur ominstallerar jag högtalarna? Kan inte hitta realtek audio manager vilket jag brukade ha innan jag formaterade om datorn.

(btw har vista 32 bit)

EDIT: Tydligen behöver inte mina högtalare drivers

Hjälp mig någon!
Senast redigerad av GuitarHero3 2009-10-30 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in