• 1
  • 2
2009-10-24, 14:56
Medlem
xcvs avatar
Vad vet vi om Mattias Gardell ? Han lär vara bror till Jonas Gardell och vara muhammedanslickare samt bära en Torshammare som smycke. Men i övrigt, har också Mattias smak för pojkstjärtar, eller ?
Citera
2009-10-24, 15:01
Medlem
kaxen82s avatar
LÄR vara bror till Jonas?

Från hans Wikipedia:

Citat:
Mattias Gardell är född i Solna, Stockholms län. Han är son till professorn i socialpsykologi Bertil Gardell och bror till komikern och författaren Jonas Gardell.

Orka kolla Wiki i fortsättningen, slöfock!
Citera
2009-10-24, 15:05
Medlem
lovejoys avatar
Är en duktig föreläsare, har dock inget direkt skvaller om honom.
Citera
2009-10-24, 15:21
Medlem
extremt duktig på det han gör
Citera
2009-10-24, 15:22
Medlem
broadmans avatar
med tanke på en handfull barn är han inte gay i alla fall
Citera
2009-10-24, 15:56
Medlem
Ad Astras avatar
Han är en imponerande figur: en spännande blandning av asatroende, syndikalist, akademiker och motorcykelknutte. Han skrev boken Rasrisk, en studie om olika extremistiska etniska rörelser i USA, och såvitt jag vet blev han enormt respekterad inom både Nation of Islam och Aryan Nation.

Han har också skrivit bin Ladin i våra hjärtan, om den samtida islamistiska terrorn och hur den fungerar religionssociologiskt i arabvärlden, men den har jag inte läst. Han fick rätt nyligen det kontroversiella Leninpriset, Jan Myrdals nyinstiftade pris till "olydiga samhällsdebattörer", men Gardell är själv inte leninist. Han är dock mer eller mindre aktiv i, eller sympatiserar åtminstone med, de flesta samtida utomparlamentariska vänsterprojekten i Sverige, t.ex. Ingen Människa är Illegal.
Citera
2009-10-24, 16:35
Medlem
Cineastens avatar
Han ger åtminstone ett synnerligen begåvat intryck i de debatter där han medverkar. Verkar ju inte vara dum i huvudet direkt. Jag tycker faktiskt att han verkar vara ganska sympatisk.
Citera
2009-10-24, 17:23
Bannlyst
Gardell är en tok. En gång i tiden var han med och grundade AFA (bl a tillsammans med den andre stollen, Tobias Hübinette). Det är helt otroligt att en våldsverkare som han får sitta i tv-sofforna och uppträda som nån sorts expert på rasism.
Citera
2009-10-24, 17:28
Medlem
Isnatts avatar
Ses 1.32 in i det här klippet
http://www.youtube.com/watch?v=alXVj...eature=related
Citera
2009-10-24, 17:28
Medlem
Trumpeters avatar
Att ta emot Myrdals Leninpris var inte särskilt begåvat.
Citera
2009-10-24, 20:37
Medlem
Familjen Gardell var mycket sammansvetsad.
När föräldrarna skilde sig tog barnen det mycket
hårt, särskilt Jonas. Men alla tog skada av detta.
Det är nog en bakgrund till att i det här fallet
Mattias och Jonas gått ganska extrema vägar för
att synas och höras (enligt min källa* så är Jonas
Gardell inte alls så homo som han ger sken av).

* Källa: Nära vän till familjen under många år
inkl barnens uppväxt.
Citera
2009-10-24, 23:41
Medlem
Disco Moskvas avatar
Jag har mött honom rätt många gånger på gatan. Trots att jag är smått gigantisk och han är ordentligt mycket mindre än mig så är det jag som väjer undan. Han har pondus som skulle räcka för en hel polispiket. Svårt att sätta fingret på men man får känslan av att han skulle kunna gå genom betong.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in