2009-10-24, 13:39
Medlem
SgtEmiLs avatar
Jag ska installera XP p skiten nu, men XP-setupen hittar inte ngra hrddiskar.
Lsning: Skapa egen installationsskiva med nLite. Men det r svrt att hitta ordentliga drivrutiner, srskilt fr SATA-kontrollern, vilket r det enda som egentligen r viktigt just nu

Lite hjlp..?
Citera
2009-10-24, 16:39
Medlem
hasenfrasens avatar
Dina installations-CD saknar SATA-drivare. De kom med i SP2 fr XP s om du tankar en XP CD med SP3 plagt behver du inte bekymra dig om hrddiskdrivare.

Eftersom du redan har en dator med SLP/SLIC i BIOS s kan du anvnda vilken XP-version som helst, frslagsvis t.ex. "Windows.XP.Professional.32-bit.Corporate.SP3.SWEDiSH" och sen gra en "re-brand" s att den fr en OEM SLP Fujitsu-nyckel enligt http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=6077 s blir (och frblir) installationen 100% kta enligt Microsoft Genuine Advantage.
Senast redigerad av hasenfrasen 2009-10-24 kl. 16:41.
Citera
2009-10-24, 19:26
Medlem
SgtEmiLs avatar
Jag har ocks kommit fram till att jag saknar SATA-drivisarna.

CD-n jag anvnder r fr vrigt "Microsoft.Windows.XP.Professional.SP3.Integrated. August.2009.Corporate.Unattended-UP2DATE" med ngra egna ltta modifieringar, ls noga nu, SP3

Dr kommer problemen in
Citera
2009-10-25, 18:45
Medlem
hasenfrasens avatar
Prova med en "ren" SP3 skiva alternativt stll in i BIOS att SATA ska emuleras som IDE. Pyssla med nlite ger s lite fr s mycket nedlagd tid. Gr istllet en backup av installationen infr nsta crash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in