2009-10-23, 22:11
Medlem
AfterEight-s avatar
Är lite halv slö av mig och drar en Copy & Past från min SC-tråd (Med en tydlig modifikation)

Har inte hittat något att detta skulle strida mot reglerna här på flashback, om så är fallet ber jag om ursäkt.

Men, kör just nu en PC med Windows 7 samt en partion med OS X 10.5.6 (iPC). Fick idag tag på en retail SL 10.6 skiva via skolan, och vill göra en ny clean install med denna.

Har googlat runt och bokstavligen drunknat i guider. Vet att jag hade grova problem att installera rätt drivers och dyl. senast. Nu är det dock ett nytt tillvägagångssätt då det är retail, och jag har inte en aning hur.

Någon som har länk till någon guide som skulle kunna passa min pc:

Windows 7 RTM

Intel Q9550
Gigabyte EP45-DS3L
OCZ reaper 4gb 1066mhz
ddr2 (Satans massa inställningar i BIOS för dessa, så vill helst inte få BIOS återställt, som jag sätt att visa installationer gör)
XFX Radeon HD4890 1GB
Creative X-fi Fatal1ty

Nätverk körs internt.

Någon som kan ta sig ork och förse mig med lite step-by-step? Kan inte hålla andan mera!
2009-10-23, 22:16
Medlem
Hispers avatar
Det finns en STOR tråd som tar upp diskussioner om OS X på Intel-maskiner. För att FB skall drunkna i trådar som denna så tas ALLA diskussioner om installation av OSX på en PC i den tråden.

Sök och du skola finna.

/Mod

Om du inte orkar leta: https://www.flashback.org/showthread.php?t=555040
Senast redigerad av Hisper 2009-10-23 kl. 22:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in