En tanke bara, att som privatperson importera(om någon skulle vilja det) kan väl knappast vara några problem, då tullen inte har rätt att ta läkemedel som inte är narkotikaklassade.
Ingen aning om försäljaren är vit eller inte, men han säljer främst kosttilskott. Tror även att han har en vanlig affär.
Har ju svårt att tänka mig att allt är svart, men visst kan fiffel förekomma.
Han kanske bara har hittat en billig leverantör, läste på förpackningen:
Namn:
Super-Burner
Tillverkade för Nutritionfactory, i sverige.
Försök och leta upp någon billig leverantör, de här sakerna var ju pressade i tabletter det kanske gör dem billigare?
Citat:
Ursprungligen postat av Smartbar Sweden
Ja, det priset kommer jag aldrig att kunna matcha eftersom jag kör 100% vitt (vilket din säljare förmodligen inte gjorde, om han var svensk).
Att importera Supercaps från USA är tyvärr omöjligt med tanke på sveriges läkemdelslagar. Importerar man från länder utanför EU så läkemedelsklassas det direkt i tullen och stoppas, medan köp från EU-länder kan ske utan problem. Men dollarkursen är låg så burkarna är rätt billiga nu ändå..

Det gör att jag inte behövde höja priset på dem för att kompensera den höjda momsen på dem. Man får ju inte kalla dem för livsmedel med 12% moms utan jag var tvungen att kalla dem för "hobbyartiklar/fritidsartiklar/samlarobjekt" med 25% moms .. 50 spänn mer i skatt per burk liksom..