• 1
  • 2
2004-01-15, 09:20
Bannlyst
Tjena, jag har blivit kontaktad av en leverantör för fortsatt försäljning av Ephedra Supercaps i Sverige. Dessa kopior kommer från Smartlabs och är av samma typ som Naturens Droger säljer. Jag har sett att dessa kopior fått svidande kritik över hela landet, trots att man garanterar att dessa har exakt samma innehåll och styrka som originalet.

Är det någon här som har erfarenheter av dessa och kan ge mig en liten produktresumé?

Ju fler som svarar desto bättre är det. Jag behöver tillräckligt med underlag så jag kan besluta om detta är något jag bör ta in eller om jag med DNE Pharmas fall skall låta historien med de potenta kapslarna vara över för Smartbar's del i detta land.

Skriv ner era erfarenheter här.
Ett stort + är om ni har testat originalet och kan redogöra för skillnaden mellan de två tillverkarna.
Citera
2004-01-15, 16:24
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Skulle iofs inte vara så dyrt att beställa en burk själv att testa.
Du borde ju ha lite pengar över som du tjänat från din shop?
Citera
2004-01-15, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Skulle iofs inte vara så dyrt att beställa en burk själv att testa.
Du borde ju ha lite pengar över som du tjänat från din shop?

Ja, 30.000:- per år blir det ju i överskott efter skatt..

Men men, jag får smakprov gratis från leverantören på dessa men jag vill ha fler omdömen än bara mitt eget. Jag är lättpåverkad, vill ha rapporter från fler än bara mig själv innan jag tar in något.
Citera
2004-01-15, 19:20
Bannlyst
Jag hoppas du lyckas få tag i någon billig och bra ephedra.

Själv köpte jag tre burkar med pressade ephedratabletter.

100st/burk. 40mg (500mg 8% ephedra)

Jag tycker effekten av dem är starka, så jag tror inte det är skit.

Priset var 169kr/burk, och ännu billigare vid köp av tre.

Jag har postat en emailadress till försäljaren på ett annat ställe, så sök och pm:a INTE.

Förresten borde det storrea och låg dollarkurs göra köp från USA intressanta? Bara en tanke.
Citera
2004-01-15, 19:47
Bannlyst
PM:a mig så får du min adress. Skicka sedan en burk och jag ska ge ett utlåtande.
Citera
2004-01-15, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
PM:a mig så får du min adress. Skicka sedan en burk och jag ska ge ett utlåtande.

En hel burk?!?!?!
Du behöver bara 1-4 caps för ett utlåtande. Tror du jag är dum eller
Citera
2004-01-15, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Jag hoppas du lyckas få tag i någon billig och bra ephedra.

Själv köpte jag tre burkar med pressade ephedratabletter.

100st/burk. 40mg (500mg 8% ephedra)

Jag tycker effekten av dem är starka, så jag tror inte det är skit.

Priset var 169kr/burk, och ännu billigare vid köp av tre.

Ja, det priset kommer jag aldrig att kunna matcha eftersom jag kör 100% vitt (vilket din säljare förmodligen inte gjorde, om han var svensk).

Citat:
Jag har postat en emailadress till försäljaren på ett annat ställe, så sök och pm:a INTE.

Förresten borde det storrea och låg dollarkurs göra köp från USA intressanta? Bara en tanke.

Att importera Supercaps från USA är tyvärr omöjligt med tanke på sveriges läkemdelslagar. Importerar man från länder utanför EU så läkemedelsklassas det direkt i tullen och stoppas, medan köp från EU-länder kan ske utan problem. Men dollarkursen är låg så burkarna är rätt billiga nu ändå..
Det gör att jag inte behövde höja priset på dem för att kompensera den höjda momsen på dem. Man får ju inte kalla dem för livsmedel med 12% moms utan jag var tvungen att kalla dem för "hobbyartiklar/fritidsartiklar/samlarobjekt" med 25% moms .. 50 spänn mer i skatt per burk liksom..
Citera
2004-01-15, 22:58
Bannlyst
En tanke bara, att som privatperson importera(om någon skulle vilja det) kan väl knappast vara några problem, då tullen inte har rätt att ta läkemedel som inte är narkotikaklassade.

Ingen aning om försäljaren är vit eller inte, men han säljer främst kosttilskott. Tror även att han har en vanlig affär.
Har ju svårt att tänka mig att allt är svart, men visst kan fiffel förekomma.

Han kanske bara har hittat en billig leverantör, läste på förpackningen:

Namn:
Super-Burner

Tillverkade för Nutritionfactory, i sverige.

Försök och leta upp någon billig leverantör, de här sakerna var ju pressade i tabletter det kanske gör dem billigare?

Citat:
Ursprungligen postat av Smartbar Sweden
Ja, det priset kommer jag aldrig att kunna matcha eftersom jag kör 100% vitt (vilket din säljare förmodligen inte gjorde, om han var svensk).

Att importera Supercaps från USA är tyvärr omöjligt med tanke på sveriges läkemdelslagar. Importerar man från länder utanför EU så läkemedelsklassas det direkt i tullen och stoppas, medan köp från EU-länder kan ske utan problem. Men dollarkursen är låg så burkarna är rätt billiga nu ändå..
Det gör att jag inte behövde höja priset på dem för att kompensera den höjda momsen på dem. Man får ju inte kalla dem för livsmedel med 12% moms utan jag var tvungen att kalla dem för "hobbyartiklar/fritidsartiklar/samlarobjekt" med 25% moms .. 50 spänn mer i skatt per burk liksom..
Citera
2004-01-16, 10:00
Bannlyst
Citat:
En tanke bara, att som privatperson importera(om någon skulle vilja det) kan väl knappast vara några problem, då tullen inte har rätt att ta läkemedel som inte är narkotikaklassade.

Privatpersoner får endast importera läkemedel inom EU, ej från länder utanför EU så i det faller spelar det ingen roll om man beställer i egenskap av företag eller privatperson.

Citat:
Ingen aning om försäljaren är vit eller inte, men han säljer främst kosttilskott. Tror även att han har en vanlig affär.
Har ju svårt att tänka mig att allt är svart, men visst kan fiffel förekomma.

Han kanske bara har hittat en billig leverantör, läste på förpackningen:

Namn:
Super-Burner

Tillverkade för Nutritionfactory, i sverige.

Försök och leta upp någon billig leverantör, de här sakerna var ju pressade i tabletter det kanske gör dem billigare?

Fördelen med en tablettpress är ju att man inte behöver köpa gelatincaps för produkten, me nå andra sidan måste man ju ändå köpa bindemedel så jag tror inte skillnaden där blir så jättestor rent prismässigt vid tillverkningen.
Dock lär inte produkten Super-Burner bli gammal eftersom han säljer den som livsmedel, vilket livsmedelslagen explicit förbjuder. Det skall visserligen mycket till för att han skall åka dit men det räcker i princip med en anmälan så får han packa ihop för gott.

Dock låter detta alternativ onekligen intressant. Det gäller bara att hitta tillverkaren... har ingen aning om var jag skall söka.
Citera
2004-01-16, 10:43
Bannlyst
Citat:

Dock låter detta alternativ onekligen intressant. Det gäller bara att hitta tillverkaren... har ingen aning om var jag skall söka.

Gör så här:
Kontakta leverantören: http://www.nutritionfactory.se/

Säg att du fick biverkningar av deras produkt och kräv att få uppgifter om tillverkaren.
Sen är det bara att kontakta dem och göra upp lukrativa kontrakt.
Citera
2004-01-19, 12:34
Awaiting Email Confirmation
Jag ha provat Stacker, Yellowsubs, de pressade tabletterna samt de röda supercupsen och av alla så var röda Supercaps bäst helt klart.
Mins inte var ifrån jag köpte dom men det är något år sedan och det var av en svensk shop, troligtvis ND eller Smartbar.
Provade nyligen den nya "Stacker7" och upplevde personligen lite mera biverkningar i form an deppighet när tabletterna slutade verka.
Jag har lätt för att bli smådeppig efter ephedra och jag upplever personligen att de som ger minst biverkningar är Supercaps.
Citera
2004-01-19, 12:49
Medlem
Citat:
Tjena, jag har blivit kontaktad av en leverantör för fortsatt försäljning av Ephedra Supercaps i Sverige. Dessa kopior kommer från Smartlabs och är av samma typ som Naturens Droger säljer. Jag har sett att dessa kopior fått svidande kritik över hela landet, trots att man garanterar att dessa har exakt samma innehåll och styrka som originalet.

Är det någon här som har erfarenheter av dessa och kan ge mig en liten produktresumé?

Ju fler som svarar desto bättre är det. Jag behöver tillräckligt med underlag så jag kan besluta om detta är något jag bör ta in eller om jag med DNE Pharmas fall skall låta historien med de potenta kapslarna vara över för Smartbar's del i detta land.

Skriv ner era erfarenheter här.
Ett stort + är om ni har testat originalet och kan redogöra för skillnaden mellan de två tillverkarna.

Vadå, kommer ephedra supercaps slutats säljas och tillverkas nu när USA skärpte sin lagstiftning?

MVH Henriik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in