2009-10-23, 15:52
Medlem
Bakre axeln på min cykel verkar ha gått sönder. Däcket glappar som fan och det går inte att cykla överhuvudtaget. Tog cykeln till cykelverkstaden på hörnet på Barnhemsgatan och priset för detta skulle enligt närvarande mekaniker vara 300-350 kronor. Då jag betalade ca 120 kronor för samma problem förra året lät det som en markant höjning och jag bestämde mig för att avvakta.

Har noll kunskap om vad ett skäligt pris för detta är. Någon som känner till en bra och billig cykelverkstad eller dylikt?
Citera
2009-10-23, 16:29
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termy
Bakre axeln på min cykel verkar ha gått sönder. Däcket glappar som fan och det går inte att cykla överhuvudtaget. Tog cykeln till cykelverkstaden på hörnet på Barnhemsgatan och priset för detta skulle enligt närvarande mekaniker vara 300-350 kronor. Då jag betalade ca 120 kronor för samma problem förra året lät det som en markant höjning och jag bestämde mig för att avvakta.

Har noll kunskap om vad ett skäligt pris för detta är. Någon som känner till en bra och billig cykelverkstad eller dylikt?
I Ryd har jag hört att det ska finnas någon billig cykelreparatör.
Citera
2009-10-23, 19:05
Medlem
Köp ett nytt bakhjul på biltema.
Citera
2009-10-23, 20:36
Medlem
Ett nytt bakhjul? Vad innefattar det? Själva däcket är det inget fel på, utan det är axeln som inte kan hålla däcket stadigt.
Citera
2009-10-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
I Ryd har jag hört att det ska finnas någon billig cykelreparatör.

Jag vet att det finns en studentcykelverkstad som är öppen på tisdagar och söndagar (tror jag). Är det den du menar?
Citera
2009-10-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termy
Ett nytt bakhjul? Vad innefattar det? Själva däcket är det inget fel på, utan det är axeln som inte kan hålla däcket stadigt.

Ett nytt hjul..då får du med axel. men däck och fäljband får du flytta över.
Citera
2009-10-24, 11:52
Medlem
hesons avatar
Det högre priset låter rimligt, betalar man bara 120 kan jag tänka mig att fusklagningen bara håller ett år. =)
Citera
2009-10-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Det högre priset låter rimligt, betalar man bara 120 kan jag tänka mig att fusklagningen bara håller ett år. =)

>_<
Citera
2009-10-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjödalsvägen
Ett nytt hjul..då får du med axel. men däck och fäljband får du flytta över.

Ok, jag ska kika på det. Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in