2010-09-23, 13:06
Medlem
Kingen_kings avatar
Fremskrittspartiet har ju tidigare sagt att dom inte vill ha med Sd att göra då dom har väldigt lite gemensamt...
2010-09-23, 13:07
Medlem
Fremskrittspartiet är ett populistiskt parti i grunden.Det är inte SD.
De har mera gemensamt med Ny Demokrati..och det får de gärna ha
2010-09-23, 13:09
Medlem
AlexJrs avatar
Alice Teodorescu är en duktig moderattjej och lobbyist. Hon sätter på ett föredömligt sätt fingret på grundproblemet: "en nästan patologisk rädsla för att ta i det obekväma. Det svenska folket, ärrat av hyckleriet under andra världskriget och en hemmasnickrad föreställning om den egna gruppens magnifika inställning till humanism (trots rasbiologiska studier och sterilisering av ”opassande” medborgare), har en märklig inställning till begreppet främlingsfientlighet.

Låt mig klargöra en viktig sak. Att vara kritisk mot hur politik inom ett område bedrivs är inte synonymt med att man är negativt inställd till sakområdet i sig. Den som förnekar den havererade integrationspolitiken är inte god, den är blind."

En ordentlig och objektiv genomlysning av integrationspolitiken är vad som behövs och att någon inom M vågar ställa sig upp och säga det är stort (jämför med den hundögda partiledarens floskler om människovärde, barbariet och att älska Sverige). Att en sådan analys skulle komma fram till slutsatser som översatt till bilindustrin innebär att "kvalitetsproblem i monteringen bland annat beror på för hög hastighet på bandet - för många enheter per tidsenhet" (eller i invandringspolitiska termer att "integrationsarbetet misslyckas bland annat på grund av att vi tar emot för många invandrare varje år") är inget som kommer att förvåna de som är väl pålästa.
2010-09-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Att hon kallar dem för ett nazistparti har med 99% att göra med SD:s gamla rötter, som media ständigt piskar upp. Hon kanske inte sett mycket mer av SD än medias porträtt.

Jo, jag tror det också. Killarna som lattjade runt som skinheads och nynazister på 90-talet har det lite svårare idag jämfört med dem som lattjade runt som punkare och anarkister...
2010-09-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
De har olika värdegrunder men båda förespråkar liknande invandringspolitik.

FrP har en liberalistisk värdegrund och SD en nationalistisk. Bara för att man pratar om sänkt invandring har man absolut inte samma värderingar i övrigt. Men folk som du verkar ju tro det.

Att hon kallar dem för ett nazistparti har med 99% att göra med SD:s gamla rötter, som media ständigt piskar upp. Hon kanske inte sett mycket mer av SD än medias porträtt.

Så du menar att ett invandringsfientligt parti som FrP utgår från svensk media för att skapa sig en uppfattning om SD? Helt ärligt, hur paranoid får man vara?
Jag kan förstå att det är ganska bittert för SD att få kalla handen av ett parti som man länge har ansett vara en förebild och försökt närma sig.
2010-09-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexJr
En nästan patologisk rädsla för att ta i det obekväma. Det svenska folket, ärrat av hyckleriet under andra världskriget och en hemmasnickrad föreställning om den egna gruppens magnifika inställning till humanism (trots rasbiologiska studier och sterilisering av ”opassande” medborgare), har en märklig inställning till begreppet främlingsfientlighet.

Detta finner jag alltid lika intressant, det går bra för en socialdemokrat att bara vifta bort allt i partiets förflutna, men att SD inte längre är ett naziparti är tydligen omöjligt.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/29/nazismen-alliansen-och-socialdemokraterna-del-5
http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/06/nazismen-alliansen-och-socialdemokraterna-del-6
2010-09-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta-F
Så du menar att ett invandringsfientligt parti som FrP utgår från svensk media för att skapa sig en uppfattning om SD? Helt ärligt, hur paranoid får man vara?
Jag kan förstå att det är ganska bittert för SD att få kalla handen av ett parti som man länge har ansett vara en förebild och försökt närma sig.

Du är okunnig.Fremskrittspartiet är inte någon förebild för SD..som politiskt parti.
Dansk Folkeparti däremot..det är annan femma.
Fremskrittspartiet är populister.Det är varken Dansk Folkeparti eller SD.
Du måste begripa denna helt väsentliga skillnad.
2010-09-23, 13:19
Medlem
SD hade ju lika gärna kunna haft Ny Demokrati som politisk förebild..fattar du vad jag menar?
2010-09-23, 13:19
Medlem
soscagons avatar
"Den som förnekar den havererade integrationspolitiken är inte god, den är blind."

Det här citatet är väldigt träffade på mig, jag röstar på M men ser att vi helt klart har problem med invandringen och integrationen.
Blir så jävla trött på allt moraliserande av folk på facebook, helt plötsligt är inte invandringen ett problem utan en gudagåva från himmelen
2010-09-23, 13:20
Medlem
Nästa judeledare att förklara sitt hat mot SD är Lisa Abramowicz. Hon menar att partiet är antisemitiskt:
Citat:
Det finns de som påpekar att SD inte är antisemitiskt längre, till skillnad från dess ganska nyliga (1990-talet) bruna rötter i olika nynazistiska rörelser. Till det kommer SDs förslag om förbud mot manlig omskärelse och till och med import av kosher kött (inte bara kosher slakt som är förbjuden sedan 1936). Sådana signaler har en djupt symbolisk betydelse för judar i Sverige.
http://www.newsmill.se/artikel/2010/09/23/som-judinna-tar-jag-avst-nd-fr-n-sverigedemokraterna-0
2010-09-23, 13:21
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
"Den som förnekar den havererade integrationspolitiken är inte god, den är blind."

Det här citatet är väldigt träffade på mig, jag röstar på M men ser att vi helt klart har problem med invandringen och integrationen.
Blir så jävla trött på allt moraliserande av folk på facebook, helt plötsligt är inte invandringen ett problem utan en gudagåva från himmelen

Och ändå fortsätter du rösta på M.
2010-09-23, 13:24
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Nej, inte fan ska du gynna dem om du röstade SD. Låt dem självdö för de håller de redan på att göra sedan 2007(?)

Bolaget är likviditationspliktigt sen 2009-06-30. Såvida de inte återställt det egna kapitalet inom ramen för en kontrollbalansräkning eller skjutit till mer kapital. Det här greppet känns lite desperat, som ett sista halmstrå ungefär och kan mycket väl bli kontraproduktivt för deras del:

http://www.allabolag.se/5567081590/bokslut

Kanske hoppas de på att Mona Muslim och hennes islamparti ska falla för det här korkade misantropgreppet och gå in med riskkapital?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in