2010-09-14, 22:27
Medlem
L0darens avatar
http://www.soranismail.se/blog/2010/6/27/infoer-england---tyskland.aspx#comment-3440

ni kan berätta på zorans blogg vad ni tycker om hans agerande.
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Detta valet ja..men vänta bara tills 2014.

Fyra års debatt som inte kan vinnas av Er..och inte helt smitas undan heller då SD sitter i riksdagen kommer att sätta sina spår.

Passa på och njut av segerns sötma nu.Vem vet?

Det kanske blir sista gången.

Lugnt, på G till studier och utomlands, hoppas också på jobb där och en framtid.
Lämnar det sjunkande skeppet!
Medlem
RonPaul2008s avatar
Kristendemokraterna kommer aldrig klara spärren.
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Se klippet en gång till och använda öronen lite extra denna gång.

SD:arna ropar upprepade gånger till honom att släppa hans burk. Varför gör de det? Gör de det för att de tycker att blattar inte ska dricka läsk på offentlig plats? Eller har något hotfyllt skett, med burken inblandad, just innan? Vad är din logiska slutsats?

Sedan är det roligt att du tar parti för en sådan där kriminellt belastad förortsgangster framför ett par vanliga svenskar. Jag antar att du umgås med förortsgangsters på fritiden, eller varför denna sympati för sådana?
Det spelar ingen roll vad killen är. Och jo jag har lyssnat, han säger att killen som filmar slog en tjej och han blev förbannad. Förspelet när sverigedemokraterna blev utslängda från McDonalds är inte med, inte när hans som filmar slår en tjej, inte hotet med burken, och ingen träpåk heller för den delen.

Mer om klippet http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY
Man ser på minen att han är medveten om vad han säger när han påstår att den här random-killen är Sorans kompis.
Han säger att de förde en saklig diskussion men ändå blev de utslängda?
Man märker hur han stakar sej när han börjar prata om att killen sagt att han var Original Gangster, också senare när han knyter samman Soran med bekanta inom grovt kriminella nätverk (3.11)-fast killen var en random kille som Soran inte känner som började lägga sej i (när han såg en tjej bli slagen enligt honom)

Han sitter med andra ord och ljuger. Det enda positiva är att det verkar som det gnager på hans samvete det han sitter och säger.
Medlem
karders avatar
Patetiskt och tendentiös rubrik. 1.2% är ju mindre än felmarginalen i en undersökning. Så man vet inte ens om deras stöd ökat eller minskat.
2010-09-14, 22:28
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesalon
Vad får dig att tro att tidningarna skulle ha ngn form av konspiration emot SD? I mina ögon så tar SD allt för stor plats som det är just nu. Att det inte är positiva artiklar har just att göra med det främlingsfientliga linke som partiet, dess företrädare och de som stödjer partiet har. De flesta utav oss delar inte denna syn. Det kan vara svårt att inse det ibland men så är det.
Det är svårt att inte se ett samband dvs en konspiration eller kampanj mot sd just nu. Angående främlingsfientlighet - är det så att ifrågasättande och kritik av en politik som medför svåra prövningar för vårt land är främlingsfientlighet? Är det inte märkligt att en fascistisk ideologi som islam inte får ifrågasättas eller kritiseras? Är det inte konstigt att om man ifrågasätter islams expansion/utbredning i Sverige så är man rasist? Är det inte konstigt att bara själva konstaterandet att invandrare är enormt överrepresenterade i grov brottslighet så är man rasist? Är det inte konstigt att etablissemanget inte vill presentera invandringens kostnader utan manipulera, skönmåla eller dölja dessa (valfritt).

Din nolla!!!
Medlem
the-consuls avatar
Vinden tilltar ju närmare Helgeandsholmen vi kommer, om man ska använda lite retorik från Jimmie.
Det är bara att sitta lugnt i båten och se till att komma fram.
Har man inte sänkt SD än, trots allt artilleri man satt in hittills, kommer man inte att att lyckas ett par dagar innan, hur mycket man än bombar på med smutskastning, lögner, utmobbning, censur, hot och våld.

Kommer SD under 5% i valet äter jag upp min datormus, live på internet.
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Än har ingen medier rapporterat angående Erik Almqvists syn på saken. Någon som ringt eller mailat och fått svar?

Jag har mailat, dock inte fått något svar...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan
Verkar konstigt att det inte finns en tråd om detta redan? Har jag missat den? Isåfall ber jag om ursäkt.

Aftonbladet skriver iallafall om att SD nu rasar pga Reinfeldt och Sahlins korståg emot dem.

Vad tror ni? Själv hoppas jag att det är sant och vill INTE se SD i riksdagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7778363.ab
Varför avskyr du SD? Jag avskyr både Alliansens och Röd-Grönas falskhet. Ljuger folk rakt i ansiktet om att dom är måna om frihet och demokrati, medan dom har tungan långt upp i rövhålet på barbariska muslimerna som vill ändra på Sverige.
2010-09-14, 22:29
Moderator
-Info-s avatar
Hur mycket media förvränger verjligheten ser man exempel på i dagens Expressen. På frontsidan står det ju så här:

Citat:
TV: SD-toppar i bråk med känd tv-komiker
Här bråkar SD-politikern med tv-komikern. Hela dispyten filmades med en mobilkamera och sprids nu snabbt på nätet.

Men det stämmer ju inte. "Dispyten" som filmades var ju när SD:arna bråkar med den berusade förortsgangstern. Men folk som slöläser tidningen kan ju få för sig att SD:arna sparkar på en TV-komiker. Och därmed har Expressen uppfyllt sitt syfte. Alla orkar inte fördjupa sig detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan
Det blir tyskland 1933 all over again...

Hur har du kommit fram till den förvirrade slutsatsen..måste vän av ordning fråga sig?
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Almkvist skulle ha avhållit sig ifrån att kalla Soran för "avdankad komiker som ingen skrattar åt" i sitt svar. Sådan lyx har han inte råd med längre. Det borde han tänka på. Det är liksom inte bloggkrig mellan fjortisar det handlar om. Han är politiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in