Citat:
Ursprungligen postat av mrlove
Såvida ni inte kan se någon annan inom toppen av ett parti utagera på samma sätt, så lär inte SD ha en chans i framtiden med detta beteende. Det är för riskabelt. Men du har faktiskt en poäng. När man blir hotad och inser att man kan försvara sig så går man instinktivt till motattack. Annars springer man som bara den.
Du har rätt i att det är ett felaktigt beteende. Men ditt resonemang faller på två grunder: För det första saknar du exempel där den svenska allmänheten har straffat att en ledare för ungdomsverksamheten har betett sig så här. När socialdemokraternas ungdomsledare betedde sig på ett mycket värre sätt påverkade det naturligtvis tillfälligt förtroendet till S, men inte långsiktigt.
För det andra utsätts inte andra partier för de hot samt fysiska och psykiska kränkningar som SD gör, du kan därmed inte jämföra SD med övriga riksdagspartier. När allmänheten får berättat helheten i historien kommer stödet för SD kanske till och med att öka, eftersom en stor del av väljarkåren troligtvis har tröttnat på grovt kriminella personer, Soran Ismail (som inte är och aldrig har varit rolig) och kvällspressen som försöker få oss att rösta på deras partier istället för SD.
Så ditt argument fungerar inte deduktivt. Det här är mina åsikter och jag kan ha fel, det har jag haft förut.