2010-09-14, 19:49
Medlem
HC47s avatar
Har tittat på videon ett par gånger nu och det är ju lite skumt att man bara väljer att visa knappt 10 sekunder av förloppet. Men man ser ju tydligt hur Almqvist siktar på burken, men missar. Sekunden efter ser man lika tydligt hur snubben lyfter burken, och inte fan är det för att dricka.

Ska bli intressant och se mer sen.
2010-09-14, 19:49
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrlove
Såvida ni inte kan se någon annan inom toppen av ett parti utagera på samma sätt, så lär inte SD ha en chans i framtiden med detta beteende. Det är för riskabelt. Men du har faktiskt en poäng. När man blir hotad och inser att man kan försvara sig så går man instinktivt till motattack. Annars springer man som bara den.
Du har rätt i att det är ett felaktigt beteende. Men ditt resonemang faller på två grunder: För det första saknar du exempel där den svenska allmänheten har straffat att en ledare för ungdomsverksamheten har betett sig så här. När socialdemokraternas ungdomsledare betedde sig på ett mycket värre sätt påverkade det naturligtvis tillfälligt förtroendet till S, men inte långsiktigt.

För det andra utsätts inte andra partier för de hot samt fysiska och psykiska kränkningar som SD gör, du kan därmed inte jämföra SD med övriga riksdagspartier. När allmänheten får berättat helheten i historien kommer stödet för SD kanske till och med att öka, eftersom en stor del av väljarkåren troligtvis har tröttnat på grovt kriminella personer, Soran Ismail (som inte är och aldrig har varit rolig) och kvällspressen som försöker få oss att rösta på deras partier istället för SD.

Så ditt argument fungerar inte deduktivt. Det här är mina åsikter och jag kan ha fel, det har jag haft förut.
Senast redigerad av cp-apa 2010-09-14 kl. 19:53. Anledning: Delade in texten i stycken.
2010-09-14, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Någon som tror att det är en slump att Sorans video och detta beslut kommer på samma dag? Man försöker svartmåla Erik Almqvist genom att misstänkliggöra honom.
Sant. Tråkigt som fan att det alltid ska fokuseras på att svartmåla de personer som är i toppen. Iofs skulle folk nog bli ledsna om politiken diskuterades då det framkom att de själva hade fel...
2010-09-14, 19:51
Bannlyst
Den här videon gynnar SD. All PR är bra PR. I synnerhet om man bara behöver 4 % av tittarnas röster. Extra kul att det är en grabb med talibanutseende som presenterar uppgifterna.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-09-14 kl. 19:53.
2010-09-14, 19:53
Medlem
AliasHiddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukkassel
"Ursprungligen postat av AliasHidden
Om man känner sig hotad så lägger man ner allt. Man anfaller inte."

Så alla situationer är likadana enligt dig då?
En polis kan te.x inte känna sig hotad om han försöker avväpna någon?
Enligt dig så hade man "lagt ner allt" om man kände sig hotad...

Klart han kan känna sig hotad, men om han var riktigt hotad skulle han inte försöka avväpna gärningsmannen.

Kanske finns någon anledning till att polisen inte bara springer in i ett hus med en ensam gärningsman med vad som t.ex kan vara ett jaktgevär eller ett luftvapen?
Eller börjar med dueller mot bankrånare.

Och du behöver inte haka upp dig på "lägger ner allt" jag menade att man inte känner direkt mod till att anfalla.
2010-09-14, 19:53
Bannlyst
Nazisterna visar sitt rätta ansikte.
2010-09-14, 19:54
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var ju passande att publicera denna gamla "nyhet" från i juni samma dag som det kommer fram att det inte går styrka att ett brott skett på tallinbåten. Knappast en slump detta.
Ja, och framför allt fem dagar före valet. Mer kommer, var så säkra.
2010-09-14, 19:55
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Har tittat på videon ett par gånger nu och det är ju lite skumt att man bara väljer att visa knappt 10 sekunder av förloppet. Men man ser ju tydligt hur Almqvist siktar på burken, men missar. Sekunden efter ser man lika tydligt hur snubben lyfter burken, och inte fan är det för att dricka.

Ska bli intressant och se mer sen.
Ja, det blir i så fall något för Expressen och AB att visa. Not!
2010-09-14, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Tur då att många redan har förtidsröstat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Du har rätt i att det är ett felaktigt beteende. Men ditt resonemang faller på två grunder: För det första saknar du exempel där den svenska allmänheten har straffat att en ledare för ungdomsverksamheten har betett sig så här. När socialdemokraternas ungdomsledare betedde sig på ett mycket värre sätt påverkade det naturligtvis tillfälligt förtroendet till S, men inte långsiktigt.

För det andra utsätts inte andra partier för de hot samt fysiska och psykiska kränkningar som SD gör, du kan därmed inte jämföra SD med övriga riksdagspartier. När allmänheten får berättat helheten i historien kommer stödet för SD kanske till och med att öka, eftersom en stor del av väljarkåren troligtvis har tröttnat på grovt kriminella personer, Soran Ismail (som inte är och aldrig har varit rolig) och kvällspressen som försöker få oss att rösta på deras partier istället för SD.

Så ditt argument fungerar inte deduktivt. Det här är mina åsikter men jag kan ha fel, det har jag haft förut.

Jo innan jag skrev inlägget så tänkte jag klart på att inga andra partier går igenom samma utsatthet. Men det kvittar pågrund av hur media vinklar såna här händelser. Därför är det extra viktigt att klara av den extrema pressen när någon psykar en.

Det jag menade är om samma beteende upprepar sig ett antal gånger så har dom inte en chans i framtiden. Sen håller jag inte helt med om att man kan jämföra snedsteg med etablerade stora partier som S. Pågrund av att SD är så pass utsatt redan från alla håll och så nytt i rampljuset, får detta en mycket större effekt. Vilket kan ge riktigt stora skador. Därför måste dom skicka ut hela filmen riktigt snabbt.
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Den här videon gynnar SD. All PR är bra PR. I synnerhet om man bara behöver 4 % av tittarnas röster. Extra kul att det är en grabb med talibanutseende som presenterar uppgifterna.
Och ytterligare en bekräftelse på att blattegäng som Sorans och hans OG-polare utgör ett hot mot vanligt hederligt folk. Hur länge ska blattarna i sin iver att motarbeta SD fortsätta att bekräfta bilden av sig själva som våldsamma, medeltida gangsters som överfaller vanligt folk?
Alltså va fan, OG:are som försöker råna riksdagskandidater på en mobiltelefon?
Det är nästan i klass med Black Cobras gigantiska mazarinstöld.
2010-09-14, 19:59
Medlem
AliasHiddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg

Jepp, för taktikröstandet pga av SD, så tappar pressen en massa pengar.
Alliansen har på detta vis fått en för stor ledning. Vilket gör allt ointressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in