2010-07-26, 17:53
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej, han är inte bara förvirrad utan han sympatiserar också med SD.....Fast du kanske menar
att det är att anse som samma sak?

I sådana fall är överens.

Ska vi stå till svars för vad precis varje sympatisör till oss har för sig nu?
2010-07-27, 19:47
Medlem
Vill bara promota detta inlägg på newsmill, som snabbt gömdes undan:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/07/26/yttrandefrihet-och-en-saklig-nyhetsrapportering-r-n-dv-ndiga-inslag-i-en-fungera-0#comment-194318
2010-07-27, 22:44
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det där Ekeroth sagt är ju lika tragiskt som det MUF och SSU sagt till sina medlemmar. Att de ska hålla sig borta från SDu.

Tja, i ett mediaklimat som fortfarande ser på SD med väldigt stor misstänksamhet är det ju ur rent parti-taktisk synvinkel helt rätt då all association med Nationaldemokrater kommer att påverka dem negativt.
Allt handlar inte om att handla ideologiskt till 100% hela tiden utan också att se till politiska realiteter och gör man inte det kan man vara hur principfast som helst men man kommer inte kunna få inflytande för att kunna tillämpa dem i praktiken.
Senast redigerad av anders_judge 2010-07-27 kl. 22:48.
2010-07-29, 00:33
Bannlyst
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/rfsl-stockholm/pressrelease/view/jimmie-aakesson-och-kaliber-i-p1-nominerade-till-rfsl-stockholms-priser-445301?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign= Alert&utm_content=pressrelease

Jag tror Jimmie blir mer och mer accepterad i media.
Men vad är detta

.....
Citat:
Jimmie Åkesson - för att han som Sverigedemokraternas partiledare försöker använda hbt-gruppen i sin argumentation för att driva en rasistisk politik. (sms:a "RFSL Jimmie Åkesson")
2010-07-29, 13:26
Avslutad
SD-Topp hoppar av

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2079760/hoppar-av-sd-jamfor-dem-med-nazister

Nu har en Ex-SD-topp, nämligen den otroooligt välkända Staffan Gising hoppat av SD och jämför dem med nazister.

Så varför är SD nazister? Jo, SD vänder sig nämligen emot Islam, som består av hat, antisemitism, kvinnodiskriminering, bögslakt, mm. Han kallar även Robert Spencer högerextremist.

Och vem är denna välkända partitopp? Jo, han är nämligen kandidat till Mariestads kommunfullmäktige, och har varit med i partiet knappt ett år. Hur expressen får detta till att han skulle vara en SD-topp är en gåta, men jag ska maila artikelförfattaren för ett svar.
2010-07-29, 13:31
Medlem
DRPOEs avatar
Smutskastningskampanjen mot SD från medias sida har knappt kommit igång än, om en månad kommer dom ha artiklar om att jimmie åkessons barn missköts.(det visade sig att ett av dom hade blöjeksem en gång)

Jag lovar dig att sista månaden kommer du att få se en smutskastningskampanj, vars lika aldrig någonsins skådats i sverige.
2010-07-29, 13:31
Medlem
Norpheuss avatar
Haha, jag har aldrig hört något om denne "SD-topp" jag heller. Han kanske har något bevis för att SD är nazister förutom " de är mot islamifisering" resonemanget?
2010-07-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Haha, jag har aldrig hört något om denne "SD-topp" jag heller. Han kanske har något bevis för att SD är nazister förutom " de är mot islamifisering" resonemanget?

Frågan startades 29 juli 2010
Totalt har 0 personer svarat på frågan.

Vafan ja rösta ju
2010-07-29, 13:37
Medlem
Att kalla SD nazister är löjligt, dock är dem populister och kommer sälja ut sina åsikter för att få röster, just nu tjänar man röster på islamofobi och kan tänka sig ta in fler invandrare från andra håll i världen.

Sverigedemokraterna kommer ljuga och manipulera för Sveriges befolkning mer än sossarna och moderaterna någonsin kommer ha gjort.
2010-07-29, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus

Något svammel om att retoriken är likadan som nazisternas.

Alltså:

Judar är giriga och är som kackerlackor, äter barn, luktar illa mm.

Är detsamma som:

Islam är en totalitär ideologi som behandlar kvinnor illa mm.
2010-07-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Något svammel om att retoriken är likadan som nazisternas.

Alltså:

Judar är giriga och är som kackerlackor, äter barn, luktar illa mm.

Är detsamma som:

Islam är en totalitär ideologi som behandlar kvinnor illa mm.

Vet du vad retorik betyder så förstår du nog liknelsen, shit vad korkade vissa är vad har hänt med Sverige....
2010-07-29, 13:42
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decitron
Att kalla SD nazister är löjligt, dock är dem populister och kommer sälja ut sina åsikter för att få röster, just nu tjänar man röster på islamofobi och kan tänka sig ta in fler invandrare från andra håll i världen.

Sverigedemokraterna kommer ljuga och manipulera för Sveriges befolkning mer än sossarna och moderaterna någonsin kommer ha gjort.

Du menar att det är populistiskt att kämpa mot
massinvandringen för att detta skulle vara en simpel och okänslig fråga utan risker? Det är därför SDs politiker blir misshandlade, avskedade och mordhotade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in