Citat:
Ursprungligen postat av Bagaren
Nej, jag har aldrig påstått att segregering är bra. SD har dock ingen bra lösning på problemet.
Prova att läsa det inlägg jag svarade på. cp-apa skrev att muslimer inte behöver ändra värderingarna de bär på och att religionsfrihet är viktigt. Vad är då problemet?
Visst kan man vara en del av Sverige vad man än är.
SD vill minska invandringen till en nivå man kan kontrolla, dom vill integrera invandrare, lära dom hur vårt samhälle fungerar, göra dom till svenskar.
på vilket sätt är det inte en bra lösning?
jaha jag tolkade dig fel tydligen då. vad man tror på bakom stängda dörrar spelar ingen roll.
Citat:
Varför dessa jämförelser och liknelser med andra jämt? Vi talar väl om SD och SD är splittrade av de intryck jag fått av det jag läst.
Bara för att man lite löst svara på 100 frågor så förändrar det inte att SD för en central fråga som alla väljare i princip samlas runt, islamistisk invandring. Invandring är det ända området där man ser en någorlunda stark enhet och vilja att föra frågan.
Ja din uppfattning är att SDs väljare är splittrade. Jag försökte bara konstatera att det absolut inte är något unikt för just SDs väljarbas.
du försökte antyda att SD var ett enfrågeparti vilket är fel.
SD har 3
huvudfrågor, inte bara en. Föreslår att du läser på.
Citat:
Jo, de har erkänt. Hört många politiker säga det. De har också olika idéer på lösningar.
SD har ingen lösning alls som är god, deras metoder kommer förvärra problemen.
skitsnack, de påstår snarare tvärtom. Att denna invandring är
nödvändig om vi ska klara oss för framtiden. Okej vad har dom för lösningar? Jag ser inte att släppa in ännu fler och skapa ett segregerat samhälle som någon lösning.
Det där är enbart en fördom från din sida.