Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
Jag skulle dock inte kalla tex en muslim som sätter sin muslimska identitet i första hand och lever enligt deras normer för svensk.
Lika lite som jag själv skulle kalla mig själv för japan om jag flyttade till Japan men behåller min svenska identitet i första hand och inte integrerar mig tillräckligt.
Tankevurpa? Att vara muslim är inte att ha en nationell identitet. En kristen lever i första hand efter kristna normer; en muslim...?
Vad är det som är så hemsk med att behålla sin identitet? Ens identitet är så mycket mer beroende på annat än vilket land man är född i. Tror du att en japan eller amerikan överger sin nationskänsla bara för att de bosätter sig i Uppsala? Tror knappast du skulle börja heja på Japan före Sverige i fotboll bara för att du flyttar dit.
Jag vet inte vad det är som sticker i dina och andra SD'ares ögon så förbannat. Men allt för ofta så ser man er försöka upprätthålla någon välstädad fasad men den krackelerar ofta.
Tycker det är intressant att du anser dig stå för alla SD'ares resonemang när inte ens de inom partiet för samma resonemang (det gör de inte inom de etablerade partierna heller, så det är inget förbehållet Sverigedemokrater). Om du nu har så rediga avsikter som du försöker ge sken utav så kanske du (och de som påstår sig tycka som du) skulle ta ställning emot de kraftfullt rasistiska element som figurerar här och på andra ställen som sällar sig till SD 2010-blocket.
Man ser extremt sällan någon som är självkritisk bland SD-läsarna. Landsförrädare är bland annat en term som dyker upp ofta om man inte tycker som ni. Vem av dig och mig ska bestämma för vad som är rätt eller fel med vårt land? Tror du att du känner mer för Sverige, svenskarna och vår historia än vad jag gör?
De SD-väljare som jag känner är inga trevliga människor gällande deras syn på människor som inte passar in i deras mall. Och det gäller inte bara invandrare. Allvarligt, det levs kvar i skolgårdsmentalitet. Allting går att bryta ner i "vi och de"-tugget. Klass 6a vs klass 6b. Skolan a vs skolan b. Område a vs b. Ort a vs ort b. Län a vs län b. Landskap a vs landskap b. Land a vs land b. Kontinent a vs b. Religion a vs religion b. Vafan, folk pucklar ju på varandra för att de håller på olika lag i allsvenskan. Är det inte dags att börja fundera på saker på ett lite djupare plan än att bara ta till med "det är blattarnas fel alltihop" (oh yeah, det skiner igenom allt som oftast)?