2010-06-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fickpengar
Sedan när är endast våldtäkter relevanta brott som man måste ta hänsyn till?

Har jag aldrig påstått. Att blanda olika brott och jämföra antal blir dock fel. 10 felparkeringar räknas då lika som 10 våldtäkter. Jämför brottstyperna var för sig så blir det rättvisande.
2010-06-21, 15:07
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
SD är okritiska populister. De baserar sin verklighet på hjärnspöken som just framkommit i tråden.

Det är ju just såna som dig som bara blundar och håller för öronen som låter vårt land förtäras mer o mer.
2010-06-21, 15:08
Medlem
komnata622s avatar
Kom igen nu rejdar, jag svarade på din statistik. Vad säger du nu?
2010-06-21, 15:10
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Har för mej att svenskar tillsammans med andra vodkakulturer är överrepresenterade vad gäller rattfylleri osv.

"Uteslutande invandrare som utför". Du vet väl om att du inte har en gnutta belägg för att det är så. Inte ens Nationaldemokraterna redovisar sådant.

Du har nu nått noll i trovärdighet. Grattis.
Uteslutande invandrare som utför överfallsvåldtäkter har jag inte sett några siffror på i Sverige så var fel av SuperKurt att uttrycka sig så. Däremot var 100% av alla överfallsvåldtäkter i Norge utförda av Invandrare (var det förra året?) siffran i Sverige borde vara något liknande. Han kanske inte har belägg för att 100% gjort det i Sverige. Men ignorerar du att invandrare är starkt överrepresenterade i överfallsvåldtäkter? Eller ska du bara gnälla på det SuperKurt skrev? Det kan ni ta i PM.
Senast redigerad av Kessler 2010-06-21 kl. 15:13.
2010-06-21, 15:11
Medlem
Citat:
Har för mej att svenskar tillsammans med andra vodkakulturer är överrepresenterade vad gäller rattfylleri osv.

"Uteslutande invandrare som utför". Du vet väl om att du inte har en gnutta belägg för att det är så. Inte ens Nationaldemokraterna redovisar sådant.

Du har nu nått noll i trovärdighet. Grattis.

Ok, andra och tredje generationens invandrare räkans som svenskar så kanske begår några "svenskar" gängvåldtäkter också då.

I Norge är det i allafall så här

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/

Har för mig.... är inte speciellt intresserad av vad du har för dig. Källa tack.

Här finns en bra statistiksite med tydliga diagram så att det är enkelt att se. Passar nog flera som har svårt att ta till sig det skrivna ordet.

http://affes.wordpress.com/
2010-06-21, 15:14
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Detta beror på att majoriteten av invandrarna är från västländer och Skandinavien. Om du kollar samma statistik för folk från Afrika endast så ser det gaaaanska annorlunda ut. Du kan även testa att kolla män från Afrika, sjuka siffror då.
Antagligen beror det allra mest på att majoriteten av de brottsmisstänkta, 58,9 % är svenskar med svenska föräldrar?

Jag vet att 4,7 % av alla misstänkta för brott är födda i de övriga nordiska länderna.

Resten av europa: 8,2 %

10,4 % har ena föräldern född i sverige

5,2 % har båda föräldrarna födda i utlandet

---

0,7 % från nordafrika

1,5 % östafrika

0,6 % resten av afrika (sjuka siffror ja)

---

3,4 % brottsmisstänkta är från västasien

3,0 % från södra centralasien (70% iran)

Så tycker du att dom dominerar afrikanerna och MENA-folken?
2010-06-21, 15:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

100% invandrare när det gäller överfallsvåldtäkter i en nordisk huvudstad (Oslo), dessutom 3 år i rad, är väl siffror som även borde bekymra dig? Eller?
2010-06-21, 15:19
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte redovisat något bevis på att somalier har 68 i IQ i snitt, jävla nolla.

"Rasistisk litteratur" säger du, hmm

Pier review har du antagligen ingen aning om vad det är.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality Tabell för nationell IQ.

Finns en mycket äldre mätning på IQ på 84 i Somalia. Den är dock tydligen gjord på nån sorts högre skolutbildning ocj är därför inte representativ för befolkningen i stort. 68 är den riktiga siffran.

Leta rätt på källor själv som säger att somalier är snillen och arbetar häcken av sig och betalar skatt och inte begår brott som du upprepar som ett mantra hela tiden. Lycka till!
2010-06-21, 15:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Han menar väl att det är en mycket större andel inom dessa grupper som begår brott. Mycket större andel när det gällera afrikanerna. Nästan varannan man från vissa delar av Afrika begår ett brott inom 5 år.
2010-06-21, 15:21
Medlem
Citat:
Antagligen beror det allra mest på att majoriteten av de brottsmisstänkta, 58,9 % är svenskar med svenska föräldrar?

Jag vet att 4,7 % av alla misstänkta för brott är födda i de övriga nordiska länderna.

---

0,7 % från nordafrika

1,5 % östafrika

---

Jag vet och en massa lösa siffror. länk tack!
2010-06-21, 15:23
Medlem
komnata622s avatar
Citat:

---

0,7 % från nordafrika

1,5 % östafrika

---

Fan vad löjlig du är. Du räknar % av alla brott. Det vi talar om är hur kriminella invandrarna är. Då får man kolla hur många % av dom som är brottsliga och jämföra det med hur många % av svenskarna som är brottsliga. Och man jämför med afrikaner och araber, inte hela bunten för det är dessa specifika invandrare som folk är emot. Förstår du nu när jag förklarat så att en bäbis förstår?
2010-06-21, 15:26
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
Jag skulle dock inte kalla tex en muslim som sätter sin muslimska identitet i första hand och lever enligt deras normer för svensk.

Lika lite som jag själv skulle kalla mig själv för japan om jag flyttade till Japan men behåller min svenska identitet i första hand och inte integrerar mig tillräckligt.

Tankevurpa? Att vara muslim är inte att ha en nationell identitet. En kristen lever i första hand efter kristna normer; en muslim...?

Vad är det som är så hemsk med att behålla sin identitet? Ens identitet är så mycket mer beroende på annat än vilket land man är född i. Tror du att en japan eller amerikan överger sin nationskänsla bara för att de bosätter sig i Uppsala? Tror knappast du skulle börja heja på Japan före Sverige i fotboll bara för att du flyttar dit.

Jag vet inte vad det är som sticker i dina och andra SD'ares ögon så förbannat. Men allt för ofta så ser man er försöka upprätthålla någon välstädad fasad men den krackelerar ofta.

Tycker det är intressant att du anser dig stå för alla SD'ares resonemang när inte ens de inom partiet för samma resonemang (det gör de inte inom de etablerade partierna heller, så det är inget förbehållet Sverigedemokrater). Om du nu har så rediga avsikter som du försöker ge sken utav så kanske du (och de som påstår sig tycka som du) skulle ta ställning emot de kraftfullt rasistiska element som figurerar här och på andra ställen som sällar sig till SD 2010-blocket.

Man ser extremt sällan någon som är självkritisk bland SD-läsarna. Landsförrädare är bland annat en term som dyker upp ofta om man inte tycker som ni. Vem av dig och mig ska bestämma för vad som är rätt eller fel med vårt land? Tror du att du känner mer för Sverige, svenskarna och vår historia än vad jag gör?

De SD-väljare som jag känner är inga trevliga människor gällande deras syn på människor som inte passar in i deras mall. Och det gäller inte bara invandrare. Allvarligt, det levs kvar i skolgårdsmentalitet. Allting går att bryta ner i "vi och de"-tugget. Klass 6a vs klass 6b. Skolan a vs skolan b. Område a vs b. Ort a vs ort b. Län a vs län b. Landskap a vs landskap b. Land a vs land b. Kontinent a vs b. Religion a vs religion b. Vafan, folk pucklar ju på varandra för att de håller på olika lag i allsvenskan. Är det inte dags att börja fundera på saker på ett lite djupare plan än att bara ta till med "det är blattarnas fel alltihop" (oh yeah, det skiner igenom allt som oftast)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in