2010-02-03, 12:24
Medlem
Loyals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hörru gårdarn, hade du tyckt att media skulle ge utrymme till ett parti som i opinionen hade runt 4-5% om det stod för legalisering av pedofili? Som Pedofilpartiet som bildades i Holland t.ex.

Det handlar om att 95% av befolkningen ser SD som ett parti med en grovt rasistisk ideologi och det är för många en ideologi lika smutsig som för dig en ideologi som är för legalisering av sexuellt umgänge med barn.

Horru rattjavel, bara for att ni nu fatt eran gulligullblatte Mutumba att gora mal for "Rinkeby" och darmed fick ni ta guld (minst prestigefyllda guldet nagonsin i en allsvenska, vardelost ar) sa ta dig inte vatten over huvudet.

Jag tror sd kan vaxa rejalt och jag vagar nastan tro att de nar over 10% nu i valet.
2010-02-03, 12:29
Moderator
-Info-s avatar
12 procent av alla svenskar kan tänka sig att rösta på SD enligt SIFO/Aftonbladet. 80 procent säger nej:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984661.ab

Undersökningen är från oktober 2009. Förmodligen kommer siffran 12 procent att öka i takt med att fler människor får veta vad SD står för. 8 procent var tveksamma.
Senast redigerad av -Info- 2010-02-03 kl. 12:32.
2010-02-03, 13:52
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyal
Horru rattjavel, bara for att ni nu fatt eran gulligullblatte Mutumba att gora mal for "Rinkeby" och darmed fick ni ta guld (minst prestigefyllda guldet nagonsin i en allsvenska, vardelost ar) sa ta dig inte vatten over huvudet.

Jag tror sd kan vaxa rejalt och jag vagar nastan tro att de nar over 10% nu i valet.

Ojdå! Av språket och resonemangskvalitén gissar jag på att du är... *Trumvirvel* Bajare! Hade jag rätt? Klart jag hade. Är anledningen att du röstar på SD den att AIK har tagit dubbeln med ett gäng förortsblattar?

KGB med undergrupper skulle ju faktiskt halvera sin slagstyrka om du och dina nassepolare fick som ni ville. Har du tänkt på det mr Loyal? Vad är du lojal mot förresten? Storbritannien eller Sverige?

Vad gäller SD:s siffror så ligger de på nedgång och dyker tillbaka mot 4%-spärren. Intressant att i höstas 12% kunde tänka sig att rösta på SD. Så varför gör inte dessa 8% det? För att de vill lösa integrationsproblemen men vill eventuellt inte att ett gäng brunskjortor ska komma med "The Final Solution"?
2010-02-03, 14:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vad gäller SD:s siffror så ligger de på nedgång och dyker tillbaka mot 4%-spärren.

Nej, De "dyker inte tillbaka till 4%". Så här har tendensen varit de senaste 12 månaderna (snitt baserat på alla undersökningar):

2009 - Jan : 3,2 %
2009 - Feb : 3,4 %
2009 - Mar : 3,3 %
2009 - Apr : 4,0 %
2009 - Maj : 3,5 %
2009 - Jun : 4,0 %
2009 - Jul : 4,0 %
2009 - Aug : 4,3 %
2009 - Sep : 4,3 %
2009 - Okt : 4,3 %
2009 - Nov : 5,3 %
2009 - Dec : 5,0 %
2010 - Jan : 5,0 %

Vid november 2009 hade de det högsta snittet, och de har tappat lite grann månaderna efter, men de ligger ändå högre i snitt än månaderna innan toppnoteringen. Och ser man till utvecklingen 12 månader bakåt så är ju tendensen glasklar. Det pekar uppåt. Sakta men säkert.

Viss variation mellan enstaka månader får man alltid räkna med. Det intressanta är den långsiktiga utvecklingen.

Källa: http://status.st/
2010-02-03, 14:38
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej, De "dyker inte tillbaka till 4%". Så här har tendensen varit de senaste 12 månaderna (snitt baserat på alla undersökningar):

2009 - Jan : 3,2 %
2009 - Feb : 3,4 %
2009 - Mar : 3,3 %
2009 - Apr : 4,0 %
2009 - Maj : 3,5 %
2009 - Jun : 4,0 %
2009 - Jul : 4,0 %
2009 - Aug : 4,3 %
2009 - Sep : 4,3 %
2009 - Okt : 4,3 %
2009 - Nov : 5,3 %
2009 - Dec : 5,0 %
2010 - Jan : 5,0 %

Vid november 2009 hade de det högsta snittet, och de har tappat lite grann månaderna efter, men de ligger ändå högre i snitt än månaderna innan toppnoteringen. Och ser man till utvecklingen 12 månader bakåt så är ju tendensen glasklar. Det pekar uppåt. Sakta men säkert.

Viss variation mellan enstaka månader får man alltid räkna med. Det intressanta är den långsiktiga utvecklingen.

Källa: http://status.st/

Det är verkligen omöjligt att sia om hur det kommer att sluta i september 2010 då det är en massa andra faktorer som kommer in, som t.ex. konkurrerande partier, eventuell konjunkturuppgång, TV-debatter o.s.v. Siffrorna du presenterar är ju ett resultat av en viss verklighet och verkligheten förändras och därmed även siffrorna.
2010-02-03, 15:06
Medlem
Loyals avatar
Citat:
Ojdå! Av språket och resonemangskvalitén gissar jag på att du är... *Trumvirvel* Bajare! Hade jag rätt? Klart jag hade. Är anledningen att du röstar på SD den att AIK har tagit dubbeln med ett gäng förortsblattar?

KGB med undergrupper skulle ju faktiskt halvera sin slagstyrka om du och dina nassepolare fick som ni ville. Har du tänkt på det mr Loyal? Vad är du lojal mot förresten? Storbritannien eller Sverige?

Vad gäller SD:s siffror så ligger de på nedgång och dyker tillbaka mot 4%-spärren. Intressant att i höstas 12% kunde tänka sig att rösta på SD. Så varför gör inte dessa 8% det? För att de vill lösa integrationsproblemen men vill eventuellt inte att ett gäng brunskjortor ska komma med "The Final Solution"?

Jag gillar inte ens SD som sadant, men det ar ju klart som fan att nagot maste handa. Jag kan ju vanda pa fragan istallet och undra om du INTE rostar pa SD pga att ni rakade vinna ett guld med forortsblattar?
Sanningen ar ju dock att att du bara vill stopppa ner huvudet i sanden och fortsatta dricka blaskig "solna-bars" pa en sunkig pizzeria i Sumpan. Tror du allvarligt talat de 7 ovriga partierna bryr sig ett javla piss om vad som hander med Stockholm idag?
Vi behover inte blanda in KGB, fb eller nagon annan for den delen i diskutionen, blir bara javligt fjantigt.
2010-02-03, 23:12
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag kommer att stå som valobservatör och valblankettutdelare för SD på valdagen

- Oj, vad tog blanketterna vägen? Ojojoj, hittar dem inte ...sorry ni får rösta på Fi istället

Men det är sant att jag kommer stå för SD

Kommer Du att kasta SD:s valsedlar?
2010-02-04, 00:51
Medlem
J0kerns avatar
Citat:

KGB med undergrupper skulle ju faktiskt halvera sin slagstyrka om du och dina nassepolare fick som ni ville.

Vänta måste bara skratta lite: HA HA HA HA! sådär:

Du blandar in Stockholms kategori-C i debatten angående SD. Vad har det med något om göra, över huvudtaget?

Du nämner nassepolare, (haha) Vad sägs som att kolla bakom din egen rygg? Om du ringer upp grabbarna i Firman Boys då, vad tror du dom har för sympatier? Kolla historiskt sett, har du läst en av grabbarna tex? Då vet du lika väl som jag att många old school grabbar i AIK har förflutet som skin-heads kulturen och är starkt främlingsfientliga. Hur man på 80 och 90 talet drog runt i Stockholm och spöade invandrargäng i tunnelbanan tex. AIK suppotrar var de som började med att skriva sina respektive stadsdelar på Svenska flaggan och hänga upp på läktaren, varför tror du för att ta ett exempel. I derbyt mot DIF för något år sedan hade man dessutom en banderoll med texten "Vi är ultima thule, och vi har störst kukar". (Svar på dif banderoll "Dif är Oasis").

Detta faktum kanske du glömt bort nu när det dök upp ett gäng förorts-blattar och fixade guldet till er?
Ledsen om det blev OT, men var tvungen.
2010-02-04, 01:29
Avslutad
Ett litet missförstånd på mångfaldsseminariet fick Scanias vd Leif Östling att skämmas som en hund, men han är icke desto mindre en modern chef som inser mångfaldens betydelse för Sveriges välstånd.

Citat:
– Vi har 12 000 anställda i Sverige, 4 000 är inte födda här. Södertälje är en av de mest spännande kommunerna som finns. Det är en härlig smältdegel.

Citat:
Naturligtvis mår företag bra av att andra än den vite medelålders svenskfödde mannen får ta plats – även på högsta ledningsnivå.
http://lt.se/nyheter/ledare/1.723720-utan-mangfald-stannar-sverige

Östlinge inser detta ty mångfald är något naturligt för honom.

Citat:
– För jag kommer från Luleå och där var det naturligt att någon var finne, någon same, någon finlandssvensk, någon lapp. Jag har blivit född in i mångfald, sade Östling.
http://www.realtid.se/ArticlePages/201002/02/20100202120709_Realtid288/20100202120709_Realtid288.dbp.asp

Men ack! Ett hot finns, vår okunskap.

Citat:
I sitt anförande poängterar Östling att problem med mångfald handlar om attityder, som dels börjar redan i hemmet och dels är grundar sig på okunskap.
http://www.realtid.se/ArticlePages/201002/02/20100202120709_Realtid288/20100202120709_Realtid288.dbp.asp

Och okunskapen har ett namn, SD.

Citat:
Vår historia är inget att skämmas över. Den liberala inställningen till invandring och kvinnligt yrkesarbete har gjort oss framgångsrikt – och är absolut nödvändig även framöver. Men det krävs att vi står upp för, och påminner om, den.
I synnerhet nu när Sverigedemokraterna växer sig starkare och eventuellt når riksdagen. SD:s familjeideal och syn på invandrare är raka motsatsen.
http://lt.se/nyheter/ledare/1.723720-utan-mangfald-stannar-sverige
2010-02-04, 01:41
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Kommer Du att kasta SD:s valsedlar?

Vi försöker få tillbaka Sverige på ett demokratiskt sätt, men det tillåts inte. Snart blir väl att ta till vapen sista utväg.
Senast redigerad av fusilier 2010-02-04 kl. 01:44.
2010-02-04, 02:00
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Hörru gårdarn, hade du tyckt att media skulle ge utrymme till ett parti som i opinionen hade runt 4-5% om det stod för legalisering av pedofili?
Den skarpa och relevanta jämförelsen mellan pedofili och SD,s politik bländar oss P3RK3L3...

Anser man att demokrati är bra tycker man nog också att folket ska kunna påverka, ta del av fakta och information på ett så bra och korrekt sätt som möjligt.

Citat:
Det handlar om att 95% av befolkningen ser SD som ett parti med en grovt rasistisk ideologi och det är för många en ideologi lika smutsig som för dig en ideologi som är för legalisering av sexuellt umgänge med barn.
Återigen visar du att du inte riktigt vet vad du pratar om eftersom att siffrorna inte stämmer samt att du tog i så att du sket ner dig (även om det nog kan stämma för vissa) Mer behöver man väl egentligen inte tillägga men varför tror du att många har en snedvriden syn angående (exempelvis) SD? Varför tror du att många anser dem vara rasister, nazister och annat smått och gott? En (grund)ledtråd, kulturmarxismen.
2010-02-04, 02:03
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Vad gäller SD:s siffror så ligger de på nedgång och dyker tillbaka mot 4%-spärren.
SD har en ganska jämn kurva som har pekat uppåt och som fortfarande pekar uppåt, dessutom underskattar opinionsundersökningarna SD så man kan åtminstone räkna med 1% extra. Du har alltså helt fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in