2009-11-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här är bra. Man måste bekämpa cancern på alla sätt. Små politiska beslut får stå bi medans kampen mot svulsten pågår, som äter sig in i det svenska samhället. Det är så viktigt. Se hur det gick i Tyskland på 30-talet.

Då är frågan, på vilket sätt tycker du att situationen i Sverige på något sätt liknar den i Tyskland under 30-talet(PK:s djävulsnummer)?
2009-11-27, 18:54
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sahlin-oppnar-for-styre-med-c-och-fp-1.1002816

Tydligen så läser våra politiker opinionsundersökningarna i sin helhet och inte den "PK-frisserade" varianten vi andra få ta del av från tv4.

Bara jag som reagerar på bilden som DN valde? Typ:
http://oddsoc.files.wordpress.com/2009/01/web.jpg

Huga...
2009-11-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Bara jag som reagerar på bilden som DN valde? Typ:
http://oddsoc.files.wordpress.com/2009/01/web.jpg

Huga...

"Mona ställer ultimatum.." Dubbel huga!
2009-11-27, 22:32
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Då är frågan, på vilket sätt tycker du att situationen i Sverige på något sätt liknar den i Tyskland under 30-talet(PK:s djävulsnummer)?

Retoriken som SD använder sig av påminner stort om det. Det är inte bara jag som hävdar det. Rätt så många experter och förståsigpåare uttalar samma sak.
2009-11-27, 22:37
Bannlyst
Citat:
Retoriken som SD använder sig av påminner stort om det. Det är inte bara jag som hävdar det. Rätt så många experter och förståsigpåare uttalar samma sak.
Herregud vilket luddigt och korkat påstående. Vilka experter och "förståsigpåare"?
2009-11-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Herregud vilket luddigt och korkat påstående. Vilka experter och "förståsigpåare"?

Finns väldigt många som hävdar att SD använder "nazistpropaganda", ja. Dock är ju dessa personer inte särskilt friska. De hävdar att deras retorik och uttalanden liknar nazisternas från Tyskland, och nu måste detta stoppas till varje pris eftersom annars kommer SD att massmörda invandrare. Gasa dem troligtvis.

Men deras "nazistretorik" är ganska rolig. Ungefär likadant som att jag säger att jag skall stoppa varenda människa i Sverige från att köra bil. Eftersom man kan krocka och dö. Eller att vi inte skall förbjuda knivar, för att man kan skada sig på dem. Eller något liknande dumt argument. Fruktansvärt långsökt, och nästan alla anklagelser grundar sig i SDs forna historia, som inte är aktuell längre. Men eftersom dem inte har mycket att gå på i dagsläget eftersom invandringspolitiken ser ut som den gör, och gynnar invandringskritiker och rasister dagligen med mumsig, negativ fakta om blattarna så är det logiskt att man använder de få så kallade halmstrån man har tillgängliga. Jag tror ofta att många anklagelser mot SD också kommer utifrån perspektiv från deras väljare. Finns säkerligen nazister som röstar på SD (dock är det troligast att dessa röstar på ND) och därför säger man att SD är ett nazistparti.

Lite "dra alla över en kam" dubbelmoral där. När majoriteten faktiskt bara vill ändra på invandringspolitiken. Och ingenting av det SD säger går faktiskt att koppla direkt till massmord, om man inte är komplett galen. Det är standardpolitik, precis som alla partier använder. Men just när SD kör någon form av officiellt uttalande; så är det nazistpropaganda.
Senast redigerad av juanteres 2009-11-27 kl. 23:18.
2009-11-27, 23:34
Medlem
Det är svårt att förstå den här orationella rädslan för att det kommer skapas ett nytt nazistvälde. Den grundar sig på känsloargument och maginstinkt. Om ni hade tänkt efter ett tag så skulle ni se att SD för en långt mer human politik, för båda parterna, än vad de andra etablerade partierna gör.

Man blir inte rasist, nazist eller något annat. Det krävs bara en gnutta logik för att förstå det.
2009-11-28, 00:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Nej, rätt många idioter och genuint okunniga människor påstår detta titt som tätt. Att jämföra med Tyskland under 20- och 30-talet är så urbota historielöst att man häpnar.

Var vänlig och ge exempel på en enda "expert". Väntar med spänning.
2009-11-28, 01:02
Medlem
Rektangels avatar
Hitler jämförd med Åkesson

Ni kan ju själva jämföra Åkessons retorik med Adolf..
Inga debatter precis... utan mer skådespel och uppvisning likt en opera eller en religös sammankomst.
Han talar mer till hjärtat och mindre till förnuftet. Se hur han piskar upp stämningen och berusning hos åhörarna tills de når en fullkomlig extas.

Åkesson för sakdebatt. Mona och Maud själva framför känsloargument.

http://www.youtube.com/watch?v=lhVM0HmGado&feature=PlayList&p=0A4780F8811 BFAB5&playnext=1&playnext_from=PL&index=51&shuffle =7602

Eller en mer "rockig" variant.
http://www.youtube.com/watch?v=BPx5rGqb6Y8&feature=PlayList&p=0A4780F8811 BFAB5&index=5

Eller enbart en ren maktuppvisning.

http://www.youtube.com/watch?v=t_rVjBkVSuk&feature=PlayList&p=0A4780F8811 BFAB5&index=29

http://www.youtube.com/watch?v=Q1LFWONlP_k&NR=1&feature=fvwp
Senast redigerad av Rektangel 2009-11-28 kl. 01:56.
2009-11-28, 01:11
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Finns väldigt många som hävdar att SD använder "nazistpropaganda", ja. Dock är ju dessa personer inte särskilt friska. De hävdar att deras retorik och uttalanden liknar nazisternas från Tyskland, och nu måste detta stoppas till varje pris eftersom annars kommer SD att massmörda invandrare. Gasa dem troligtvis.

Men deras "nazistretorik" är ganska rolig. Ungefär likadant som att jag säger att jag skall stoppa varenda människa i Sverige från att köra bil. Eftersom man kan krocka och dö. Eller att vi inte skall förbjuda knivar, för att man kan skada sig på dem. Eller något liknande dumt argument. Fruktansvärt långsökt, och nästan alla anklagelser grundar sig i SDs forna historia, som inte är aktuell längre. Men eftersom dem inte har mycket att gå på i dagsläget eftersom invandringspolitiken ser ut som den gör, och gynnar invandringskritiker och rasister dagligen med mumsig, negativ fakta om blattarna så är det logiskt att man använder de få så kallade halmstrån man har tillgängliga. Jag tror ofta att många anklagelser mot SD också kommer utifrån perspektiv från deras väljare. Finns säkerligen nazister som röstar på SD (dock är det troligast att dessa röstar på ND) och därför säger man att SD är ett nazistparti.

Lite "dra alla över en kam" dubbelmoral där. När majoriteten faktiskt bara vill ändra på invandringspolitiken. Och ingenting av det SD säger går faktiskt att koppla direkt till massmord, om man inte är komplett galen. Det är standardpolitik, precis som alla partier använder. Men just när SD kör någon form av officiellt uttalande; så är det nazistpropaganda.

Man menar naturligtvis inte att SD skulle stå för någon form av
massgasning av människor (även om många SD'are jag talat med
förespråkar det så bortser jag från det).
Men retoriken för att framföra sitt budskap.
Lögner och "överdrivna sanningar". Man vet att det inte stämmer
och antagligen så kommer det att komma fram att det inte stömde,
men det har redan fastnat för vissa.
Det är det jag menar och övriga "förståsigpåare".

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, rätt många idioter och genuint okunniga människor påstår detta titt som tätt. Att jämföra med Tyskland under 20- och 30-talet är så urbota historielöst att man häpnar.

Var vänlig och ge exempel på en enda "expert". Väntar med spänning.

Ja, vad skall man säga? Det har ju sagts mycket sen Åkezzon "försa" sig
med sin artikel för ett tag sen.
Men diverse statsvetare, politiska journalister.
För å inte tala om den väl ansedda källan expo.

( SSU ) Hahahaha!

Du kan väl inte ha missat detta, denna cirkus som nu pågått
ett tag nu?
2009-11-28, 01:15
Bannlyst
Citat:
Men retoriken för att framföra sitt budskap.
Lögner och "överdrivna sanningar". Man vet att det inte stämmer
och antagligen så kommer det att komma fram att det inte stömde,
men det har redan fastnat för vissa.
Det är det jag menar och övriga "förståsigpåare".
Kan du komma med EN av alla dessa lögner och överdrivna sanningar till att börja med? Intressant att du har Åkesson i din avatar och således visar att du tagit ställning, utan att veta ett skit om nånting
2009-11-28, 02:26
Medlem
Rektangels avatar
Gatudemagog

Kan ni tänka er nån gatudemagog av idag som kan tala så direkt till kvinnor att de fullständigt faller i tårar och totalt underkastar sej som i denna filmsnutt...?
Mitt under depressionen gav Adolf detta tal. Ännu idag är det kraftfullt och medryckande.

Vare sej Mona eller Maud kan och defintivt inte Åkesson.

http://www.youtube.com/watch?v=8VceZPex3ZE&feature=related

Se hur han fullständigt går upp sitt tal...och blir ett med åhörarna likt en gudomlig förening som slutar i extas.. Liknar mer en religös sammankomst.

http://www.youtube.com/watch?v=K3HKpXzdHAY&feature=related
Senast redigerad av Rektangel 2009-11-28 kl. 03:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in