2010-09-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Okey, tack för svaret Slimjoe!

Ang. att SD skulle vara Nazister, många hävdar faktiskt att dem är det. Då är min fråga, finns det någon koppling mellan SD och Nazistiska rörelser idag? Anledningen till att jag frågar beror på att det är så otroligt många som säger att de är Nazister
Nej, det är landsförrädare på vänsterkanten som slänger sig med såna epitet om sina motståndare. SD är det enda proisraeliska partiet i Sveriges riksdag och har flera judar högt upp i partiet.
2010-09-24, 21:56
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Men är det verkligen svensk "debatt" som förs i de yttrandefrihetsfientliga etablissemangstidningarna? (Jag anser inte att det finns någon debatt där alls, bara auktoriserade dekret och kommentarer till dessa). Tabloiden Expressen ägs av judar, och den som nu misstänkliggör Lundberg och Neuding är den kurdiska rabiatfeministen Lawen Mohtadi:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lawen_Mohtadi

Man kan verkligen diskutera vad det är för en debatt, jag lägger på minnet vem som sagt vad och glömmer ingenting.
2010-09-24, 21:57
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Men är det verkligen svensk "debatt" som förs i de yttrandefrihetsfientliga etablissemangstidningarna? (Jag anser inte att det finns någon debatt där alls, bara auktoriserade dekret och kommentarer till dessa). Tabloiden Expressen ägs av judar, och den som nu misstänkliggör Lundberg och Neuding är den kurdiska rabiatfeministen Lawen Mohtadi:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lawen_Mohtadi

Fallet SAP:s fall är intressant - ideologin åt sönder partiet inifrån, som skeppsmask. Kommer detta upprepas även i kulturmarxistisk media? Kommer intelligenta personer med kvarvarande mänsklighet och integritet som Neuding känna att "Nu räcker det! jag ställer inte upp på den här teatern längre!" och hoppa av? Plötsligt ta steget över taggtråden, som den där DDR-soldaten?
Välkommen in i värmen säger jag. Är hon inte lite söt ialla fall, Ezzelino ?

Eller kommer hon att slita av sig masken som i "V" och blotta sitt rätta jag:
http://www.youtube.com/watch?v=w_a-25MhRuk&feature=player_embedded

Nej, jag tror inte det.
Senast redigerad av StuG 2010-09-24 kl. 22:05.
2010-09-24, 21:57
Medlem
zeke5s avatar
Jag har anmält skavlan till granskingsnämnden.
Nån jävla ordning måste det finnas! sverige är ju värre än IRAN.
Hade inte skadat om vi hade haft någon svensk " Fox News" för att balansera upp all vänster TV
Som tur bor jag nära Danmark och tittar på DR .
2010-09-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampberger
Begriper inte PK-iternas vurmande för etniska samer. Vem bestämmer vem som är samisk? Det finns ju inga svenskar och inget svenskt säger dom. Hur kan det då finnas samer? Är man same för att man sysslar med renar? Nähä, för att man kan prata samiska då? Nähä, är det rent av en rasfråga? Jasså inte det heller. Jamen då finns det ju inga samer. Så vad är problemet?
För övrig är knappast den muslimska världen känd för att gå varsamt fram med sina nomadiserande minoritetskulturer. Att då höra en invandrad muslim försöka dra växlar på samernas situation i Sverige känns absurt.

Nej det finns inga svenskar och det finns inget svenskt..
det svenska vi har är en blandning mellan fornsed (fornsed är nordisk) och kristendom(är israeliskt).
Sverige är en enad nation av 3-4 riken (beroende på vad man vill klassa väst-göta som)

Det enda som finns är just samer, som har ett eget arvssamlag och en egen gren. Och bara de som är födda från den grenen blir samer.
Samer är ingen nationalitet, det är en folkgrupp med egen etnicitet, egen kultur, egen religion, egen tradition och egna seder..
Sverige kunde också ha haft en ur-sed men de var så dumma att övergå till kristendomen.
2010-09-24, 22:02
Medlem
Skavlan känner säkert många troende muslimer, i sina fina Oslo-kretsar. Precis som Bromma- Jan Hellin och och co. VILKA FAN TROR DE ATT DE LURAR?

Expo-Robert! De försöker inte ens vara seriösa längre. De riktar in sig på den majoritet av befolkningen som sväljer allt som porraktriser och hoppas att det räcker. Tror de att de kommer kunna leva på gamla meriter även i framtiden?
2010-09-24, 22:03
Medlem
Celerons avatar
Mona Sahlin och Robert Aschberg i samma program ??. Låter som att denne Hr. Skavlan hoppades på något sätt att valet i Sverige skulle ha det resultat som det hade.

Då kan det bli "göj för meg" funderade han nog. Undrar hur långt i förväg kvällens avsnitt och gäster "spikades" ??

Har inte själv sett programmet överhuvudtaget men vad jag läst om det i tråden, så är det högst rimligt att ni som sett det anmäler det till Granskningsnämnden.

Den här SD-förföljelsen som pågär främst i gammelmedia för snart mina tankar till gamla Sovjetunionen. Nu är jag också övertygad om att när sosse-politruken Björn "Tabu" Rosengren för en del år sedan påstod att Norge var den "sista sovjetstaten" hade han fel. Det rätta svaret hade varit : SVERIGE.

Citat:
Ursprungligen postat av Perie
Satt och kolla på Aktuellt (svt2) och helt plötsligt kom det upp en SD riksdagsledamot som påstods förneka den globala uppvärmningen. Stämmer detta och är det i så fall något som SD ställer sig bakom?
Detta är väl inte särskilt kontroversiellt ??. Finns väl massor av andra politiker, både i Sverige och andra länder som helt eller delvis förnekar den globala uppvärmningen..
Senast redigerad av Celeron 2010-09-24 kl. 22:13.
2010-09-24, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Mona Sahlin och Robert Aschberg i samma program ??. Låter som att denne Hr. Skavlan hoppades på något sätt att valet i Sverige skulle ha det resultat som det hade.

Då kan det bli "göj för meg" funderade han nog. Undrar hur långt i förväg kvällens avsnitt och gäster "spikades" ??

Har inte själv sett programmet överhuvudtaget men vad jag läst om det i tråden, så är det högst rimligt att ni som sett det anmäler det till Granskningsnämnden.

Den här SD-förföljelsen som pågär främst i gammelmedia för snart mina tankar till gamla Sovjetunionen. Nu är jag också övertygad om att när sosse-politruken Björn "Tabu" Rosengren för en del år sedan påstod att Norge var den "sista sovjetstaten" hade han fel. Det rätta svaret hade varit : SVERIGE.

Försök se någon repris, snälla.
2010-09-24, 22:09
Medlem
Rammsbergs avatar
Det jag vände mig mot mest var att Sahlin, Aschberg och Holt talade om SD som rasister, nazister och annat föraktfullt och förklarade att SD-väljarna var det inte så fel på. På ett subtilt sätt menade de att de som röstade på SD är lurade och förförda av elaka nassar. Att de inte förstår sitt eget bästa eller sina egna val.

Föraktfulla och odemokratiska vänsternissar, hela bunten! Utom möjligtvis Skavlan, himself.
2010-09-24, 22:10
Medlem
zeke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-B.Hickorysnorre
Tack!
Vad skrev du?
Ingen respekt för ett demokratiskt valreslutat
Hur länge skall smutskastning och mobbing av SD -väljare fortsätta i SVT

Partisk inbjudan endast motståndare till SD
Jag anser att SVT aktiv tagit ställning i ett demokratiskt val
SVT uppdrag om opartiskhet strider med uppdraget från staten
2010-09-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Det jag vände mig mot mest var att Sahlin, Aschberg och Holt talade om SD som rasister, nazister och annat föraktfullt och förklarade att SD-väljarna var det inte så fel på. På ett subtilt sätt menade de att de som röstade på SD är lurade och förförda av elaka nassar. Att de inte förstår sitt eget bästa eller sina egna val.

Föraktfulla och odemokratiska vänsternissar, hela bunten! Utom möjligtvis Skavlan, himself.
Hade du bomull i öronen som du stoppade in och tog ut på måfå?
2010-09-24, 22:13
Medlem
kakburks avatar
När spelas Skavlan in? Det här var ingen direktsändning för textningen var i realtid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in