2009-10-23, 15:13
Medlem
Var in på SEB och blev kund idag och löste 3 andra lån!
Då så hon lite skämtsam men ändå med allvar; Nu löser du lånen du har så vi kan fortsätta vara vänner!

Vad menade hon med det egentligen?
Lånen ligger på hundra exakt och fick hundralakan på nya kontot..

Grejen var den att jag räkna inte med räntan så kommer inte kunna lösa allt utan ha kvar ca 5-7000kr på det ena.. Vad händer nu? Kickar dom mig som kund eller är de lugnt?

Tack på förhand.
Citera
2009-10-23, 15:16
Bannlyst
Nej, du får vara kvar som kund, anser jag.
Citera
2009-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
Nej, du får vara kvar som kund, anser jag.

okej.. eftersom jag ändå går back tänkte jag köpa en tv för 3tuss. (har nyss flyttat) och jag kommer helt enkelt ändå ha kvar lån i vilket fall så om jag har använt 3 till annat märker väll inte dom? Menar dom skulle juh inte gå igenom processen att öppna konto bevilja lån etc om dom sen gnäller om ngn tusenlapp.
Citera
2009-10-23, 15:56
Medlem
U137s avatar
Kan tycka att det var lite klumpigt sagt av henne. Problemet med svenska banker är att det inte ser värdet av att behandla sina kunder som värdefulla kunder.
Citera
2009-10-23, 16:31
Medlem
miqqqas avatar
Gissningsvis så menade hon att om du inte skulle använda lånet till att lösa andra (vilket jag antar att du sagt när du ansökte) utan till konsumtion tex så skulle hon inte bli så glad på dig för då har du helt plötsligt dubbelt så mycket i lån och då hade de kanske inte godkänt lånet.. Men hon kan inte se om du löst lånen eller inte vad jag vet (om de andra lånen ligger nån annanstans).
Citera
2009-10-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallalba
okej.. eftersom jag ändå går back tänkte jag köpa en tv för 3tuss. (har nyss flyttat) och jag kommer helt enkelt ändå ha kvar lån i vilket fall så om jag har använt 3 till annat märker väll inte dom? Menar dom skulle juh inte gå igenom processen att öppna konto bevilja lån etc om dom sen gnäller om ngn tusenlapp.

Innan jag gick in i denna tråd tänkte jag: Jag slår vad om att han tar lite extra i lån för att köpa nåt skräp för så gör alla idioter som tar lån till konsumtion.

Varför är detta så vanligt?

Citera
2009-10-23, 19:53
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallalba

-> General failure... går du back så skit i TV-n och gör en extra amortering på "3tuss" istället. En TV kan du köpa senare när du har betalat av lånet!
Citera
2009-10-23, 20:19
Medlem
lyxfällan någon?????

Hur fan kan man vara så dum att man lånar till en TV? Hur fan kan man vara så dum att man lånar pengar till konsumtion över huvud taget? det finns gott om idioter i detta land, men det finns bättre med folk som vill låna ut pengar till dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in