Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-23, 08:53
Medlem
Fogelbergs avatar
Någon som har paddlat runt hela Ringsjön? Då tänker jag på samtliga 3 pölar, Västra, Östra + Sätoftasjön.. Sträckan är på cirka 40km.

Jag har tänkt paddla tillsammans med min dotter och vi kommer att stanna på platser som inte är förplanerade utan det blir stopp när vi känner för det. Jag vet att det kan bli relativt hög sjö på Ringsjön men vi kommer att paddla nära land och inte ut på det öppna vattnet.

Någon som gjort denna turen innan och kan ge mig bra tips?

Tidpunkt för turen kommer bli sommaren/sensommaren nästa år.
Citera
2009-10-23, 08:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Någon som har paddlat runt hela Ringsjön? Då tänker jag på samtliga 3 pölar, Västra, Östra + Sätoftasjön.. Sträckan är på cirka 40km.

Jag har tänkt paddla tillsammans med min dotter och vi kommer att stanna på platser som inte är förplanerade utan det blir stopp när vi känner för det. Jag vet att det kan bli relativt hög sjö på Ringsjön men vi kommer att paddla nära land och inte ut på det öppna vattnet.

Någon som gjort denna turen innan och kan ge mig bra tips?

Tidpunkt för turen kommer bli sommaren/sensommaren nästa år.

Har paddlat runt i Östra+Sätofta. Det var riktigt trevligt på sommaren, och precis som du säger så kan det blir mycket hög sjö, framför allt i Östra Ringsjön. Sen kan ni alltid smyga in på Ringsjöfisk och köpa en nygjord gösburgare, fångad i Ringsjön (Fisken, inte burgaren)..
Citera
2009-10-26, 07:12
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har paddlat runt i Östra+Sätofta. Det var riktigt trevligt på sommaren, och precis som du säger så kan det blir mycket hög sjö, framför allt i Östra Ringsjön. Sen kan ni alltid smyga in på Ringsjöfisk och köpa en nygjord gösburgare, fångad i Ringsjön (Fisken, inte burgaren)..
Ringsjöfisk? Det är dem som ligger precis mellan Västra och Östra? Kanontips, ett stopp där måste man ju göra.

Ska kolla med Jägersbo vad det kostar att hyra en av deras kanoter..

Önskar att jag hade stugan i sätofta kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in