Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-22, 20:42
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,

Jag har ett Loopiakonto och har min email där.

Jag kör normalt email via webben men funderar på att använda Leopard mail- eller Office Entourage programmet för email och har följande fråga:

1. Vad är skillnaden och vilken skall jag använda?

2. Går det normalt att ställa in webbaserad email, när man använder klientbaserad emailprogram som ovanstående, så att emailen är synkad så att det alltid är samma på webben som i emailprogrammet (om/när det är online)?
Citera
2009-10-22, 20:56
Medlem
smurfehs avatar
Bara att köra IMAP så brukar det funka klockrent.
Citera
2009-10-22, 21:02
Medlem
systems avatar
Och som mailklient väljer du Mail före Entourage. Integrationen med övriga Macprogram är underbar.
Dessutom https://www.flashback.org/showpost....postcount=2109
Citera
2009-10-22, 23:42
Medlem
Hur ställer man in IMAP i Mail?

Vad är dom direkta fördelarna?
Citera
2009-10-23, 00:57
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Hur ställer man in IMAP i Mail?

Vad är dom direkta fördelarna?

Jag vet inte exakt men med IMAP så uppdateras statusen på dina mail direkt på båda ställena. Om du tex läser ett mail när du surfat in på www.gmail.com så uppdateras det som läst i Mail-klienten också.
Citera
2009-10-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Jag vet inte exakt men med IMAP så uppdateras statusen på dina mail direkt på båda ställena. Om du tex läser ett mail när du surfat in på www.gmail.com så uppdateras det som läst i Mail-klienten också.
Det lät ju faktiskt väldigt praktiskt

Hur fixar jag det?
Citera
2009-10-24, 09:56
Medlem
Ajaxxs avatar
Jag försöker konfigurera mail och när jag öppnar den fyller jag i vad den frågar efter och trycker på fortsätt. Meddelandet är att den inte kan koppla upp sig mot Exchangeservern. Problemet jag har är att jag inte har ett loopia email fast jag kör mot loopia så den hittar ingen server. Jag å andra sidan hittar ingenstans att fylla i mina serveruppgifter.

I princip alla menyer är gråa.

När jag tittar på Apples sida står följande:

+++

Konfigurera Mail manuellt

Obs! Du bör skriva ner dina e-postinställningar-- se den här artikeln. Kontakta din e-postleverantör och skriv ner all information som krävs för inställningarna. Under processens gång kommer du att behöver informationen för att kunna slutföra processen. Du kan antingen skriva ut formuläret och skriva på det eller klistra in det i ett textdokument och fylla i det på din Mac. Behåll formuläret om du skulle behöva det vid ett senare tillfälle.

Öppna Mail (klicka på det i Dock eller öppna det i mappen Program).
Om assistenten "Välkommen till Mail" inte visas kan du välja Lägg till konto i menyn Arkiv.

+++

Problemet jag har är att "Välkommen till Mail" visas vilket verkar vara varför jag inte kan ställa in någonting??

Någon som vet?
Senast redigerad av Ajaxx 2009-10-24 kl. 10:06.
Citera
2009-10-24, 12:39
Medlem
Ajaxxs avatar
helt plötsligt kom jag in i rätt bild så problemet är fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in