2009-10-22, 20:42
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,

Jag har ett Loopiakonto och har min email dr.

Jag kr normalt email via webben men funderar p att anvnda Leopard mail- eller Office Entourage programmet fr email och har fljande frga:

1. Vad r skillnaden och vilken skall jag anvnda?

2. Gr det normalt att stlla in webbaserad email, nr man anvnder klientbaserad emailprogram som ovanstende, s att emailen r synkad s att det alltid r samma p webben som i emailprogrammet (om/nr det r online)?
Citera
2009-10-22, 20:56
Medlem
smurfehs avatar
Bara att kra IMAP s brukar det funka klockrent.
Citera
2009-10-22, 21:02
Medlem
systems avatar
Och som mailklient vljer du Mail fre Entourage. Integrationen med vriga Macprogram r underbar.
Dessutom https://www.flashback.org/showpost....postcount=2109
Citera
2009-10-22, 23:42
Medlem
Hur stller man in IMAP i Mail?

Vad r dom direkta frdelarna?
Citera
2009-10-23, 00:57
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Hur stller man in IMAP i Mail?

Vad r dom direkta frdelarna?

Jag vet inte exakt men med IMAP s uppdateras statusen p dina mail direkt p bda stllena. Om du tex lser ett mail nr du surfat in p www.gmail.com s uppdateras det som lst i Mail-klienten ocks.
Citera
2009-10-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Jag vet inte exakt men med IMAP s uppdateras statusen p dina mail direkt p bda stllena. Om du tex lser ett mail nr du surfat in p www.gmail.com s uppdateras det som lst i Mail-klienten ocks.
Det lt ju faktiskt vldigt praktiskt

Hur fixar jag det?
Citera
2009-10-24, 09:56
Medlem
Ajaxxs avatar
Jag frsker konfigurera mail och nr jag ppnar den fyller jag i vad den frgar efter och trycker p fortstt. Meddelandet r att den inte kan koppla upp sig mot Exchangeservern. Problemet jag har r att jag inte har ett loopia email fast jag kr mot loopia s den hittar ingen server. Jag andra sidan hittar ingenstans att fylla i mina serveruppgifter.

I princip alla menyer r gra.

Nr jag tittar p Apples sida str fljande:

+++

Konfigurera Mail manuellt

Obs! Du br skriva ner dina e-postinstllningar-- se den hr artikeln. Kontakta din e-postleverantr och skriv ner all information som krvs fr instllningarna. Under processens gng kommer du att behver informationen fr att kunna slutfra processen. Du kan antingen skriva ut formulret och skriva p det eller klistra in det i ett textdokument och fylla i det p din Mac. Behll formulret om du skulle behva det vid ett senare tillflle.

ppna Mail (klicka p det i Dock eller ppna det i mappen Program).
Om assistenten "Vlkommen till Mail" inte visas kan du vlja Lgg till konto i menyn Arkiv.

+++

Problemet jag har r att "Vlkommen till Mail" visas vilket verkar vara varfr jag inte kan stlla in ngonting??

Ngon som vet?
Senast redigerad av Ajaxx 2009-10-24 kl. 10:06.
Citera
2009-10-24, 12:39
Medlem
Ajaxxs avatar
helt pltsligt kom jag in i rtt bild s problemet r fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in