2009-10-22, 20:20
Medlem
micke_hs avatar
Jag tänkte ta några publikbilder på Råsundastadion...eftersom jag är gnagare och tänkte föreviga den härliga känslan som råder inom blackarmy och övriga klacken på matcherna..särkilt nu i dessa guldtider!

Frågan är alltså är det okej att ta med en kamera in eller måste man ha presspass och skit? Jag kan inte minnas ha sett några skyltar om fotoförbud när jag gått på matcherna..

Att jag inte kommer ner på planen fattar jag med. Men jag tänkte i första hand fota klacken och publiken snarare än spelarna.
Citera
2009-10-22, 20:41
Medlem
jag har haft med min kamera med på vångavallen 3-4 gånger....men sen är det inte riktigt samma...vångavallen är vångavallen o inte råsunda
Citera
2009-10-22, 21:03
Medlem
Ett samtal till växeln på nummer 08-7350900 så kanske du kan få hjälp. Aik har en plats i mitt hjärta också, fast jag är Leksing.
Citera
2009-10-22, 21:37
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Ett samtal till växeln på nummer 08-7350900 så kanske du kan få hjälp. Aik har en plats i mitt hjärta också, fast jag är Leksing.

Tackar!!! Blir till att ringa i morrn....
Citera
2009-10-22, 23:23
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Tackar!!! Blir till att ringa i morrn....

Så länge du inte har med dig en väska med utrustning, utan kanske bara huset och ett tele så tror jag inte att det ska vara några problem.
Citera
2009-10-22, 23:32
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Så länge du inte har med dig en väska med utrustning, utan kanske bara huset och ett tele så tror jag inte att det ska vara några problem.

Mmm...tänkte bara köra med ett vidvinkelobjektiv...tänkte fota publikhavet snarare än spelarna så nån zoom behövs inte för mina bilder.....om jag har tur så kan jag klippa ihop en trevlig liten youtubevideo och lägga ut med fina bilder som en hyllning till AIK's guld!!
Citera
2009-10-23, 00:53
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Mmm...tänkte bara köra med ett vidvinkelobjektiv...tänkte fota publikhavet snarare än spelarna så nån zoom behövs inte för mina bilder.....om jag har tur så kan jag klippa ihop en trevlig liten youtubevideo och lägga ut med fina bilder som en hyllning till AIK's guld!!

Jag hade tagit med min kamera, dom får ju inte ta den ifrån dig om det nu är "olagligt" att fotografera på en fotbollsmatch...
Citera
2009-10-23, 01:46
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Jag hade tagit med min kamera, dom får ju inte ta den ifrån dig om det nu är "olagligt" att fotografera på en fotbollsmatch...

Blir jag stoppad med kameran så har jag bara 300m till där jag bor så det är ingen fara och skutta iväg med den. Men jag ska ringa växeln i morrn och fråga vilka regler som gäller...
Citera
2009-10-24, 13:22
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Blir jag stoppad med kameran så har jag bara 300m till där jag bor så det är ingen fara och skutta iväg med den. Men jag ska ringa växeln i morrn och fråga vilka regler som gäller...

Hur gick det?
Citera
2009-10-29, 21:56
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Hur gick det?

Kom inte iväg....var hemma och kollade på matchen på projektorn... Av olika anledningar så blev det inte som jag tänkt mig..men men..jag kommer igen nästa år..såvida jag inte jag får nåt ryck och åker till göteborg på söndag..men det finner jag otroligt att det händer...Men Black Army hade schysst tifo och det hade vart kul att fota det...men men! Black Army och gnaget kommer att arrangera många fler roliga grejer nästa år....dessutom är ju hockesäsongen igång nu så vem vet?
Citera
2009-11-06, 15:13
Medlem
omigals avatar
Jag har haft med min kamera under hela forra sasongen, jag har fotat at UN men dom har anda varit petiga med hur manga objektiv man far ha med sig. Jag har haft ett 17-55 och ett 70-300 (storlektmassigt) och det har varit cool.
Citera
2009-11-11, 18:50
Medlem
Fas12s avatar
Generellt sätt : nej! Men om du förklarar för någon vettig att du inte har något långt zoom så får du in den.

Jag fottar i stort sätt varje match från publiken på Råsunda och varje gång blir det tjaffs, men till slut släpper dom in mig.

Så om du står på dig går det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in